بازار خاکستری و تاثیر آن بر کالاهای مشابه داخلی با توجه به تورم و فرهنگ ( مطالعه موردی شهر تهران )

بازار خاکستری و تاثیر آن بر کالاهای مشابه داخلی با توجه به تورم و فرهنگ ( مطالعه موردی شهر تهران )

احسان احدمطلقی1 سهیلا قنبری2 محمد شیخ محمدی خمسه3

1) استادیار، گروه مدیریت بازریابی، دانشگاه پیام نور استان تهران، تهران، ایران
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (بازاریابی)، دانشگاه پیام نور استان تهران، تهران، ایران
3) کارشناس ارشد ام بی ای، دانشگاه باهاراتی ویدیاپت، پونا، هند

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(4meaconf.com)
چکیده :
با توجه به اوضاع اقتصادی حال حاضر در جهان بازارهای خاکستری از اهمیت خاصی برخوردار گشته اند. و به همین منظور در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر خرید محصولات بازارهای خاکستری توسط مصرف کنندگان در شهر تهران پرداخته شده است. جامعه مورد مطالعه مصرف کنندگان شهر تهران هستند که یک نمونه ۲۰۰ نفری از آنها برای اين مطالعه به صورت نمونه گيری خوشه ای تصادفی انتخاب شده است. نتايج تحقيق نشان می دهند که بيشترين تاثير را در خرید کالاهای بازارهای خاکستری توسط مصرف کنندگان تورم به خود اختصاص داده است.
کلمات کلیدی : بازار خاکستری تورم فرهنگ