بررسی رابطه عدالت آموزشی، فشار روانی اداراک شده و کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان بروجن

بررسی رابطه عدالت آموزشی، فشار روانی اداراک شده و کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان بروجن

محبوبه فولادچنگ1 محمد مهدی شیرزادی2 حمزه میرزایی3 مصطفی حاتمی4

1) دانشیار گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه شیراز، ایران
2) دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه شیراز،ایران
3) کارشناس ارشد روانشناسی کودکان استثنایی دانشگاه علامه طباطبایی، ایران
4) دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه هرمزگان - بندرعباس، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی(2ibsconf.com)
چکیده :
چکیده این مطالعه با هدف بررسی رابطه عدالت آموزشی،فشار روانی اداراک شده و کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه انجام شد.جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان بروجن بودند که از بین آنها 294 نفر را که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار پژوهشی پرسشنامه عدالت آموزشی گل پرور، فشار روانی اداراک شده کوهن و همکاران وکیفیت تجارب یادگیری نیومن و فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران بود و داده ها با استفاده از روش تجزیه وتحلیل رگرسیون چند متغیره گام به گام وروش همبستگی پیرسون بدست آمدند. تجزیه وتحلیل داده ها نشان داد حدود 798/0 واريانس مربوط به فرسودگی تحصیلی توسط عدالت آموزشی،فشار روانی اداراک شده و کیفیت تجارب یادگیری به طور معناداری پیش بینی می شود (ميزان F ( 026/ 381) در سطح (001/0> p)).
کلمات کلیدی : عدالت آموزشی فشار روانی اداراک شده کیفیت تجارب یادگیری فرسودگی تحصیلی