جستجو
سازمانهای میانجی: تعاریف، انواع و کارکردها
عفت نوروزی1 رضا بائوج لاهوتی2
چکیده :
در نگاه سیستمی به نوآوری، همکاری بین انواع مختلف بازیگران، به عنوان کلیدی در موفقیت نوآوری دیده میشود. به جهت وجود شکافهای متعددی که مانع این همکاری اثربخش میشوند، ادبیات سیاستگذاری علم و نوآوری دائما به نیاز برای سازمانهای میانجی برای بر عهده گرفتن نقش پل زنی و واسطهگری اشاره میکند. در این مقاله سعی شده تا ابتدا با معرفی سازمانهای میانجی بهعنوان واسطهگر در نوآوری، به تبیین انواع آنها پرداخته شود. سپس با بررسی ادبیات موجود در حوزهی میانجیها، دستهبندی کاملی از کارکردهای این سازمانها ارائه شده است.
کلمات کلیدی : سازمانهای میانجی ، نوآوری ، کارکردهای سازمانهای میانجی .
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مـــدیـــریــــت و مهندسی صنایع
آدرس وب سایت کنفرانس : 2icmi.com
ارسال کننده : عفت نوروزی
کد IOI مقاله : XYZK-ZAHAK
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZK-ZAHAK
مقالات مشابه
- بررسی طـرح پیشنهـادی جلوگیری از افزایـش تـرک در کوله سازه پل قدیمی محمدحسن خان قاجار شهرستان بابل
- بررسی تاثیرات اکوتوریسم بر توسعه پایدار روستایی
- شناخت شاخصه های مدیریتی اقتصاد مقاومتی در ارتباط با سامانهای شهری
- بررسی تأثیر رویکردهای مدیریت دولتی¬نوین به تعهد سازمانی در بانک کشاورزی اصفهان
- بررسی تغییرات ایجاد شده در نوشتار زبان فارسی در نتیجه ی استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه
- تأثیر برنامه درسی ورزش با تأکید بر بازیهای گروهی بر خلاقیت کودکان
- ضرورت سرمایه فکری و شیوه های ارزیابی آن
- بررسی نقش مدیریت دانش در سازمان های پیشرو و کارآفرین
- Acrobat and Mime corporel
- بررسی تاثیر مزیت های رقابتی در راستای جذب مشتریان در سیستم بانکی
- مدل های مدیریتی و استاندارهای جدید در کنترل محاسبات ابر
- Auto-landing Control System Design Using Combined ILS/FLC
- بررسی کارکردهای مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد نوآوری در دانشگاههای جامع علمی کاربردی در استان لرستان
- بررسی تاثیر مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی بیمه سلامت خراسان رضوی با در نظر گرفتن نقش میانجی گری یادگیری سازمانی
- مسئولیت مدنی دولت ناشی از کاربرد انرژی هسته ای (در حقوق داخلی و بین الملل)
سایر مقالات ارائه دهنده
سایر مقالات محل انتشار
- سازمانهای میانجی: تعاریف، انواع و کارکردها
- سنجش آمادگي استقرار سیستم مديريت ارتباط با مشتری(CRM) (مطالعه موردی: بانك ملي ایران- استان خراسان جنوبی)
- بررسی رابطه بین گرایش استراتژیک شرکت با عملکرد سازمانی با استفاده از مدل کارت ارزیابی متوازن (مطالعه موردی: شعب بانک مسکن تبریز)
- تاثیر مدیریت سود واقعی بر هزینه سرمایه سهام عادی
- آینده پژوهی تولید و عملیات، رهیافتی نو از مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
- طراحی کودکستان با نگاهی به نقش طبیعت در آموزش کودکان
- بررسی رابطه بین فرآیند بکارگیری وجذب دانش با ظرفیت تفکر استراتژیک
- بررسی نقش انگیزه پیشرفت بر اخلاق کاری اسلامی
- تأثیر دوره تصدی حسابرس بر تأخیر در ارائه گزارش حسابرسی
- The Impact of Corporate Governance Property on the Relationship between Product Market Competition and Profit Management
- تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمان¬های خصوصی ( مطالعه موردی بانک انصار شعب غرب تهران)
- EFQM scores evalution in Textile industry: A case study in Yazd Textile industry
- تاثیر رفتار غیر اخلاقی بر ارزش برند در صنعت بيمه
- ارائه یک سیستم خبره فازی جهت تعیین تأثیر آموزش و پاداش بر بهرهوري (مورد مطالعه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز)
- تاثیر ریسک اعتباری بانک و عملکرد مالی بانک در بانک های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار مازندران