هنرمدیریت شرکت های بیمه ای، درافزایش پرتفو ازطریق ایجاد رضایت مندی در بیمه گذاران

هنرمدیریت شرکت های بیمه ای، درافزایش پرتفو ازطریق ایجاد رضایت مندی در بیمه گذاران

فرزاد شجاعی زاده1

1) دانشجوی کارشناسی ارشدمدیریت اجرایی دانشگاه آزادواحددهدشت

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مـــدیـــریــــت و مهندسی صنایع(2icmi.com)
چکیده :
چکیده: رقابت در بازار و اقتصاد امروز امری اجتناب ناپذیراست. این مهم درشرکت های بیمه ای بویژه شرکت های بیمه خصوصی نمودبیشتری دارد. موفقیت یا عدم موفقیت شرکت های بیمه ای به نوع روابط بین بیمه گر و بیمه گذاربستگی دارد. تنوع شرکت های بیمه وخدمات آنها باعث شده که بیمه گذاران قدرت انتخاب داشته باشند و هرجا که منافعشان ایجاب کند اقدام به انعقاد قراداد و خرید می کنند. دراین پژوهش ،محقق، جامعه آماری موردبررسی را ازبیمه گذاران شرکت بیمه دی استان فارس انتخاب کرده است که نمونه ها بصورت کاملاتصادفی برگزیده شده اند، برای جلوگیری از ناهمگون بودن جامعه آماری ،محقق ، بیمه گذاران چند شهرستان استان فارس راکه از نظرفرهنگی ،اجتماعی، اقتصادی وسیاسی تقریباهمسان باشند برای پژوهش خودانتخاب کرده است. تعداد جامعه آماری150نفرمی باشد. محقق که خود درصنعت بیمه فعالیت می کند پایه پژوهش خود را براساس مصاحبه با همکاران، بیمه گذاران و مشاهده عینی شرایط محیط کارشرکت بیمه و ارائه پرسشنامه قرارداده است. برای تفسیرداده ها وآزمون فرضیه ازروش حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. نتایج حاصل ازآزمودن فرضیه ها نشان از تاثیر بالای رضایت مندی بیمه گذاران بر فروش شرکت های بیمه ای و افزایش پرتفودارد.
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: بیمه گذار پرتفو شرکت بیمه رضایتمندی بیمه گر امنیت شغلی