بازاریابی مغزها

عطیه زیاری1

چکیده :
کاربرد علوم عصب‌شناختی (نوروساینس) در علوم مدیریت بازار و بازاریابی، امروزه بیش از پیش حیاتی است. تکنیک‌های اثربخش قیمت‌گذاری، یکی از مقولاتی است که ‌محققان بازاریابی با تکیه بر مفاهیم نوروساینس و نورو مارکتینگ به آن دست یافته‌اند. موضوعی که متن حاضر سعی در تبیین آن دارد. نورومارکتینگ نوع جدیدی از بازاریابی است که علوم مدیریت، عصب شناسی، روانشناسی و شاید هم به نوعی هنر به هم پیوند می‌خورند. علم و کسب‌و‌کار، رابطه‌ای دیرینه و مبتنی بر دوستی و گاهی انزجار با هم داشته‌اند. در حدود چند دهه قبل دانشگاهیان بتدریج اندکی سر از کتاب و مباحثه برداشتند و باب همکاری با مؤسسات اجرایی و تبلیغاتی را گشودند. یک بازاریاب برای تدوین استراتژی بازاریابی خود به دانش کافی در مورد بازار نیاز دارد. بازاریابان اطلاعات را از طریق تحقیقات در بازار کسب می‌کنند. تحقیقات در مفهوم عام، یک جریان اطلاعات رو به افزایش می باشد که از طریق آن می‌توان‌ درباره‌ی چیزی که کاملاً شناخته شده نیست، اطلاعات به دست آورد.پژوهش از مؤلفه‌های ضروری و حساس مورد نیاز بازاریابان برای تصمیم‌گیری خوب است. تحقیقات بازار، نمایی از آنچه را که در جریان است و یا احتمال بروز آن وجود دارد، در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد. کاربرد تحقیقات بازار شباهت فراوانی به شالوده‌ی یک خانه دارد و می‌تواند بنیاد بازاریابی را مشاهده کند. در اصطلاح علمی ، تحقیقات بازار فرایند طراحی، جمع‌آوری، تجزیه‌وتحلیل و ارائه‌ی نظام‌مند داده‌ها و یافته‌های مربوط به یک وضعیت خاص بازاریابی است که شرکت ها با آن روبه‌رو می شوند.
کلمات کلیدی : وازگان کلیدی: بازاریابی، نورومارکتینگ، مغز، مشتری ، رفتار مصرف کننده


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت
محل انتشار : کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : icmhconf.com
ارسال کننده : عطیه زیاری
کد IOI مقاله : XYCK-AEKKC
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYCK-AEKKC

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات ارائه دهنده
  1. بازاریابی مغزها
سایر مقالات محل انتشار
  1. تعیین واولویت بندی دوره های آموزشی و شاخص های عملکرد آن ها در شرکت گاز استان اصفهان بر اساس نیازمندی های شغلی با استفاده از فن گسترش کارکرد کیفیت (QFD) -مطالعه موردی شرکت گاز استان اصفهان
  2. نقاشی به عنوان بازنمایی اختلال روانی «پی تی اس دی»، نمونه مطالعاتی ؛آثار هانی نجم
  3. بررسی راههای افزایش مهارت انسانی دربین مدیران مدارس ابتدایی شهرمیناب
  4. تقویم توریسم استان کرمانشاه با استفاده از شاخص TCI
  5. تجزیه و تحلیل و بررسی نتایج تحریم بر حقوق بشر، دموکراسی و امید به زندگی، 1978-2012
  6. چالشها و راهکارهای مدیریتی تبلیغات شهری در راستای اهداف برنامه ریزی زبان
  7. بررسی توزیع مخارج آموزش و بهداشت بر خانوارهای ایران
  8. پیش بینی سهم شرکتهای هواپیمایی فعال در فرودگاه تبریز با استفاده از مدل مارکوف
  9. بررسی رابطه بین ویژگیهای هیات مدیره ؛ مدیریت سود ؛ با کیفیت افشا اطلاعات در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  10. تاثیر متغییرهای ساختار سازمانی و ویژگی های کاری بر عملکرد شغلی کارمندان شرکت نفت(فلات قاره)
  11. بررسی رابطه رفتار فروش اخلاقی، کیفیت ارتباطات و وفاداری مشتریان(مطالعه موردی: شعب بیمه ایران شهرستان سنندج)
  12. بررسی رابطه علی نرخ سود کوتاه مدت و درآمد ملی در ایران
  13. شناخت مخاطب،برگ برنده تبلیغات اثربخش
  14. طبقه بندی زيرساخت‌هاي لازم برای استقرار شهرالکترونيک مبتني بر هوش تجاري در شهر تهران با استفاده از منطق رادار
  15. بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی وهوش هیجانی کارکنان ( مطالعه موردی : شرکت آب و فاضلاب روستایی اصفهان )