بررسی اثرات تغییر نگرش حاصل از حمایت مالی ورزشی بر وفاداری مشتریان به برند

بررسی اثرات تغییر نگرش حاصل از حمایت مالی ورزشی بر وفاداری مشتریان به برند

مهدی گودرزی1 احسان احد مطلقی2

1) مربی دانشگاه پیام نور، استان مرکزی، دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
2) استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور استان تهران، تهران، ایران

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(4meaconf.com)
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش بررسی اثرات تغییر نگرش حاصل از حمایت مالی ورزشی بر وفاداری مشتریان به برند در ورزش بوده است.این پژوهش از نظر هدف کاربردی و به جهت شکل اجرا پیمایشی بوده و برای گرد آوری داده ها از پرسشنامه آکشای کاتوچ(2009)که روایی صوری و محتوایی آن مورد تایید جمعی از اساتید مدیریت ورزشی و پایایی آن (73%=α) استفاده شده است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 306 نفر از هواداران باشگاه های لیگ دسته اول فوتبال کشور که به صورت تصادفی انتخاب شده اند. داده ها با استفاده از روش آماری توصیفی و استنباطی در سطح معناداری 05/0> pتجزیه تحلیل شده اند و از تحلیل عاملی تاییدی جهت آزمون فرضیه تحقیق که با استفاده از نرم افزار لیزرل استفاده شده است . با توجه به نتایج تجزیه تحلیل داده ها،فرضیه پژوهشی مورد نظر مبنی بر اینکه تغییر نگرش حاصل حمایت مالی اثری مثبت بر روی وفاداری مشتری نسبت به برند دارد تایید نشده است
کلمات کلیدی : برند وفاداری مشتریان حمایت مالی نگرش