بررسی مقایسه ای عزت نفس مادران کودک بیش فعال با مادران کودک عادی وتاثیر آن بر سازگاری اجتماعی آنها

فاطمه رستمی1

چکیده :
پژوهش حاضر با هدف مقایسه عزت نفس و سازگاری اجتماعی مادران با کودک بیش فعال و مادران با کودک عادی انجام شده است. روش پژوهش حاضر توصيفي و از نوع علّي- مقايسه اي است. جامعه آماري اين تحقيق شامل کلیه مادران دارای کودک 12-7 ساله ( کودک مقطع ابتدایی) بیش فعال و عادی شهر اصفهان در سال 1393 مي باشد. نمونه مورد مطالعه در اين پژوهش شامل60 نفر از جامعه مذكور(30 مادر داراي كودك بيش فعال و 30 مادر داراي كودك عادي) است كه به روش نمونه گيري در دسترس انتخاب شدند. از پرسشنامه هاي علائم مرضی کودک اسپرافکین، لانی و گادو ، عزت نفس روزنبرگ و مقياس سازگاری اجتماعی از پرسشنامه سازگاری بل در پژوهش حاضر استفاده گرديد. در اين پژوهش داده ها به لحاظ توصيفي (فراواني، ميانگين، انحراف معيار) و استنباطي (آزمون های تی مستقل،آزمون خي دو) توسط نرم افزار SPSS تحليل شد. يافته ها حاكي از آن بود كه میانگین عزت نفس مادران دارای کودک بیش فعال و عادی تفاوت معناداری دارد، اما میانگین سازگاری اجتماعی مادران داراي کودک بیش فعال با مادران داراي کودک عادی تفاوت معناداری ندارد.
کلمات کلیدی : اختلال نقص توجه- بیش فعالی ، عزت نفس ، سازگاری اجتماعی،سازگاری عاطفی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم انسانی
محل انتشار : کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : icmhconf.com
ارسال کننده : فاطمه رستمی
کد IOI مقاله : XYCK-AEEHC
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYCK-AEEHC

مقالات مشابه
  1. نمودپذیری هویت مکانی مهاجرین غیربومی در شهرهای نفت خیز بزرگ و کوچک: (نمونه موردی: شهر اهواز و شهر گچساران)
  2. اثربخشی آموزش الگوی ارتباط عاطفی پایدار بین معلم و دانش‌آموزان بر سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان دختر پایه دوم دوره متوسطه دوم
  3. رابطه هوش هیجانی و سازگاری اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر
  4. بررسی رابطه هوش هیجانی، سبک زندگی و سازگاری اجتماعی در دانشجویان
  5. مقایسه اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر آشفتگی روانشناختی و تاب آوری در زنان معلم و خانه دار
  6. بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی، عزت نفس و صمیمت اجتماعی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان
  7. بازتاب اعتقادات مذهبی و عملکرد های دینی در افزایش سلامت روان
  8. اثر بخشی درمان های شناختی رفتاری بر بهبود سازگاری اجتماعی و کاهش علایم در اختلال کم توجهی و بیش فعالی پسران ناحیه چهار شهر اصفهان
  9. ذهن و سرطان: اثربخشی مداخلات روانی/آموزشی در بهبود بهزیستی روانشناختی بیماران سرطانی20 تا 40 ساله
  10. اثربخشی آموزشی والدگری بر پایه نیازهای پنجگانه هیجانی با رویکرد تلفیقی دین و روانشناسی بر عزت نفس مادران با طرحواره ناسازگاراولیه بی‌کفایتی
  11. بررسی نقش عزت نفس و اعتماد به نفس در طبقات اجتماعی مختلف بر نابرابری آموزشی دانش آموزان
  12. بررسی هویت و عزت نفس در بین کارکنان بهزیستی غرب استان مازندران
  13. شکاف جنسیتی در انتخابات پارلمانی ایران
  14. اثربخشی آموزشی والدگری بر پایه نیازهای پنجگانه هیجانی با رویکرد تلفیقی دین و روانشناسی بر عزت نفس اجتماعی مادران با طرحواره ناسازگاراولیه بی‌کفایتی در شهریزد
  15. بررسي رابطه كانون كنترل، خودشيفتگي و خوباوري با اعتيار به كار در بين كاركنان معاونت رسانه¬هاي نوين (مجازي) سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران
سایر مقالات محل انتشار
  1. تعیین واولویت بندی دوره های آموزشی و شاخص های عملکرد آن ها در شرکت گاز استان اصفهان بر اساس نیازمندی های شغلی با استفاده از فن گسترش کارکرد کیفیت (QFD) -مطالعه موردی شرکت گاز استان اصفهان
  2. نقاشی به عنوان بازنمایی اختلال روانی «پی تی اس دی»، نمونه مطالعاتی ؛آثار هانی نجم
  3. بررسی راههای افزایش مهارت انسانی دربین مدیران مدارس ابتدایی شهرمیناب
  4. تقویم توریسم استان کرمانشاه با استفاده از شاخص TCI
  5. تجزیه و تحلیل و بررسی نتایج تحریم بر حقوق بشر، دموکراسی و امید به زندگی، 1978-2012
  6. چالشها و راهکارهای مدیریتی تبلیغات شهری در راستای اهداف برنامه ریزی زبان
  7. بررسی توزیع مخارج آموزش و بهداشت بر خانوارهای ایران
  8. پیش بینی سهم شرکتهای هواپیمایی فعال در فرودگاه تبریز با استفاده از مدل مارکوف
  9. بررسی رابطه بین ویژگیهای هیات مدیره ؛ مدیریت سود ؛ با کیفیت افشا اطلاعات در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  10. تاثیر متغییرهای ساختار سازمانی و ویژگی های کاری بر عملکرد شغلی کارمندان شرکت نفت(فلات قاره)
  11. بررسی رابطه رفتار فروش اخلاقی، کیفیت ارتباطات و وفاداری مشتریان(مطالعه موردی: شعب بیمه ایران شهرستان سنندج)
  12. بررسی رابطه علی نرخ سود کوتاه مدت و درآمد ملی در ایران
  13. شناخت مخاطب،برگ برنده تبلیغات اثربخش
  14. طبقه بندی زيرساخت‌هاي لازم برای استقرار شهرالکترونيک مبتني بر هوش تجاري در شهر تهران با استفاده از منطق رادار
  15. بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی وهوش هیجانی کارکنان ( مطالعه موردی : شرکت آب و فاضلاب روستایی اصفهان )