جستجو
تاثیر هوش تجاری برعملکرد بازاریابی همراه با نقش تعدیل گر آشفتگی محیطی. مورد مطالعه: مدیران شرکتهای داروسازی و پتروشیمی
حسن کریمیان1 مژگان بهرامی2 مسعود براتی3
چکیده :
آنچه در محیط بسیار پویا و متغیر امروزی برای مدیران شرکتها اهمیت دارد بهترین عملکرد برای دستیابی به استراتژیها و اهداف سازمانی می باشد. هدف این تحقیق بررسی عملکرد بازاریابی شرکتهایی می باشد که از سیستم هوش تجاری برای انتخاب اطلاعات و گرفتن تصمیم استراتژیک براساس رسیدن به مزیت رقابتی در عملکردبازاریابی استفاده می کنند.این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر اجرا پیمایشی مقطعی است. جامعه آماری مدیران ارشد شرکتهای داروسازی وپتروشیمی می باشند که درحال پیاده سازی سیستم هوش تجاری و یا اجرای آن هستند. جهت بررسی موضوع فوق در این شرکتها پرسشنامه ای شامل 25 سوال تهیه و بین مدیران ارشد این شرکتها توزیع گردید. جهت تحلیل از نرم افزار SPSS و PLS استفاده می گردد. نتایج تحقیق نشان میدهد شرکتهایی که از سیستم هوش تجاری برای دریافت، آنالیز و بهره گیری از داده ها جهت تصمیم گیری مدیرانش استفاده کرده اند به مراتب در محیط کاملاً رقابتی توانسته اند موفقیت حاصل نمایند و به تمایز در مزیت رقابتی و بهبود عملکرد بازاریابی دست یابند.
کلمات کلیدی : عملکرد بازاریابی، هوش تجاری، مزیت رقابتی ، محیط پویا ، تصمیم استراتژیک
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2icmhconf.com
ارسال کننده : حسن کریمیان
کد IOI مقاله : XYZH-ZADGH
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZH-ZADGH
مقالات مشابه
- توسعه ومدیریت منابع انساني در سازمانها
- بررسی تأثیر رویکردهای مدیریت دولتی¬نوین به تعهد سازمانی در بانک کشاورزی اصفهان
- بکارگیری داده کاوی در بهبود فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری
- بررسی تاثیر مزیت های رقابتی در راستای جذب مشتریان در سیستم بانکی
- Study the effect of management information systems to the financial success of companies in the industrial cities of Bandar Abbas
- بررسی ارزیابی سرمایه گذاری در پروژه های فناوری اطلاعات
- شناسایی و اولویت بندی تاثیر اجزای تکنولوژی بر چابکی خط تولید با رویکرد ترکیبی MCDM فازی
- تاثیر هوش تجاری برعملکرد بازاریابی همراه با نقش تعدیل گر آشفتگی محیطی. مورد مطالعه: مدیران شرکتهای داروسازی و پتروشیمی
- بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر تجارت الکترونیک در کسب و کارهای کوچک و متوسط
- تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند دربخش نرم افزاری صنعت فناوری اطلاعات
- تحلیل رابطه زنجیره تأمین سبز با مزیت رقابتی
- Identification of Factors Affecting the Strategic Thinking in Organizations Shahid Beheshti University of Medical Sciences and Health Services, Tehran- A Case Study
- راهکارهای بازاریابی بینالمللی با نگاهی به وضعیت صادرات گیاهان دارویی ایران
- شناسایی و اولویت بندی عوامل اساسی موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش(مطالعه موردی:شرکت توزیع برق استان کردستان)
- بررسی عوامل موثر بر عدم رضایتمندی تامین کنندگان کالا در زنجیره تامین (مطالعه موردی: شرکت گاز استان آذربایجان شرقی)
سایر مقالات محل انتشار
- شناسایی عوامل استراتژیک دربکارگیری انرژی های تجدیدپذیر شرکت برق با روش تصمیم گیری فازی
- ارزشیابی میزان اثربخشی برنامه های پیشگیری از اعتیاد در محیط های اداری شهر کرمان
- عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی از دیدگاه کارکنان و مدیران اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی جمهوري اسلامي ايران
- بررسي تأثیر مهارتهای ارتباطی مدیران بر درگیری شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان بناب
- نظام پاداش و تنبيه از منظر اسلام»
- بررسی رابطه مابین هوش فرهنگی و تعارض سازمانی (مطالعه موردی: حوزه فناوری اطلاعات بانک کشاورزی ایران)
- تحليل سياسي و حقوقي آثار ورود افغانستان به سازمان تجارت جهانی WTO
- اصول پايه اي در طرح ازمايشهاي تجربي و طرحهاي نمونه گيري
- بررسی تاثیرارزش ویژه برند برتداوم ارتباط مشتریان در صنعت بانکداری
- بررسی تطبیقی قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق
- ارزیابی میزان آمادگی اداره کل پشتیبانی فنی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از لحاظ زیر ساخت های فناوری اطلاعات، حمایت و تخصیص منابع برای پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)
- رابطهی هوش معنوی و شادکامی با بهزیستی روان شناختی دانشجویان دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری
- بررسي فاكتورهاي كليدي موفقيت سیستمهای بازاریابی مقصد مبتنی بر وب
- بررسی رابطه بین عدالت سازمانی و تعهد سازمانی در اداره بنیاد شهید و امورایثارگران (مطالعه موردی : استان کهگیلویه و بویراحمد)
- انواع عدالت سازمانی و عوامل موثر بی عدالتی در سازمانها