نظام آموزشی کارآمد ، جامعه پویا و سرآمد

نظام آموزشی کارآمد ، جامعه پویا و سرآمد

علی شمسی1 علی اسماعیلی2 محمد گردشتیان3 فریدون امینی4 اکبر مهدور5

1) مدرس دانشگاه فرهنگیان نجف آباد
2) دانشجوی دانشگاه فرهنگیان نجف آباد
3) دانشجوی دانشگاه فرهنگیان نجف آباد
4) دانشجوی دانشگاه فرهنگیان نجف آباد
5) دانشجوی دانشگاه فرهنگیان نجف آباد

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی(2ibsconf.com)
چکیده :
یکی از مهمترین ارکان پیشرفت هرجامعه نظام آموزشی آن جامعه است .این پیشرفت ماحصل مطالعات مکرر دربهبود روند روبه رشد آموزش و پرورشی است که شکل ابتدایی آن تعلیم و تربیت فرزندان آن جامعه است .تجربه نشان داده است هر کشوری که نظام آموزشی پویایی داشته باشد از انحطاط به دور است . نسل امروز آینده ای پربار را خواهند ساخت اگر ویژگیهای آموزش و پرورش کار آمد را شناسایی و در جهت توسعه آن کوشا باشیم.واین محقق نمی شود مگر با داشتن عنایتی خاص به عناصر مختلفی از جمله آموزش و پرورش ، مدیر، مشاور، معلم ، فراگیر ، خانواده ، فضا و تجهیزات مناسب و ارتباط فعال بین آنها و به خصوص دو عنصر اصلی این مجموعه بزرگ ، یعنی معلم و شاگرد . تزریق توان فکری و عمیق همراه با آرامش خیال و پرورش روحیه خلاقیت و ایجاد فرصتهای توسعه و همکاری متقابل میان دو عضو دائمی این سازمان ، باعث ایجاد انگیره و تسهیل حضور فعال آنان در فعالیتهای آموزشی و پرورشی گشته و رضایت عمومی را در برخواهد داشت. این بهسازی ، کار آمدی نظام آموزشی را در بر خواهد داشت و ما حصل آن جامعه ای پویا و سرآمد خواهد بود .
کلمات کلیدی : معلم دانش آموز خانواده تعلیم و تربیت نظام آموزشی کارآمد.