The relationship between Foreign Language Classroom Anxiety and gender in Iranian EFL context

Issa Mellati Heravi1 Saleh Ashrafi2 Ghader jeddi3

Abstract :
Foreign language classroom anxiety as an affective factor has been the focus of many researchers. This type of anxiety is considered as a barrier to language learning process. Many studies have been done on the relationship between foreign language classroom anxiety and individual differences such as gender, but few of them addressed Iranian EFL context. Accordingly, the present study intended to investigate the relationship between EFL learners’ foreign language classroom anxiety and gender in Iranian context. To this end, 400 university students were addressed. The data were gathered through (FLCAS) developed by (Horwitz et al, 1986). The findings revealed that there is a statistically significant relationship between foreign language classroom anxiety and gender. Besides, male participants appeared to be more anxious than females in learning a foreign language.
Keywords : anxiety, foreign language learning, gender, language achievement


زبان مقاله : انگلیسی
محور مقاله : علوم انسانی
محل انتشار : کنفرانس بین المللی مهندسی و علوم کاربردی
آدرس وب سایت کنفرانس : iceasconf.com
ارسال کننده : عیسی ملتی هروی
کد IOI مقاله : XYCZ-AAEKA
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYCZ-AAEKA

مقالات مشابه
  1. بررسی قابلیت پیاده راه سازی در فضاهای شهری و ارتباط آن با مولفه سرزندگی شهروندان - مطالعه موردی : خیابان حکیم نزاری شهر بیرجند
  2. از مدیریت زمین تا حکمروایی زمین؛ با نگاهی بر اصول و الزامات حکمروایی شایسته زمین
  3. Predicting the Tourism Value through Zonal Travel Cost Model (Persepolis Tourism Region as a Case Study)
  4. بررسی تطبیقی قوانین طلاق در نظام حقوقی کشورهای ایران،سوئد ومالزی
  5. نقش میانجیگری رفتارهای وابسته به سلامت در رابطه بین عوامل روانی-اجتماعی و سرطان معده در استان البرز
  6. بررسی جامعه شناختی عوامل موثر بر احساس امنیت شهروندان (مطالعه موردی شهروندان خلخال در سال 1394)
  7. سلامت روانی و ورزش در طول عمر
  8. بررسی پژوهشی میزان سنجش اثربخشی تحليلی رفتار متقابل با درمان شناختی در بهبود علائم مرضي شكست عاطفي دانشجويان
  9. بررسی اثر بخشی ریلکسیشن به شیوه پیشرونده بر روی کاهش علائم جسمانی اضطراب خانم هایی که دچار بارداری ناخواسته شده اند
  10. موانع دستیابی زنان به پست های مدیریتی، از دیدگاه مدیران زن در شهر تهران( مطالعه کیفی)
  11. تفاوت جایگاه زنان از دیدگاه علوم انسانی اسلامی وعلوم انسانی غربی
  12. بررسی نقش پایگاه اجتماعی - اقتصادی مؤثر بر نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش-آموزان (مطالعه¬ی موردی دانش¬آموزان دبیرستان¬های تیزهوشان کاشان)
  13. رابطه بین نگرش‌های مذهبی با شادکامی دانشجویان دختر وپسر دانشگاه تهران
  14. سیستم های فعال سازی/بازداری و عوامل شخصیت بیماران مبتلا به MS
  15. بررسی نیمرخ شخصیتی و آسیب شناسی شخصیتی پرستاران بیمارستان-های تهران
سایر مقالات محل انتشار
  1. سنجش سطح توسعه یافتگی دهستان های بخش مرکزی شهرستان هشترود
  2. Comparison vitamin D serum levels in allergic rhinitis patients with normal population
  3. قطعه‌بندی تصاویر پردازش شده توسط رادار سار
  4. بررسی انواع روش های موقعیت یابی در ربات های متحرک
  5. مقایسه عملکرد تکنیک‌های کلید زنی SPWM و SVPWM در اینورتر سه فاز از لحاظ هارمونیکی
  6. بررس ونقش بادگیروعملکردآن در مناطق گرم خشک کاشان (مطالعه موردی نمونه خانه آل یاسین)
  7. Variability, Heritability and Genetic Advance in Kenaf Accessions (Hibiscus cannabinus L.)
  8. یک روش جدید رمزنگاری تصویر با استفاده از نگاشت لوجستیک، نگاشت ارنولد، نگاشت فوق آشوب و DNA و مقایسه آن با الگوریتم های مشابه گذشته
  9. بهینه سازی کیفیت سرویس مسیریابی در شبکه های رادیوشناختگر براساس الگوریتم ژنتیک
  10. Synthesis and Preparation of LaNiMgO4 Green Nano Catalyst Recyclable by ultrasonic Co-precipitation Method
  11. بررسی رابطه بین رشد اقتصادی و سرمایه سلامت در ایران
  12. بررسی رابطه بین رشد اقتصادی و توزیع درآمد در ایران
  13. زمانبندی در محیط ابرهای فدراسیونی
  14. بررسی اهمیت ژئوپلیتیک زیست محیطی خلیج فارس
  15. افزایش امنیت غذایی با استفاده از کودهای آلی در تولید گیاه دارویی شوید (Anethum graveolens L.)