شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر مدیریت بازاریابی جذب منابع در بانک مهر اقتصاد استان قزوین

آرش حاجی کریمی1 داود موذن2 هادی عباسی انبوهی3

چکیده :
در این تحقیق عوامل موثر بر مدیریت بازاریابی جذب سپرده و مدیریت نقدینگی در بانک مهر اقتصاد استان قزوین بررسی گردید. به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز تحقیق از دو پرسشنامه خبرگان استفاده شد. بدین منظور با مالطعه عمیق ادبیات تحقیقات مرتبط و با مشورت خبرگان، معیارهای اصلی و شاخص های موثر بر جذب سپرده مشتریان در بانک مهر اقتصاد استان قزوین رتبه بندی شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از رویکردهای تصمیم گیری چند معیاره AHP و TOPSIS استفاده گردید. نتایج بدست آمده نشان داد از بین معیارهای اصلی، عوامل درونی بالاترین رتبه را بدست آورد و عوامل فیزیکی پایین ترین رتبه را بدست آورد. همچنین از بین عوامل درونی، داشتن استراتژی بازاریابی بالاترین اولویت را داشت. از بین عوامل بیرونی، سیاست های ابلاغی بانک مرکزی بالاترین اولویت را داشت. از بین عوامل فیزیکی، محل شعب بالاترین اولویت را داشت. از بین عوامل مالی، نرخ سود تسهیلات بالاترین اولویت را داشت. از بین عوامل مربوط به خدمات، مناسب بودن طرح های تسهیلاتی بالاترین اولویت را داشت. از بین عوامل انسانی و ارتباطی، رفتار مودبانه کارکنان بالاترین اولویت را دارا بود. در نهایت جذب سپرده به عنوان بهترین روش برای مدیریت نقدینگی در بانک مهر اقتصاد انتخاب گردید.
کلمات کلیدی : تجهیز منابع بانکی، ، مدیریت نقدینگی، رتبه بندی، تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی.


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2icmhconf.com
ارسال کننده : هادی عباسی
کد IOI مقاله : XYZH-ZAFCE
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZH-ZAFCE

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. شناسایی عوامل استراتژیک دربکارگیری انرژی های تجدیدپذیر شرکت برق با روش تصمیم گیری فازی
  2. ارزشیابی میزان اثربخشی برنامه های پیشگیری از اعتیاد در محیط های اداری شهر کرمان
  3. عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی از دیدگاه کارکنان و مدیران اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی جمهوري اسلامي ايران
  4. بررسي تأثیر مهارتهای ارتباطی مدیران بر درگیری شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان بناب
  5. نظام پاداش و تنبيه از منظر اسلام»
  6. بررسی رابطه مابین هوش فرهنگی و تعارض سازمانی (مطالعه موردی: حوزه فناوری اطلاعات بانک کشاورزی ایران)
  7. تحليل سياسي و حقوقي آثار ورود افغانستان به سازمان تجارت جهانی WTO
  8. اصول پايه اي در طرح ازمايشهاي تجربي و طرحهاي نمونه گيري
  9. بررسی تاثیرارزش ویژه برند برتداوم ارتباط مشتریان در صنعت بانکداری
  10. بررسی تطبیقی قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق
  11. ارزیابی میزان آمادگی اداره کل پشتیبانی فنی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از لحاظ زیر ساخت های فناوری اطلاعات، حمایت و تخصیص منابع برای پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)
  12. رابطه‌ی هوش معنوی و شادکامی با بهزیستی روان شناختی دانشجویان دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری
  13. بررسي فاكتورهاي كليدي موفقيت سیستمهای بازاریابی مقصد مبتنی بر وب
  14. بررسی رابطه بین عدالت سازمانی و تعهد سازمانی در اداره بنیاد شهید و امورایثارگران (مطالعه موردی : استان کهگیلویه و بویراحمد)
  15. انواع عدالت سازمانی و عوامل موثر بی عدالتی در سازمانها