تاثیر هوش تجاری برعملکرد بازاریابی همراه با نقش تعدیل گر آشفتگی محیطی. مورد مطالعه: مدیران شرکتهای داروسازی و پتروشیمی

حسن کریمیان1 مژگان بهرامی2 مسعود براتی3

چکیده :
آنچه در محیط بسیار پویا و متغیر امروزی برای مدیران شرکتها اهمیت دارد بهترین عملکرد برای دستیابی به استراتژیها و اهداف سازمانی می باشد. هدف این تحقیق بررسی عملکرد بازاریابی شرکتهایی می باشد که از سیستم هوش تجاری برای انتخاب اطلاعات و گرفتن تصمیم استراتژیک براساس رسیدن به مزیت رقابتی در عملکردبازاریابی استفاده می کنند.این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر اجرا پیمایشی مقطعی است. جامعه آماری مدیران ارشد شرکتهای داروسازی وپتروشیمی می باشند که درحال پیاده سازی سیستم هوش تجاری و یا اجرای آن هستند. جهت بررسی موضوع فوق در این شرکتها پرسشنامه ای شامل 25 سوال تهیه و بین مدیران ارشد این شرکتها توزیع گردید. جهت تحلیل از نرم افزار SPSS و PLS استفاده می گردد. نتایج تحقیق نشان میدهد شرکتهایی که از سیستم هوش تجاری برای دریافت، آنالیز و بهره گیری از داده ها جهت تصمیم گیری مدیرانش استفاده کرده اند به مراتب در محیط کاملاً رقابتی توانسته اند موفقیت حاصل نمایند و به تمایز در مزیت رقابتی و بهبود عملکرد بازاریابی دست یابند.
کلمات کلیدی : عملکرد بازاریابی، هوش تجاری، مزیت رقابتی ، محیط پویا ، تصمیم استراتژیک


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2icmhconf.com
ارسال کننده : حسن کریمیان
کد IOI مقاله : XYZH-ZADGH
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZH-ZADGH

مقالات مشابه
  1. توسعه ومدیریت منابع انساني در سازمانها
  2. بررسی تأثیر رویکردهای مدیریت دولتی¬نوین به تعهد سازمانی در بانک کشاورزی اصفهان
  3. بکارگیری داده کاوی در بهبود فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری
  4. بررسی تاثیر مزیت های رقابتی در راستای جذب مشتریان در سیستم بانکی
  5. Study the effect of management information systems to the financial success of companies in the industrial cities of Bandar Abbas
  6. بررسی ارزیابی سرمایه گذاری در پروژه های فناوری اطلاعات
  7. شناسایی و اولویت بندی تاثیر اجزای تکنولوژی بر چابکی خط تولید با رویکرد ترکیبی MCDM فازی
  8. تاثیر هوش تجاری برعملکرد بازاریابی همراه با نقش تعدیل گر آشفتگی محیطی. مورد مطالعه: مدیران شرکتهای داروسازی و پتروشیمی
  9. بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر تجارت الکترونیک در کسب و کارهای کوچک و متوسط
  10. تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند دربخش نرم افزاری صنعت فناوری اطلاعات
  11. تحلیل رابطه زنجیره تأمین سبز با مزیت رقابتی
  12. Identification of Factors Affecting the Strategic Thinking in Organizations Shahid Beheshti University of Medical Sciences and Health Services, Tehran- A Case Study
  13. راهکارهای بازاریابی بین‌المللی با نگاهی به وضعیت صادرات گیاهان دارویی ایران
  14. شناسایی و اولویت بندی عوامل اساسی موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش(مطالعه موردی:شرکت توزیع برق استان کردستان)
  15. بررسی عوامل موثر بر عدم رضایتمندی تامین کنندگان کالا در زنجیره تامین (مطالعه موردی: شرکت گاز استان آذربایجان شرقی)
سایر مقالات محل انتشار
  1. شناسایی عوامل استراتژیک دربکارگیری انرژی های تجدیدپذیر شرکت برق با روش تصمیم گیری فازی
  2. ارزشیابی میزان اثربخشی برنامه های پیشگیری از اعتیاد در محیط های اداری شهر کرمان
  3. عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی از دیدگاه کارکنان و مدیران اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی جمهوري اسلامي ايران
  4. بررسي تأثیر مهارتهای ارتباطی مدیران بر درگیری شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان بناب
  5. نظام پاداش و تنبيه از منظر اسلام»
  6. بررسی رابطه مابین هوش فرهنگی و تعارض سازمانی (مطالعه موردی: حوزه فناوری اطلاعات بانک کشاورزی ایران)
  7. تحليل سياسي و حقوقي آثار ورود افغانستان به سازمان تجارت جهانی WTO
  8. اصول پايه اي در طرح ازمايشهاي تجربي و طرحهاي نمونه گيري
  9. بررسی تاثیرارزش ویژه برند برتداوم ارتباط مشتریان در صنعت بانکداری
  10. بررسی تطبیقی قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق
  11. ارزیابی میزان آمادگی اداره کل پشتیبانی فنی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از لحاظ زیر ساخت های فناوری اطلاعات، حمایت و تخصیص منابع برای پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)
  12. رابطه‌ی هوش معنوی و شادکامی با بهزیستی روان شناختی دانشجویان دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری
  13. بررسي فاكتورهاي كليدي موفقيت سیستمهای بازاریابی مقصد مبتنی بر وب
  14. بررسی رابطه بین عدالت سازمانی و تعهد سازمانی در اداره بنیاد شهید و امورایثارگران (مطالعه موردی : استان کهگیلویه و بویراحمد)
  15. انواع عدالت سازمانی و عوامل موثر بی عدالتی در سازمانها