مقایسه اثر بخشی نظریه سوپر با الگوی چند محوری شفیع آبادی بر بلوغ شغلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

مقایسه اثر بخشی نظریه سوپر با الگوی چند محوری شفیع آبادی بر بلوغ شغلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

منصوره یوسفی مقدم ( نویسنده اول)1 کاترین فکری ( نویسنده مسئول)2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مشاوره ، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت ، ایران
2) استادیار گروه مشاوره ، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت ، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی(2ibsconf.com)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر مقایسه اثر بخشی الگوی چند محوری با نظریه سوپر بر بلوغ شغلی دانش آموزان دختر مقطع اول متوسطه بود. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه منطقه 5 شهر تهران در سال تحصیلی 95-94 بودند. ابتدا با استفاده از نمونه گیری خوشه ای از بین مدارس منطقه 5 سه مدرسه به تصادف انتخاب شدند و در هر مدرسه پایه هشتم در نظر گرفته شد . سپس پرسشنامه بلوغ شغلی روی دانش آموزان اجرا شد و از بین دانش آموزانی که نمره کمتری در پرسشنامه گرفتند در هر مدرسه 20 نفر انتخاب و به تصادف یکی از گروه ها در گروه گواه و دو گروه دیگر در گروه آزمایش 1 و 2 جایگزین شدند. گروه آزمایش شماره 1 شش جلسه 5/1 ساعته آموزش براساس نظریه سوپر و گروه آزمایش شماره 2 شش جلسه 5/1 ساعته آموزش بر اساس الگوی چند محوری دریافت کردند و در گروه گواه مداخله ای صورت نگرفت. پس آزمون اجرا شد و داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی ، میانگین و انحراف معیار و آمار استنباطی ،تحلیل واریانس ، برای بررسی اثر بخشی و مقایسه اثر بخشی دو روش تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین اثر بخشی دو روش تفاوت معنادار وجود ندارد.
کلمات کلیدی : نظریه سوپر الگوی چند محوری شفیع آبادی بلوغ شغلی