بررسی رابطه انتظارات مردم با رضایتمندی از خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی شهر سنندج 1394

بررسی رابطه انتظارات مردم با رضایتمندی از خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی شهر سنندج 1394

ستاره الماسی1 حیدرعلی عابدی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوارسگان)، اصفهان، ایران
2) استاد دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوارسگان)، اصفهان، ایران (نویسنده مسئول):

محل انتشار : دومین کنفرانس بين‌المللی علـوم انسـانـی، روانـشـنــاسـی و علوم اجتمـاعی(2hpsconf.com)
چکیده :
سازمان هاي خدماتي، برنامه هاي زيادي را براي اصلاح كيفيت خدمات تهيه كرده اند اما به دلايلي هنوز كيفيت خدمات و کسب رضایت از مراجعین، بزرگترين مشكل پيش روي اين سازما نها محسوب مي شود. مراکز فوریت¬های پزشکی در همه کشورهای جهان از مهمترین ارکان ارائه خدمات درمانی محسوب می¬شوند و مهمترین هدف این نظام ارائه خدمات رضایت بخش در کوتاه¬ترین زمان ممکن و منطبق بر استانداردهای علمی روز دنیاست. پژوهش حاضر ، يك پژوهش پیمایشی - توصيفي می¬باشد و با استفاده از روش همبستگی ارتباط بین متغیرها را مشخص می¬کند. و جامعه پژوهش 384 نفر از افراد استفاده کننده از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی است که بصورت روش غیر احتمالی (در دسترس ) انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه 3 قسمتی که قسمت اول شامل سوال مربوط به مشخصات دموگرافیک قسمت دوم سوال مربوط به انتظارات وقسمت سوم سوال سوال مربوط به رضایت مندی می باشد. روش تجزیه و تحلیل داده¬ها spss نسخه 20 می باشد . نتایج اخذ شده از پژوهش حاضر حاکی از این است که انتظارت مردم با رضایت آنان از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی رابطه معناداری دارد و نیز انتظارات مردم با مولفه‌های رضایتمندی (ظاهر آمبولانس ،برخورد تکنسین¬¬ها، حرفه¬ای بودن تکنسین¬¬ها، و کارایی اورژانس 115) رابطه معنی‌داری دارد و بین عمکلرد تکنسین¬ها و انتظارات مردم، رابطه معنی-داری یافت نشد.
کلمات کلیدی : انتظارات رضایتمندی اورژانس پیش بیمارستانی