بررسی اثربخشی تبلیغات درشعب بانک ملت کاشان براساس مدل AIDA

محسن طرفدار1 مریم السادات خوش خواهش2 حسین باغ شیخی3

چکیده :
چکیده امروزه با توجه به گسترش رقابت در سطح بین المللی و شکل گیری رقابت جهانی تنها کشورهایی می توانند در این عرصه پیروز باشند که خود را با این موج هم گام نموده و به واسطه خدمات و محصولاتی که ارائه می دهند ارزش بیشتری را برای مشتریان خود ایجاد نمایند. در دنیای مدرن امروزه، تقریباً تمام افراد در معرض تبلیغات و دیگر فعالیت¬های ارتباطات قرار می گیرند..اثربخشي تبليغات نیز، يكي از مسايل بسيار مهم در قلمرو تبليغات است. تحقیق حاضر بر آن است که اثربخشی تبلیغات شعب منتخب بانکهای ملت کاشان ،را بر اساس مدل AIDA مورد بررسی قرار دهد. بعد از اجرای تبلیغات باید به دنبال سنجش و بررسی بود و بررسی کرد که تبلیغات تا چه حد بر مشتریان تأثیر داشته است. این پژوهش به دنبال این است، که مشخص کند که آیا تبلیغات بانک ملت توانسته¬اند در مرحله اول موجب جلب توجه، در مرحله دوم موجب جلب علاقه و در مرحله سوم موجب تحریک تمایل و در مرحله آخر منجر به خرید خدمات بانک توسط مشتریان شوند. اين پژوهش بر حسب هدف کاربردي، و از نظر نوع و نحوه گردآوري داده¬های توصيفي، از نوع پیمایشی است. بر این مبنا ابتدا پیشينه تحقيق مورد بررسی قرار گرفت سپس با استفاده از منابع مختلف به جمع آوری اطلاعات پرداخته شد و در مراحل بعدی توزیع پرسشنامه استاندارد و تجزیه وتحلیل آن صورت گرفت و درنهایت با توجه به تجزيه وتحليل اطلاعات جمع¬آوری شده ، نتایج حاصله حاكي از آن بود كه تبليغات انجام شده بوسيله بانک ملت نتوانسته است آنچنان اثربخش باشد كه موجب جلب توجه، جلب علاقه، تحريك تمايل وخريد خدمات بانکی توسط مشتریان جهت كمك به بانک مزبور وبه منظور اثربخش نمودن تبليغات آن ، پيشنهادهايي نيز به مديران وروسای بانک مورد مطالعه ارائه شده است . واژگان کلیدی: بازاریابی، آمیخته بازاریابی، ،تبلیغات، الگوی AIDA
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: بازاریابی ، آمیخته بازاریابی ، تبلیغات ، الگوی AIDA


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2icmhconf.com
ارسال کننده : حسین باغ شیخی
کد IOI مقاله : XYZH-ZAGZG
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZH-ZAGZG

مقالات مشابه
  1. طراحی هتل 4 ستاره بارویکرد انرژی های نو و معماری پایدار
  2. بررسی و شناسایی راه کارهایی مناسب جهت برنامه ریزی صنعت توریسم و گردشگری درتوسعه پایدارشهری شهرساحلی محمودآباد-مازندران
  3. مختصات ارتباط حقوق بین الملل و حقوق مالکیت فکری پیام بازرگانی در حوزه معماری
  4. تفاوت جایگاه زنان از دیدگاه علوم انسانی اسلامی وعلوم انسانی غربی
  5. تحلیل بازار و طراحی کمپین تبلیغاتی ( ویژه معرفی یک مرکز تخصصی پزشکی زنان و زایمان به مشتریان)
  6. بررسی رابطه میان تصویر برند و ارتباط موفق با مشتری(مطالعه موردی فروشگاه های کاله شهرستان قائمشهر)
  7. بررسی ارتباط اهمیت برند بر جذب مشتری در فروشگاه های مواد غذایی شهرستان بابل
  8. تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند دربخش نرم افزاری صنعت فناوری اطلاعات
  9. شناسایی تاثیر دو متغیر ایجاد نیاز در مشتری و ایجاد آگاهی بر عليت دوگانه در فرايند خريد (مصرف) مطالعه موردی در فروشگاه های مواد غذایی شهرستان قائمشهر
  10. ارائه مدلي دو هدفه ي مكان يابي جهت تخصيص دستگاه هاي خود پرداز : مطالعه موردی بانک انصار
  11. عوامل بازدارنده مشارکت معلمان زن شهر یزد در فعالیت های ورزشی - تفریحی
  12. بررسی اثربخشی تبلیغات درشعب بانک ملت کاشان براساس مدل AIDA
  13. نشانه شناسی تبلیغات بازرگانی نشریه بازار کار
  14. بررسی تأثیر تبلیغات بر واکنش های هیجانی مشتریان (مطالعه موردی : شعب بانک سینا شهر تهران)
  15. تاثیر تبلیغات تجاری بر وفاداری مشتریان نسبت به یک برند خاص (مطالعه ی موردی برند ال جی)
سایر مقالات محل انتشار
  1. شناسایی عوامل استراتژیک دربکارگیری انرژی های تجدیدپذیر شرکت برق با روش تصمیم گیری فازی
  2. ارزشیابی میزان اثربخشی برنامه های پیشگیری از اعتیاد در محیط های اداری شهر کرمان
  3. عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی از دیدگاه کارکنان و مدیران اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی جمهوري اسلامي ايران
  4. بررسي تأثیر مهارتهای ارتباطی مدیران بر درگیری شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان بناب
  5. نظام پاداش و تنبيه از منظر اسلام»
  6. بررسی رابطه مابین هوش فرهنگی و تعارض سازمانی (مطالعه موردی: حوزه فناوری اطلاعات بانک کشاورزی ایران)
  7. تحليل سياسي و حقوقي آثار ورود افغانستان به سازمان تجارت جهانی WTO
  8. اصول پايه اي در طرح ازمايشهاي تجربي و طرحهاي نمونه گيري
  9. بررسی تاثیرارزش ویژه برند برتداوم ارتباط مشتریان در صنعت بانکداری
  10. بررسی تطبیقی قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق
  11. ارزیابی میزان آمادگی اداره کل پشتیبانی فنی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از لحاظ زیر ساخت های فناوری اطلاعات، حمایت و تخصیص منابع برای پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)
  12. رابطه‌ی هوش معنوی و شادکامی با بهزیستی روان شناختی دانشجویان دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری
  13. بررسي فاكتورهاي كليدي موفقيت سیستمهای بازاریابی مقصد مبتنی بر وب
  14. بررسی رابطه بین عدالت سازمانی و تعهد سازمانی در اداره بنیاد شهید و امورایثارگران (مطالعه موردی : استان کهگیلویه و بویراحمد)
  15. انواع عدالت سازمانی و عوامل موثر بی عدالتی در سازمانها