بررسی تاثیر آموزش روش چند حسی فرنالد در بهبود اختلال خواندن

عزیز بهرامیان1

چکیده :
هدف از پژوهش حاضر ، بررسی تاثیر آموزش روش چند حسی فرنالد در بهبود مهارت خواندن بود بدین منظور30 نفر دانش آموز (16 دختر و 14 پسر) کلاس دوم و سوم ابتدایی از مرکز اختلالات یادگیری شهید روزی طلب شیراز به عنوان نمونه انتخاب وپس از انجام مراحل نمونه گيري به صورت تصادفی به دوگروه آزمايش وكنترل تقسيم شدند ، 15 نفر گروه آزمايش و15 نفرگروه گواه( در هر گروه 7 پسر و 8 دختر).طرح پژوهش حاضر نیمه آزمایشی، که در قالب پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. پس از انجام پيش آزمون بر روي هر دوگروه، آموزش روش چند حسی فرنالد طی10 جلسه 45 دقیقه ای فقط بر روي گروه آزمايش انجام شده ودر نهايت مجدداً ازهر دو گروه پس آزمون گرفته ونتايج با يكديگر مقايسه شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات، آزمون هوش وکسلر تجدیده نظرشده کودکان وآزمون خواندن محقق ساخته بوده است. اطلاعات از طریق روش آماری ((t- test مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل آماری نشانگر آن است که تاثیر آموزش روش چندحسی فرنالد، دربهبود اختلال خواندن در سطح 001/0p< معنادار می باشد. از طرف دیگر، نتایج نشان می دهد که آموزش روش چندحسی فرنالد دربهبوداختلال خواندن بین دوجنس(دختر وپسر) معنادارنیست.
کلمات کلیدی : روش چندحسی فرنالد " اختلال یادگیری " اختلال خواندن


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم انسانی
محل انتشار : کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : icmhconf.com
ارسال کننده : عزیز بهرامیان
کد IOI مقاله : XYCK-AEEGH
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYCK-AEEGH

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. تعیین واولویت بندی دوره های آموزشی و شاخص های عملکرد آن ها در شرکت گاز استان اصفهان بر اساس نیازمندی های شغلی با استفاده از فن گسترش کارکرد کیفیت (QFD) -مطالعه موردی شرکت گاز استان اصفهان
  2. نقاشی به عنوان بازنمایی اختلال روانی «پی تی اس دی»، نمونه مطالعاتی ؛آثار هانی نجم
  3. بررسی راههای افزایش مهارت انسانی دربین مدیران مدارس ابتدایی شهرمیناب
  4. تقویم توریسم استان کرمانشاه با استفاده از شاخص TCI
  5. تجزیه و تحلیل و بررسی نتایج تحریم بر حقوق بشر، دموکراسی و امید به زندگی، 1978-2012
  6. چالشها و راهکارهای مدیریتی تبلیغات شهری در راستای اهداف برنامه ریزی زبان
  7. بررسی توزیع مخارج آموزش و بهداشت بر خانوارهای ایران
  8. پیش بینی سهم شرکتهای هواپیمایی فعال در فرودگاه تبریز با استفاده از مدل مارکوف
  9. بررسی رابطه بین ویژگیهای هیات مدیره ؛ مدیریت سود ؛ با کیفیت افشا اطلاعات در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  10. تاثیر متغییرهای ساختار سازمانی و ویژگی های کاری بر عملکرد شغلی کارمندان شرکت نفت(فلات قاره)
  11. بررسی رابطه رفتار فروش اخلاقی، کیفیت ارتباطات و وفاداری مشتریان(مطالعه موردی: شعب بیمه ایران شهرستان سنندج)
  12. بررسی رابطه علی نرخ سود کوتاه مدت و درآمد ملی در ایران
  13. شناخت مخاطب،برگ برنده تبلیغات اثربخش
  14. طبقه بندی زيرساخت‌هاي لازم برای استقرار شهرالکترونيک مبتني بر هوش تجاري در شهر تهران با استفاده از منطق رادار
  15. بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی وهوش هیجانی کارکنان ( مطالعه موردی : شرکت آب و فاضلاب روستایی اصفهان )