بررسی تطبیقی عوامل کلیدی در فرآیند برندسازی و کاربست آن برای کلانشهر مشهد

سیده عاطفه مرتضوی1 بهمن احمدی2 سعیده علیکایی3

چکیده :
با توجه به جهانی شدن و رقابت شهرها در این عرصه جهانی، برند شهری یکی از مقوله¬های مهم و اساسی در عرصه رقابت بین¬المللی است که شهرها با داشتن آن خواهند توانست، ظرفیت¬ها و توانمندی¬های خود را در مقایسه با سایر شهرها نشان دهند. هدف از این مقاله بررسی عوامل کلیدی برندسازی در شهرهای بزرگ جهان بوده تا با استفاده از آنها پتانسیل¬ها و محدودیت¬های فرآیند برندسازی در کلانشهر مشهد مورد بررسی قرار گیرد. روش تحقیق در این پژوهش از نوع تطبیقی بوده و فرآیند برندسازی در سه شهر موفق بارسلون، ادینبرو و شیکاگو بر اساس سه عامل کلیدی جهت¬گیری استراتژیک، هویت و تصویر برند و مشارکت ذینفعان، مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه پتانسیل¬های و محدودیت¬های شهر مشهد برای برندسازی مورد تحلیل قرار گرفته و پس از آن، راهکارهایی برای ورود کلانشهر مشهد به فرآیند برندسازی با توجه به سه عامل کلیدی موفقیت ارائه شده است.
کلمات کلیدی : جهانی شدن، رقابت شهری، برندسازی، کلانشهر مشهد


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت و برنامه ریزی شهری
محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات در عمران، معماری، شهرسازی و محیط زیست پایدار
آدرس وب سایت کنفرانس : 3cauem.com
ارسال کننده : سعیده علیکایی
کد IOI مقاله : XYGK-BDHKC
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYGK-BDHKC

مقالات مشابه
  1. بررسی سیر تکوینی مفاهیم جهانی شدن و تأثیر آن بر شهر
  2. بررسی تأثیر رویکردهای مدیریت دولتی¬نوین به تعهد سازمانی در بانک کشاورزی اصفهان
  3. مبارزه با تروریسم: چالش ها و راهکارها
  4. تأثیر اقتصاد بر ساختار فضایی شهرها در عصر جهانی شدن
  5. English Language, a path to the knowledge management
  6. سیاست خوب جانشین پروری در کنار اجرای غلط گروه مشاوران جوان در ایران
  7. English language and linguistic globalization
  8. بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر تجارت الکترونیک در کسب و کارهای کوچک و متوسط
  9. تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند دربخش نرم افزاری صنعت فناوری اطلاعات
  10. عملکرد تولید و رشد اقتصادی در ایران با رویکرد صادرات غیرنفتی
  11. پایداری برند، آخرین حلقه‌ی مدل ارتباطی بین برند، ارزش ویژه‎ی برند و برندسازی
  12. راهکارهای بازاریابی بین‌المللی با نگاهی به وضعیت صادرات گیاهان دارویی ایران
  13. بررسی اثر جهانی شدن بر وضعیت توزیع درآمد در کشورهای صادر کننده نفت
  14. آسیب شناسی و ضرورت تعلیم و تربیت در کودکان و نوجوانان
  15. Cultural Challenge and English Language Learning process for nonnative learners
سایر مقالات محل انتشار
  1. اولویت بندی مهمترین عوامل موثر در طراحی ساختار فضایی مدارس براساس استاندارد LEED
  2. Population Analysis of Spatial Patterns in Metropolitan Regions of Iran: The Case Study of Mashhad Metropolitan Region
  3. بررسی راهبرد های فناوري نانو در مقابله با آلاینده های محيط زيست
  4. An Analysis of the Locational Patterns of Metro Terminals in Urban Areas, Case study: Tabriz Metropolitan
  5. بررسی شاخص کارای ساختمان های مسکونی میان مرتبه و عوامل موثر بر آن
  6. نمودار هیسترزیس پاسخ های غیر خطی سازه های بتن مسلح تحت آنالیز چرخه ای
  7. مقایسه پاسخ رفتار های غیر خطی سازه های بتن مسلح منظم تحت آنالیز دینامیکی غیرخطی افزایشی
  8. ارزیابی پتانسیل تخریب پیش رونده لرزه ای ساختمان های بتن آرمه تحت اثر زمین لرزه های با مدت زمان طولانی
  9. آنالیز تاریخچه زمانی ساختمان های بتن آرمه تحت اثر زمین لرزه های با مدت زمان طولانی
  10. طراحی مرکز تحقیقات گیاهی و جانوری با تاکید بر معماری پایدار و جذب توریست (مطالعه موردی بوستان ملل شهرستان ساری)
  11. بررسی زنده واری و نقش موثر آن در طراحی معماری به منظور رسیدن به توسعه پایدار
  12. بررسی تطبیقی عوامل کلیدی در فرآیند برندسازی و کاربست آن برای کلانشهر مشهد
  13. تأملی در ارتقای فضا به مکان شهری با استفاده از رویکرد پدیدارشناسی
  14. سنجش محرمیت از دیدگاه اسلامی در واحدهای مسکونی معاصر (نمونه موردی: مجتمع مسکونی عرفان و مهر پردیس)
  15. بلند مرتبه سازي در قرن بيست و يكم با توجه به رويكردهاي سلامت و اثر پذيري بر روان و زندگي مردم