جستجو
پیشبینی ظرفیت باربری نهایی پیهای دایرهای و مربعی توسط شبکهی عصبی
مهدی ملاباقر مخملباف1 محمد عظیمی پور2 محمود نیکخواه شهمیرزادی3
چکیده :
برای محاسبهی ظرفیت باربری نهایی، روشهای مختلف تحلیلی-تجربی توسط ترزاقی، مایرهوف، هنسن و وسیک ارائه شده است. جامع ترین روش ارائه شده در حالتی که بارهای غیرمحوری (مایل) نیز بر مدل اعمال میشوند، روش ارائه شده توسط مایرهوف میباشد. در این مقاله جهت پیشبینی ظرفیت باربری پیهای سطحی دایرهای و مربعی، از شبکهی عصبی مصنوعی استفاده شده است. بدین منظور در شبکهی عصبی از روش چندلایه (MLP) استفاده شده است. دادههای استفاده شده به عنوان ورودی و خروجی مدلهای شبکه، پارامترهای مربوط به معادلهی مایرهوف میباشند. یافتن بهترین ساختار مدل، از طریق ایجاد شرایط مختلف مانند تعداد نورون پنهان و توابع فعال سازی انجام میشود.
نتایج حاصل از این فعالیت، قابلیتهای بالای این نوع شبکهها را در پیشبینی ظرفیت باربری پیها نشان میدهد.
کلمات کلیدی : ظرفیت باربری، مایرهوف، شبکهی عصبی مصنوعی، MLP
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مهندسی عمران و توسعه پایدار
محل انتشار : کنفرانس بین المللی عمران ، معماری و زیرساخت های شهری
آدرس وب سایت کنفرانس : icica.ir
ارسال کننده : مهدی ملاباقر مخملباف
کد IOI مقاله : XYCE-ACEEE
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYCE-ACEEE
مقالات مشابه
- Behavior of prestressed geogrid-reinforced sand bed
- مدیریت کیفیت رودخانه خرم آباد با رویکرد تجارت مجوز آلودگی و توابع هزینه فازی با استفاده از سیستم نسبت تجارت توسعه یافته
- ارزیابی رفتار دیوار برشی فولادی موجدار با دهانه
- پیش بینی مقاومت فشاری بتن حاوی مواد افزودنی و امواج فراصوت به کمک شبکه عصبی
- مروری اجمالی بر مهمترین روش های بهسازی و تثبیت خاکهای مختلف
- تحلیل رفتار دینامیکی ستون های سنگی غیر مسلح و مسلح شده با ژئوگرید
- آنالیز مودال سدهای بتنی قوسی به کمک شبکه عصبی
- مقایسه نتایج تحلیل های استاتیکی غیر خطی و دینامیکی غیر خطی در بررسی خرابی پیش رونده در سازه های فولادی
- پهنه بندي شهر بوشهر بر اساس پارامترهاي مقاومت برشي خاک با استفاده از نرم افزار GIS
- کاربرد شبکه عصبی در بهبود امنیت و اثر بخشی سیستم تشخیص در محاسبه ابر
- طراحی و پیادهسازی شبکه های عصبی حافظه دار با آموزش عاطفی برای پیش بینی پارامتر دما
- Compare combination of lateral loads in nonlinear static analysis of progressive collapse in double steel structures
- AN ARTIFICIAL NEURAL NETWORK MODEL FOR OUTCOME PREDICTION IN GASTRIC CANCER PATIENTS
- A Hybrid Resource Allocation for Robust Scheduling Through Combination of Neural Networks, Critical Path Method and NSGA-II
- طراحی یکی سیستم هوشمند برای انتخاب سبد پروژه تحت شرایط عدم قطعیت با بهرهگیری از روش ارزش در معرض خطر(VaR)
سایر مقالات محل انتشار
- مروری بر کاربردهای خودروهای هوشمند در شبکه حمل و نقل
- بررسی نقش نانو تکنولوژی در کاهش میزان مصرف انرژی در ساختمان
- تاثیر کاربرد مصالح با مقاومت کم کنترل شده (CLSM) در اجرای زیرگذرهای جاده
- بررسی میزان تغییر شکلهای تونل در زمین متورم شونده (بررسی موردی روی دو تونل)
- دگرگونی ساختاری میدان کهنه: ارزیابی طرح بهسازي و نوسازي مجموعه ميدان كهنه و مسجد جامع عتيق اصفهان
- ساخت و ساز پایدار با تأکید بر مصالح ساختمانی و نوع طراحی
- پیشبینی ظرفیت باربری نهایی پیهای دایرهای و مربعی توسط شبکهی عصبی
- تاثیر مولفه های کالبدی بر احساس امنیت زنان در فضاهای عمومی
- بررسی معماری دیجیتال و سیستم های هوشمند ساختمانی
- ارزیابی حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک کلان شهرها ( مطالعه موردی شهر تبریز)
- مکان یابی مراکر خدمات پستی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (نمونه مورد مطالعه: محدوده امام شهر شهر یزد)
- سنجش توسعه یافتگی دهستان کوهدشت شهرستان ساری با استفاده از روش شاخص مرکزیت
- اهميت و ضرورت ساماندهي بافت های فرسوده با تاکید بر بافت های تاریخی شهری
- بررسی الگوی معماری خانه های ساری در دوره قاجار
- بررسی تاثیر عوامل زیست اقلیمی بر شکل گیری مساکن روستایی اورامان