هنرمدیریت شرکت های بیمه ای، درافزایش پرتفو ازطریق ایجاد رضایت مندی در بیمه گذاران

فرزاد شجاعی زاده1

چکیده :
چکیده: رقابت در بازار و اقتصاد امروز امری اجتناب ناپذیراست. این مهم درشرکت های بیمه ای بویژه شرکت های بیمه خصوصی نمودبیشتری دارد. موفقیت یا عدم موفقیت شرکت های بیمه ای به نوع روابط بین بیمه گر و بیمه گذاربستگی دارد. تنوع شرکت های بیمه وخدمات آنها باعث شده که بیمه گذاران قدرت انتخاب داشته باشند و هرجا که منافعشان ایجاب کند اقدام به انعقاد قراداد و خرید می کنند. دراین پژوهش ،محقق، جامعه آماری موردبررسی را ازبیمه گذاران شرکت بیمه دی استان فارس انتخاب کرده است که نمونه ها بصورت کاملاتصادفی برگزیده شده اند، برای جلوگیری از ناهمگون بودن جامعه آماری ،محقق ، بیمه گذاران چند شهرستان استان فارس راکه از نظرفرهنگی ،اجتماعی، اقتصادی وسیاسی تقریباهمسان باشند برای پژوهش خودانتخاب کرده است. تعداد جامعه آماری150نفرمی باشد. محقق که خود درصنعت بیمه فعالیت می کند پایه پژوهش خود را براساس مصاحبه با همکاران، بیمه گذاران و مشاهده عینی شرایط محیط کارشرکت بیمه و ارائه پرسشنامه قرارداده است. برای تفسیرداده ها وآزمون فرضیه ازروش حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. نتایج حاصل ازآزمودن فرضیه ها نشان از تاثیر بالای رضایت مندی بیمه گذاران بر فروش شرکت های بیمه ای و افزایش پرتفودارد.
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: بیمه گذار ،پرتفو ،شرکت بیمه ،رضایتمندی ،بیمه گر ،امنیت شغلی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مـــدیـــریــــت و مهندسی صنایع
آدرس وب سایت کنفرانس : 2icmi.com
ارسال کننده : فرزاد شجاعی زاده
کد IOI مقاله : XYZK-ZAHFK
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZK-ZAHFK

مقالات مشابه
  1. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  2. بررسی تاثیر طبیعت بر تعاملات اجتماعی در میدان های شهری (نمونه های موردی: میدان های شهر تهران)
  3. تاثیر پیاده مداری بر کاهش جرم با تاکید بر رویکرد CPTED
  4. پیامدهای اجتماعی نوسازی بافت فرسوده در شهر مشهد: مورد پژوهی محله طبرسی
  5. تحلیلی بر توسعه پایدار شهر بندر کیاشهر با تأکید بر گردشگری شهری
  6. بررسی عوامل افزایش حس تعلق به مکان در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست
  7. نقش عمل به باورهای دینی و خودکارآمدی معلمان در پیش بینی میزان رضایت شغلی
  8. بررسی رضايت زناشويي و کیفیت زندگی در خانواده های زنان شاغل و خانه دار شهر گرگان
  9. بررسی رابطه هوش معنوی و صفات شخصیتی با رضایت از زندگی
  10. بررسی میزان اثرات نوروفیدبک درزندگی وکیفیت وشادکامی افراد جامعه درسنین مختلف در شهرستان گرگان و گنبدکاووس درسال1394
  11. Assessment, Importance and application of premarital counseling and education: an analytical review of past researches
  12. بررسی رضایت زناشویی در زنان و مردان نابارورو مقایسه با زنان و مردان عادی
  13. ارتباط بهزيستي روان شناختي با رضايت زناشويي در دانشجويان متأهل
  14. بررسی رابطه انتظارات مردم با رضایتمندی از خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی شهر سنندج 1394
  15. بررسی میزان تاثیرگذاری رضایتمندی از خدمات بر انتظارات مردم از اورژانس پیش‌بیمارستانی شهر سنندج
سایر مقالات محل انتشار
  1. سازمان‌های میانجی: تعاریف، انواع و کارکردها
  2. سنجش آمادگي استقرار سیستم مديريت ارتباط با مشتری(CRM) (مطالعه موردی: بانك ملي ایران- استان خراسان جنوبی)
  3. بررسی رابطه بین گرایش استراتژیک شرکت با عملکرد سازمانی با استفاده از مدل کارت ارزیابی متوازن (مطالعه موردی: شعب بانک مسکن تبریز)
  4. تاثیر مدیریت سود واقعی بر هزینه سرمایه سهام عادی
  5. آینده پژوهی تولید و عملیات، رهیافتی نو از مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
  6. طراحی کودکستان با نگاهی به نقش طبیعت در آموزش کودکان
  7. بررسی رابطه بین فرآیند بکارگیری وجذب دانش با ظرفیت تفکر استراتژیک
  8. بررسی نقش انگیزه پیشرفت بر اخلاق کاری اسلامی
  9. تأثیر دوره تصدی حسابرس بر تأخیر در ارائه گزارش حسابرسی
  10. The Impact of Corporate Governance Property on the Relationship between Product Market Competition and Profit Management
  11. تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمان¬های خصوصی ( مطالعه موردی بانک انصار شعب غرب تهران)
  12. EFQM scores evalution in Textile industry: A case study in Yazd Textile industry
  13. تاثیر رفتار غیر اخلاقی بر ارزش برند در صنعت بيمه
  14. ارائه یک سیستم خبره فازی جهت تعیین تأثیر آموزش و پاداش بر بهره‌وري (مورد مطالعه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز)
  15. تاثیر ریسک اعتباری بانک و عملکرد مالی بانک در بانک های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار مازندران