تعیین اثرات ساختاری سهیم¬ شدن چند منظوره اطلاعات در زنجیره تأمین، پاسخگویی به مشتری، تحکیم روابط با تامین¬کنندگان و پاسخگویی به رقبا ( مطالعه شرکت¬ های تولیدی بزرگ اراک)

حبیب اله جوانمرد1 فرناز سام نژاد2

چکیده :
روابط مستحکم با تأمین¬کنندگان بر عملکرد شرکت تأثیر می¬گذارد، به این دلیل که شرکت می¬تواند در زمان مناسبتری به نیازهای مشتریان پاسخ گوید. ارتباط با تأمین¬کنندگان در شرکت¬هایی که سهیم شدن چند منظوره اطلاعات در مورد مشتریان و عرضه¬کنندگان وجود دارد قویتر خواهد بود. بازارگرایی، فرهنگی سازمانی است که شرکت را بر ایجاد اطلاعات در مورد بازار، سهیم شدن چند منظوره اطلاعات بازار و پاسخگویی سریع به این اطلاعات متمرکز می¬نماید و این باعث تأثیرگذاری مثبت بر روابط مستحکم با تأمین¬کنندگان می¬شود. این تحقیق اثر سهیم¬شدن چند منظوره اطلاعات در زنجیره¬ تأمین بر پاسخگویی به مشتری و رقبا و تحکیم روابط با تامین¬کنندگان را مورد بررسی قرار داده است. در واقع به تعیین اثر اطلاعات و ارتباط بین عوامل زنجیره تأمین به عنوان یک اهرم در شرکت¬های بازارگرا می¬پردازد. نتایج نشان داده است که روابط تأمین¬کنندگان به عنوان یک اهرم در شرکت¬های بازارگرا محسوب می¬شود که ازطریق بهبود پاسخگویی به مشتریان ایجاد می¬شود. همچنین سهیم شدن چند منظوره اطلاعات حلقه¬ای باشد که بازارگرایی را به روابط مستحکم¬تر با تأمین¬کنندگان مربوط می¬سازد.
کلمات کلیدی : تسهیم اطلاعات، شبکه تأمین، بازارگرایی، تأمین¬کنندگان، پاسخگویی.


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2icmhconf.com
ارسال کننده : فرناز سام نژاد
کد IOI مقاله : XYZH-ZAEGC
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZH-ZAEGC

سایر مقالات محل انتشار
  1. شناسایی عوامل استراتژیک دربکارگیری انرژی های تجدیدپذیر شرکت برق با روش تصمیم گیری فازی
  2. ارزشیابی میزان اثربخشی برنامه های پیشگیری از اعتیاد در محیط های اداری شهر کرمان
  3. عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی از دیدگاه کارکنان و مدیران اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی جمهوري اسلامي ايران
  4. بررسي تأثیر مهارتهای ارتباطی مدیران بر درگیری شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان بناب
  5. نظام پاداش و تنبيه از منظر اسلام»
  6. بررسی رابطه مابین هوش فرهنگی و تعارض سازمانی (مطالعه موردی: حوزه فناوری اطلاعات بانک کشاورزی ایران)
  7. تحليل سياسي و حقوقي آثار ورود افغانستان به سازمان تجارت جهانی WTO
  8. اصول پايه اي در طرح ازمايشهاي تجربي و طرحهاي نمونه گيري
  9. بررسی تاثیرارزش ویژه برند برتداوم ارتباط مشتریان در صنعت بانکداری
  10. بررسی تطبیقی قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق
  11. ارزیابی میزان آمادگی اداره کل پشتیبانی فنی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از لحاظ زیر ساخت های فناوری اطلاعات، حمایت و تخصیص منابع برای پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)
  12. رابطه‌ی هوش معنوی و شادکامی با بهزیستی روان شناختی دانشجویان دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری
  13. بررسي فاكتورهاي كليدي موفقيت سیستمهای بازاریابی مقصد مبتنی بر وب
  14. بررسی رابطه بین عدالت سازمانی و تعهد سازمانی در اداره بنیاد شهید و امورایثارگران (مطالعه موردی : استان کهگیلویه و بویراحمد)
  15. انواع عدالت سازمانی و عوامل موثر بی عدالتی در سازمانها