بررسی رابطه تبلیغات نوین با جلب رضایت مشتری

احسان احدمطلقی1 سمیه سوری2

1) استادیار، گروه مدیریت بازریابی، دانشگاه پیام نور استان تهران، تهران، ایران
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور واحد ری، تهران، ایران

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(4meaconf.com)
چکیده :
تبلیغات، جادوی قرن بیستم است. در این قرن بدون تبلیغات، بازاریابی نامفهوم بود. از آن زمان که در اواخر قرن هجدهم انقلاب صنعتی رخ داد و صنعت یکباره دجار دگرگونی گشت و تولید به مفهوم امروزی شکل گرفت. فروشندگان برای فروش کالای خود نیاز به شیوه های نوین بازاریابی پیدا کردند. شکل های نوین ارتباطی تغییرات عمده ای در زندگی انسان ها به وجود آورد و با پدید آمدن اینترنت در واقع تحولی عظیم در سیستم های ارتباطی، تجارت و تبلیغات پدیدار شده و زندگی بشری را تحت تاثیر قرار داده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل شهروندان پنج منطقه تهران با نمونه ای به تعداد 175 نفر در نظر گرفته شده است. و با استفاده از نرم افزار SPSS و شیوه کولموگروف- اسمیرنوف و ضریب همبستگی پیرسون داده ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و نتایج نشان از مورد تایید قرار گرفتن هر سه فرضیه در نظر گرفته شده می باشد
کلمات کلیدی : تبلیغ تبلیغات نوین تبلیغات اینترنتی رضایت مشتری