بررسی تأثیر تدریس زبان انگلیسی با الگوی مدیریت آموزش، بر تقویت تفکر انتقادی دانش¬آموزان سال اول راهنمایی

سمیرا ابراهیم پور کومله1 عاطفه سوهانی2

چکیده :
بررسی تأثیر تدریس زبان انگلیسی با الگوی مدیریت آموزش، بر تقویت تفکر انتقادی دانش¬آموزان سال اول راهنمایی survey the effect of teaching english using Education Management Model on guidance schools 1th grade studentscritical thinking سمیرا ابراهیم پور کومله عاطفه سوهانی چکیده هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر تدریس زبان انگلیسی با استفاده از الگوی مدیریت آموزش، بر تقویت تفکر انتقادی دانش¬آموزان سال اول راهنمایی است. روش تحقیق از نوع شبه آزمایشی بوده و با استفاده از طرح دو گروهی با پیش آزمون و پس آزمون انجام شده است. در این تحقیق دو کلاس از مدرسه¬ی راهنمایی دخترانه نیکو به عنوان نمونه¬ی در دسترس مشارکت داشتند. از این دو کلاس، بطور تصادفی یک کلاس 20 نفری،- به عنوان گروه آزمایش و یک کلاس 20 نفری به عنوان گروه گواه انتخاب شدند. گروه آزمایش با استفاده از الگوی مدیریت آموزش و گروه گواه از طریق روش سنتی آموزش دیدند. مدت این دوره شش هفته بود. ابزار گردآوري اطلاعات، پرسشنامه¬ی محقق ساخته شامل 35 گویه بود که روایی آن با استفاده از نظر متخصصان و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. جهت تحلیل داده¬هاي آماري از آزمون¬های تی مستقل و تحلیل کواریانس استفاده شد و نتایج تحقیق نشان داد که آموزش زبان انگلیسی با استفاده از الگوی مدیریت آموزش بر تقویت تفکر انتقادی دانش¬آموزان در یادگیری تأثیر مثبت دارد. Abstract The purpose of this study is to survey the effect of teaching english using Education Management Model on guidance schools 1th grade students critical thinking. Research method is Quasi-experimental by using a two-group design with pre-test and post-test. In this study, two classes from nikoo female guidance school located in tehran city participated as an available sample. Of these two classes, one class of 34 students, as an experimental group, and a 34 students class as control group. Exprimental group was taught through using Education Management Model and control group was taught by using a traditional method. The period was six weeks. Data collection tool was researcher made critical thinking questionnaire consists of 41 questions in which its reliability was confirmed by educational experts views and its validity was confirmed by α-cronbachs coefficient. Independent T-test and Analysis of Covariance were used to analyze statistical data. Experimental results showed that the Education Management Model has a positive effect on students critical thinking. واژه هاي کلیدي: الگوی مدیریت آموزش، تفکر انتقادی، الگوهای تدریس، تدریس زبان انگلیسی Key words: Education Management Model, critical thinking, teaching metods, teaching English.
کلمات کلیدی : واژه هاي کلیدي: الگوی مدیریت آموزش، تفکر انتقادی، الگوهای تدریس، تدریس زبان انگلیسی Key words: Education Management Model, critical thinking, teaching metods, teaching English.


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم رفتاری در مدیریت
محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های در علوم رفتاری و اجتماعی
آدرس وب سایت کنفرانس : icrbs.com
ارسال کننده : عاطفه سوهانی
کد IOI مقاله : XYDB-AFCDB
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYDB-AFCDB

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. آسیب شناسی زنان در بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی ایران
  2. - لزوم ایجاد و اهمیت اتاق فکر در شرکت ها و سازمانهای دولتی در ایران
  3. تاثیر ماهواره بر طلاق زوجین
  4. آسیب شناسی علل افت تحصیلی در بین دانش آموزان پایه هشتم منطقه انزل شهرستان ارومیه
  5. بررسی مقایسه ای نیازهای زنان استان سیستان و بلوچستان در ایران
  6. بررسی رابطه میان سبک رهبری مراوده ای و مدیریت دانش : یک مورد پژوهی
  7. بررسی رابطه افکار خودکشی وهوش معنوی دانش آموزان دبیرستان های شهرستان آمل
  8. بررسی تاثیر مالکیت مسکن بر توان مشارکت زنان در اجتماع
  9. Improving executive functions and its effect on students with dyscalculia
  10. بررسی میزان تاثیر هوش درون فردی بر تمایل دانش آموزان دختر به درس ریاضی
  11. جرم انگاری قاچاق مهاجران در کنوانسیون پالرمو
  12. تاثیر تعارضات بین والدین و فرزندان و راههای کاهش ان در خانواده و اجتماع
  13. ارزشیابی میزان شایستگی حرفه ای معلمان در ارزیابی آموزشی دانش آموزان مقطع ابتدایی
  14. بررسی تأثیر تدریس زبان انگلیسی با الگوی مدیریت آموزش، بر تقویت تفکر انتقادی دانش¬آموزان سال اول راهنمایی
  15. تدوین کدهای رفتار حرفه ای بر پایه ارزش های سازمانی و علم روانشناسی