نقش و جايگاه بازاریابی شهری در حکمروايی شهری معاصر

رضا ميرزائي1

چکیده :
شهرهای زیادی برای افزایش یا دفاع از موقعیت رقابتی خود به عنوان مکان های جذاب برای تجارت، شهروندان، رویدادها و بازدیدکنندگان، ابتکارات بازاریابی شهری را انجام می دهند. در پی ادراک هژمونیک از جهانی شدن اقتصاد نئولیبرالی و ایده شهر به عنوان یک تلاش کارآفرینانه - برندسازی و بازاریابی شهرها در دستور کار حکومت شهری معاصر در اکثر کشورهای اروپایی قرار دارد. این مشارکت به طور خلاصه بازاریابی شهری را در یک زمینه گسترده تر از مقیاس مجدد دولت، ظهور کارآفرینی شهری قرار می دهد قبل از اینکه منطق اساسی پشت بازاریابی شهری را آشکار کند و با استفاده از یافته های یک تحقیق انجام شده در کاربرد استراتژیک بازاریابی شهری به شهرهای متوسط با این منطق مقابله کند. تفاوت‌های بین تئوری و عمل برای معرفی مختصری از بازاریابی شهری به‌عنوان یک هدف مطالعاتی جذاب و جزء مهم فزاینده‌ای از حکمرانی شهری معاصر آشکار می‌شود. محتوای کلی این مقاله به نظریه و عمل مربوط می شود. تحقیقات تجربی و مشاهده روندها در عمل شامل تعدادی پیشنهاد برای بهبود رویکرد نظری ما در بازاریابی شهری و برخی از هشدارهایی است که متخصصان باید هنگام اجرای بازاریابی شهری به عنوان ابزاری برای افزایش رقابت پذیری از یک شهر یا منطقه خاص از آن ها آگاه باشند. این مقاله با ارائه یک رویکرد کارکردی به بازاریابی شهری به پایان می‌رسد که این پدیده را به عنوان تغییر از سمت عرضه به سمت تقاضا در حاکمیت و برنامه‌ریزی شهری شناسایی می‌کند.
کلمات کلیدی : بازاریابی شهری، برند سازی، برنامه‌ریزی شهری، مدیریت شهری، حکمروایی شهری


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله :
محل انتشار : پنجمین کنفرانس بین المللی ایده های راهبردی در معماری، عمران و شهرسازی ایران
آدرس وب سایت کنفرانس : https://ideaconf.ir/
ارسال کننده : رضا ميرزائي
کد IOI مقاله : XGGG-HHBKG
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XGGG-HHBKG

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات ارائه دهنده
  1. The role and place of social participation of citizens in the urban management structure
  2. نقش و جایگاه فناوری اطلاعات در توسعه و ارتقای مدیریت شهری
  3. The role, position and benefits of using the system (GIS) in urban planning, management and design
  4. Investigation and role of a new approach to creative city regeneration
  5. راهبردهای اتصال و یکپارچه سازی برنامه ریزی شهری و برنامه ریزی محیطی از طریق تمرکز بر پایداری: نمونه موردی شهر چئونگجو، کره جنوبی
  6. نقش و جايگاه بازاریابی شهری در حکمروايی شهری معاصر
  7. شهروندی و حقوق شهروندی
  8. Urban management relying on the protection of the urban environment
  9. مفهوم و اهداف مدیریت محیط زیست
  10. بكارگيري رویکرد راهبردی برای استفاده پایدار از زمین در کشورهاي در حال توسعه؛ مورد مطالعاتي: كشورهند
  11. نقش و جایگاه رویکرد حکمروایی هوشمند در مدیریت داده های شهری
  12. جایگاه و نقش فناوری اطلاعات در بهبود و ارتقاء حکمروایی شهری
  13. The role, position and application of strategic thinking approach in urban development
  14. چالش ها و راه حل های مدیریت ترافیک پایدار برای شهرهای هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا با استفاده از سیستم‌ های حمل و نقل هوشمند
  15. Measuring and Evaluating Citizen Participation in Urban Management: Understanding the Influencing Factors