مروری بر آموزش هنر فرهنگ بصری با تکیه بر آزاد اندیشی و خلافیت

سارا بلندگرای1

چکیده :
ظهور برخی شاخه های نا کارآمد نظام آموزشی متوسط ، رشد نمایی فناوری و ضرورت نیاز به کارکنان ماهر و نیمه ماهر در صنایع، متولیان نظام آموزشی را بر آن داشت تا با لحاظ تغییراتی بنیادین در پیکره آموزش رسمی جامعه برای رفع این نیاز اساسی اقدام کند . تأسیس و فراگیر کردن شاخه های مهارت آموزی در نظام آموزشی یکی از نتایج این تصمیم است. آموزش فنی و حرفه ای در مقایسه با آموزش عمومی بسیار گران و هزینه بر است و مطالعات تطبیقی هزینه های این دونظام، این دو مدعا را تأیید می کند. با باز اندیشی و مطالعه فرآیند تحصیلی در این مراکز ضرورت این موضوع را می رساند که این نظام باید در جهتی حرکت کند که کارایی و اثر بخشی آن در مقایسه با هزینه هایش افزون تر باشد . مهم تر از همه اینکه اقتصاد رقابتی و دانش محور امروز نقش این نظام را بسیار حساس تر کرده است . تحقیقات نشان دهنده این مطلب است که هنرجویان به شکل مناسبی برای بر آوردن نیازهای این اقتصاد آماده نمی شوند بنابراین امروزه ازاین نظام آموزش و پرورش به طورعام و فنی حرفه ای و کاردانش به طور خاص انتظار می رود تا شرایط مناسبی برای پرورش کارکنانی متناسب با نیاز اقتصاد امروز را تربیت کنند . هدف مقاله حاضر مروری بر آموزش هنر فرهنگ بصری با تکیه بر آزاد اندیشی و خلافیت می باشد.
کلمات کلیدی : آموزش هنر، خلاقیت، آزاد اندیشی، فرهنگ بصری


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : فرهنگ ، جامعه شناسی و روانشناسی شهری
محل انتشار : دومین کنگره بین المللی مهندسی عمران ، معماری ، مصالح ساختمانی و محیط زیست
آدرس وب سایت کنفرانس : caucong.com/2nd
ارسال کننده : سمیه شریف
کد IOI مقاله : XEFB-HDKFK
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEFB-HDKFK

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. زمینه‌گرایی به عنوان ابزاری برای تجدید حیات شهری در بافت فرسوده (نمونه موردی: بافت تاریخی شهر اردبیل)
  2. تحلیلی بر ساخت شهر پایدار با تاکید بر رویکردهای زیست محیطی
  3. اثر واکنش قلیایی سیلیسی کوتاه مدت سنگدانه های فعال در بتن با استفاده از درصد بهینه پوزولان ها
  4. دوام و مقاومت بالا در بتن سبک سازه ای خودتراکم با سرباره، میکروسیلیس و ماسه سبک پوزولانی
  5. اثر سیمان با درصد جایگزینی متفاوت خاکستربادی و میکروسیلیس در بتن سبک سازه ای خودتراکم با مقاومت و دوام بالا
  6. مطالعه اثربخشی معماری همساز با اقلیم بر سرزندگی سالمندان (مطالعه موردی مجتمع مسکونی سالمندان در شهر بهنمیر)
  7. استفاده از فن آوری جدید برای مقاوم سازی ساختمان ها در برابرزلزله
  8. بررسی تاثیر طراحی پارامتریک در سازه با الهام از طبیعت
  9. کاربرد هوش مصنوعی در ماشین های هوشمند
  10. تاثیر استفاده از فولاد نرم در قاب های مهاربندی کمانش تاب تحت زلزله های حوزه نزدیک گسل
  11. اثرات گرید فولاد بر رفتار لرزه‌ای قاب‌های مهاربندی همگرا (CBF) در ساختمان‌های بلند با استفاده از تحلیل استاتیکی غیرخطی
  12. بازشناسی نقش موثر عناصر هویت بخش معماری سنتی در طراحی خانه های ایرانی
  13. The effect of using Building Information Modeling(BIM) in Precast Concrete Structures
  14. سازه‌های فضاکار باز و بسته شونده با امکان اسکان موقت
  15. : اثر گرید فولاد بر رفتار غیرخطی تیر پیوند در مهاربندهای واگرایEBF در سیستم‌های دوگانه تحت زلزله‌های حوزه نزدیک