موانع اجرای ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی ایران با توجه به عناصر برنامه درسی

موانع اجرای ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی ایران با توجه به عناصر برنامه درسی

ناصر محمدی احمدآبادی1 سیدمحمد داودی2

1) استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور
2) دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

محل انتشار : دومین کنفرانس علمی پژوهشی روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی موناکو(pcesconf.com)
چکیده :
چکیده ارزشیابی توصیفی الگویی است که در سال‌های اخیر به عنوان الگویی جانشین نظام ارزشیابی سنتی مطرح گردیده است اگرچه اجرای این ارزشیابی چندین سال است در ایران آغاز گردیده است ولی نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که این ارزشیابی به اهداف مورد انتظار دست نیافته و در اجرا با موانعی رو به بوده است . پژوهش حاضر به مرور پژوهش های انجام شده با موضوع ارزشیابی توصیفی وموانع اجرای آن پرداخته و ارتباط آن را با دیگر عناصر برنامه‌ی درسی مورد بررسی قرار داده است نتایج پژوهش نشان داده است که اجرای ارزشیابی توصیفی در ایران با چالش هایی روبروست و به ارزشیابی توصیفی با دیدی همه جانبه نگریسته نشده است بنابراین برای اجرای درست آن باید ارزشیابی توصیفی را به عنوان عنصری از عناصر برنامه درسی در نظر گرفت و برای برطرف کردن موانع پیش روی آن به عناصر دیگر نیز توجه کرد. واژگان کلیدی: ارزشیابی توصیفی، دوره ابتدایی، عناصر برنامه درسی  
کلمات کلیدی : «ارزشیابی توصیفی»«دوره ابتدایی»«عناصربرنامه درسی»