نقش کمال گرایی در پیش بینی خودکارآمدی ریاضی دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه شهرستان سیب و سوران

شهریار دهانی1

چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی نقش کمال گرایی در پیش بینی خودکارآمدی ریاضی دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه شهرستان سیب و سوران انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماري اين پژوهش را تمامی دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه شهرستان سیب و سوران در سال تحصیلی 98-1397 تشکیل داد که از بین این افراد تعداد 350 نفر با استفاده از فرمول کوکران و به روش نمونهگیری خوشه ای چند مرحلهای به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند و به پرسشنامه خودکارامدی ریاضی و پرسشنامه کمال گرایی پاسخ دادند. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به شیوه همزمان در SPSS-18 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تجزیه و تحلیل داده¬ها نشان داد که رابطه مثبت و معنی داری بین کمال گرایی مثبت با خودکارآمدی ریاضی وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که رابطه منفی و معنی داری بین کمال گرایی منفی با خودکارآمدی ریاضی وجود دارد. علاوه بر این، نتایج نشان داد که کمال گرایی مثبت قادر به پیش بینی خودکارآمدی ریاضی در دانش آموزان بودند. نتایج این پژوهش بیانگر تأثیر زیاد کمال گرایی بر خودکارامدی ریاضی دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان سیب و سوران می باشد. بر مبنای این نتایج باید توجه بیشتری به کمال گرایی در دانش‌آموزان داشت.
کلمات کلیدی : خودکارامدی ریاضی، کمال گرایی، دانش آموزان


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : گروه روانشناسی
محل انتشار : دومین کنفرانس علمی پژوهشی روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی موناکو
آدرس وب سایت کنفرانس : pcesconf.com
ارسال کننده : شهریار دهانی
کد IOI مقاله : XDAD-EFBGA
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XDAD-EFBGA

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. کیفیت بخشی و بهبود آموزش مطلوب در تشخیص و کاربرد -ِ ربط و ( ی ) میانجی
  2. بررسی نقش دوره‌های مثبت اندیشی بر میزان تاب‌آوری و فرسودگی شغلی معلمان ابتدایی شهر گرگان
  3. نگاهی به اموزش از راه دور
  4. اثربخشی برنامه های صدا و سیما در کاهش آسیب های فضای مجازی
  5. نقش کمال گرایی در پیش بینی خودکارآمدی ریاضی دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه شهرستان سیب و سوران
  6. بررسی تاثیر اشتغال زنان در جدایی زوجین و فروپاشی بنیان خانواده
  7. اضطراب امتحان در دانش‌آموزان و روش‌های کنترل آن
  8. بررسی تفکر وحدت وجودی در دیوان شمس مولانا
  9. اثربخشی طرحواره درمانی گروهی بر کاهش طرحواره های طرد / رهاشدگی و نقص / شرم در افراد دارای اختلال هویت جنسی
  10. : بررسی رابطه سخت رویی، گرایش به اعتیاد در بین دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر فیروزآباد سال 98
  11. تحلیل محتوا سطح خوانایی کتاب فارسی ششم ابتدایی بر اساس شاخص سطح خوانایی گانینگ فوگ و فلش
  12. مقایسه تاب آوری و بهزیستی روانشناختی درزوجین متقاضی طلاق و عادی شهرستان رباط کریم
  13. معلمی و شیوه های آموزش در قرآن کریم
  14. ایران و ایرانیان در قرآن کریم
  15. رشد اجتماعی؛ تاب آوری روانی شهروندان و رسالت های آموزش و پرورش