مقایسه سبک های هویتی و میزان استفاده از شبکه های مجازی در بین دختران دبیرستانی خانواده‌های مشکل دار و عادی شهرستان گرگان.

مقایسه سبک های هویتی و میزان استفاده از شبکه های مجازی در بین دختران دبیرستانی خانواده‌های مشکل دار و عادی شهرستان گرگان.

مریم حاجی کریم1 سید مجتبی عقیلی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان،
2) استاد دانشگاه وعضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان گلستان ، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی(2ibsconf.com)
چکیده :
شبکه های مجازی در دنیای امروز نقش مهمی در ارتباطات بین انسانها دارند و مقوله استفاده از این فن آوری های نوین همیشه برای پژوهشگران مورد سوال بوده است. دراين پژوهش به مقایسه سبک های هویتی و میزان استفاده از شبکه های مجازی در بین دختران دبیرستانی خانواده های مشکل دار و عادی شهرستان گرگان پرداخته شده است. هدف اصلي پژوهش حاضر مقایسه سبک هویتی در میزان استفاده از شبکه های مجازی در بین دختران دبیرستانی خانواده های مشکل دار و عادی شهر گرگان است. روش تحقيق از نوع علی مقایسه ای بود. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان دختر پایه های دوم،سوم و چهارم دوره دوم متوسطه در سال تحصیلی 95-94می باشند. حجم نمونه 260 نفر دانش آموز از دبیرستان های گرگان می باشند كه به روش نمونه گيري خوشه ای انتخاب شدند. ابزارهای این پژوهش پرسشنامه سبک هویت برزونسکی ،پرسشنامه عملکرد خانواده FAD بوده است. نتايج پژوهش بدین شرح است: 1-بین نمره سبک هویتی اطلاعاتی ، سبک هنجاری ، سبک سردر گم و سبک تعهدی در گروه افراد عادی و مشکل دار تفاوت معنا داری وجود دارد. 2- بین استفاده از شبکه های اجتماعی درگروه افراد عادی و مشکل دار تفاوت معنی داری وجود ندارد.
کلمات کلیدی : سبک هویتی شبکه های مجازی دانش آموزان دختر