بررسی تاثیر نگرش مشتریان نسبت به پیامهای ویروسی بر رفتار مصرفی انها با در نظر گرفتن نقش میانجی تصویر فروشگاه در ذهن مشتری

بررسی تاثیر نگرش مشتریان نسبت به پیامهای ویروسی بر رفتار مصرفی انها با در نظر گرفتن نقش میانجی تصویر فروشگاه در ذهن مشتری

ساني مدني1

1) دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني گرايش بين الملل،دانشگاه ازاد اسلامي واحد الكترونيك

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(4meaconf.com)
چکیده :
امروزه یکی از فاکتور های مهم در بحث رفتار مصرف کننده تصویر ذهنی مشتریان از محصولات و خدمات است. فروشگاهها نیز از جمله عرضه کنندگان محصولات هستند که به مشتریان خود محصولات متنوعی را ارایه می دهند. بنابراین تلاش برای جذب مشتریان به فروشگاه مهمترین چالش هر خرده فروشی است. پژوهشهای انجام گرفته حاکی از ان است که میزان اعتماد مشتریان و ریسکی که به هنگام خرید از فروشگاه درک میکنند ،بر رابطه بین تصویر ذهنی انها از فروشگاه و قصد خرید شان تاثیر گذار است. هیچ فروشگاهی نمی تواند به حیات خود ادامه دهد، مگر اینکه بتواند تعداد کافی از مشتریان اگاه و نکته سنج را جذب و نگهداری کند.در سالهای اخیر به دلیل تاثیر گذاری تصویر ذهنی از سازمان بر رفتار مصرف کننده ،این متغیر از اهمیت بسیاری برخوردار گردیده و به عنوان یک عامل مورد توجه و کلیدی در مدیریت استراتژیک بازاریابی هر سازمانی محسوب می شود. همچنین رضایت مشتری یکی از پایه ای ترین مفاهیم ارزیابی است که در خیلی از کسب و کارها دنبال می شود. لذا در این پژوهش ارتباط بین تصویر ذهنی از فروشگاه ، رضایت مشتری ،نیات رفتاری مشتریان و بعد مسافت مورد بررسی قرار گرفته است.این تحقیق از حیث هدف یک تحقیق کاربردی است و بر اساس روش،از نوع پیمایشی و در دسته تحقیقات علی قرار گرفته می گیرد.نمونه اماری شامل مشتریان فروشگاههای شهروند در تهران و حومه می باشد.
کلمات کلیدی : مصرف کننده قصد خرید تصویرفروشگاه