جستجو
آموزش مبتنی بر تکنولوژی
سجاد حامل1
چکیده :
در خلال دو دهه اخیر، پیشرفت تکنولوژی ارتباطات و توسعه شبکه جهانی اینترنت، یک روش آموزش مبتنی بر تکنولوژی یعنی آموزش الکترونیکی را ایجاد کرده است. این تحول، جنبههای مختلف آموزش در سراسر جهان را با فرصتها و چالشهای جدید مواجه نموده است. از آنجا که رسالت اصلی دانشگاه، ارائه آموزش مطلوب به فراگیران است و از طرف دیگر شیوههای آموزش الکترونیکی قصد ایجاد تغییر و تحول در نحوه ارائه آموزش را دارند، بررسی ابعاد مختلف این تغییر و تحول، با توجه به گستردگی این ابعاد از اهمیت به سزایی برخوردار است.
در این مقاله سعی شده است، ضمن معرفی ایدههای جدید آموزش الکترونیکی، خصیصههای یک محیط آموزش الکترونیکی و وظایف مدرس و مدیریت سیستم آموزشی در اعمال مهندسی مجدد روش آموزش سنتی و رهبری حرکت به سمت استفاده از روشهای نوین آموزش الکترونیکی به عنوان یکی از مهمترین چالشهای فرا روی روشهای آموزش الکترونیکی، مورد بررسی قرار گیرند.
کلمات کلیدی : یادگیری ،آموزش مبتنی بر تکنولوژی ،توسعه شبکه جهانی ، آموزش نوین ، تکنولوژی و ارتباطات
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : گروه علوم تربیتی
محل انتشار : دومین کنفرانس علمی پژوهشی روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی موناکو
آدرس وب سایت کنفرانس : pcesconf.com
ارسال کننده : سجاد حامل
کد IOI مقاله : XDAD-FBADK
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XDAD-FBADK
مقالات مشابه
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
- اصول طراحی محوطه مهدکودک براساس ارتقاء خلاقیت کودکان
- توسعه ومدیریت منابع انساني در سازمانها
- برسی تفاوت میان معماری مساجد و مسجد_ مدرسه ها با توجه به معماری مسجد_ مدرسه خانم زنجان
- روانشناسی محیطی و بررسی تاثیر بازی بر آموزش و یادگیری کودکان
- تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
- تأثیر مداخله شناختی – رفتاری بر حافظهی فعال دانش آموزان نارساخوان
- پيش بيني فرآيندهاي شناختي پردازش اطلاعات بر مبناي خودكارآمدي در علوم تجربي در دانش آموزان تيزهوش دبيرستاني
- اثر¬بخشی¬آموزش¬شناختی-رفتاری¬بر¬خودتنظیمی¬تحصیلی¬دانش¬آموزان¬دختر¬مقطع-متوسطه
- (ارزیابی برنامه های آموزشی مسئولیت پذیری دانش آموزان
- بررسی میزان تاب اوری،استقلال طلبی وابهام در کودکان وبزرگسالان بیش فعال درشهرستان گنبد کاووس
- تاثیر آموزش تفکر انتقادی بر یادگیری خود راهبری در ناشنوایان
- ارائه مدل یادگیری اثربخش در آموزش از راه دور
- تحلیل جامعه شناختی پدیده خیانت زنان متاهل
سایر مقالات محل انتشار
- کیفیت بخشی و بهبود آموزش مطلوب در تشخیص و کاربرد -ِ ربط و ( ی ) میانجی
- بررسی نقش دورههای مثبت اندیشی بر میزان تابآوری و فرسودگی شغلی معلمان ابتدایی شهر گرگان
- نگاهی به اموزش از راه دور
- اثربخشی برنامه های صدا و سیما در کاهش آسیب های فضای مجازی
- نقش کمال گرایی در پیش بینی خودکارآمدی ریاضی دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه شهرستان سیب و سوران
- بررسی تاثیر اشتغال زنان در جدایی زوجین و فروپاشی بنیان خانواده
- اضطراب امتحان در دانشآموزان و روشهای کنترل آن
- بررسی تفکر وحدت وجودی در دیوان شمس مولانا
- اثربخشی طرحواره درمانی گروهی بر کاهش طرحواره های طرد / رهاشدگی و نقص / شرم در افراد دارای اختلال هویت جنسی
- : بررسی رابطه سخت رویی، گرایش به اعتیاد در بین دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر فیروزآباد سال 98
- تحلیل محتوا سطح خوانایی کتاب فارسی ششم ابتدایی بر اساس شاخص سطح خوانایی گانینگ فوگ و فلش
- مقایسه تاب آوری و بهزیستی روانشناختی درزوجین متقاضی طلاق و عادی شهرستان رباط کریم
- معلمی و شیوه های آموزش در قرآن کریم
- ایران و ایرانیان در قرآن کریم
- رشد اجتماعی؛ تاب آوری روانی شهروندان و رسالت های آموزش و پرورش