اثر تحلیل ارزیابی محیط کسبوکار بر توسعه فرصتهای کارآفرینی
اثر تحلیل ارزیابی محیط کسبوکار بر توسعه فرصتهای کارآفرینی
علی عبدی جمایران1 سعید عبدی بوسجین2 محسن زارع3 مسعود وفایی4
1) دانشجوی دکتری کارآفرینی سازمانی، مدرس
2) 3کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران،
3) 4کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران،
4) کارشناسی ارشد کارآفرین سازمانی دانشگاه تهران،
محل انتشار :
دومین کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی(2icesconf.com)
چکیده :
ارزیابیهای که توسط مؤسسات بزرگ جهانی و منطقهای از محیط کسبوکارها انجام میگیرد، اهمیت تحلیلهای عمیقتری در مورد شاخصهای رشد اقتصادی، بزرگی اقتصاد، توسعه و عوامل دیگری به نحوی فعالیتهای انجامشدهی دولتهای کشورهای مختلف نسبت به دیگر کشور را نشان میدهد. از اینرو بر آن شدیم تا شاخصههایی که بر توسعهی کارآفرینی و بهبیان دیگر فرصتهای به وجود آمده از بررسی این شاخصها دیده میشوند را مرور کردهایم. در این پژوهش که بهصورت علمی مروری انجامگرفته است، ما مسائلی همچون اهمیت ارزشیابی محیط کسبوکار را برای اولین بار از مقالات مختلف مرتبط با محیط کسبوکار بهصورت ترکیبی استفاده کردهایم و فرصتهای کارآفرینی را از مقالات علمی دیگر در محیط دیدهایم. از دستاوردهای بهدستآمده میتوان به آشنایی بیشتر و تغییر دید کارآفرینان نسبت به بررسیهای آتی خود نسبت به تغییرات شاخصهای محیط کسبوکار اشاره کرد.
کلمات کلیدی :
محیط کسبوکار
توسعه کارآفرینی
کسبوکار
کارآفرینی
فرصتهای کارآفرینی
فرصت
تحلیل محیط
ارزیابی محیط