جستجو
اثربخشی آموزش گروهی ابراز وجود بر احساس تنهایی دانش آموزان دختر محروم از پدر
زهرا افراخته1
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش گروهی ابراز وجود بر احساس تنهایی دانش¬آموزان دختر محروم از پدر صورت گرفت. روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش¬آزمون و پس¬آزمون با گروه کنترل می¬باشد. جامعه مورد نظر در پژوهش حاضر شامل كليه دانش¬آموزان دختر محروم از پدر (فوت، زندانی، طلاق) دوره دوم ابتدایی شهر بیرجند در سال تحصیلی 1399- 1398 بود که در نهایت 30 نفر از دانش¬آموزانی که نمره بالاتری در پرسشنامه احساس تنهایی کسب کردند، در دو گروه آزمایش (15) نفر و گروه کنترل (15 نفر) به روش نمونه¬گیری تصادفی انتخاب و در پژوهش حاضر شرکت داده شدند. دانش¬آموزان گروه آزمایش جلسات آموزش گروهی ابراز وجود را هفته¬ای یک مرتبه، توسط محقق دریافت کردند و گروه کنترل آموزشی را دریافت نکردند. ابزار گردآوری داده¬ها، پرسشنامه احساس تنهایی راسل و پیلوا و کورتونا (1980؛ نقل از نادری و حق¬شناس، 1388) و پکیج آموزش گروهی ابراز وجود اسلامی (1391) بود. تجزیه و تحلیل داده¬ها با کمک تحلیل کوواریانس تک متغیری انجام شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده¬ها نشان داد که آموزش گروهی ابراز وجود بر احساس تنهایی دانش¬آموزان دختر محروم از پدر مؤثر است. با توجه به نتیجه گزارش شده، پیشنهاد می¬شود کلاس¬ها و کارگاه¬های آموزش گروهی ابراز وجود برای دانش¬آموزان دختر محروم از پدر برگزار گردد.
کلمات کلیدی : آموزش گروهی ابراز وجود، احساس تنهایی، دانش آموز
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : آسیب شناسی روانی و انتظام اجتماعی
محل انتشار : سومین همایش ملی آسیب شناسی روانی
آدرس وب سایت کنفرانس : asruma3.ir
ارسال کننده : زهرا افراخته
کد IOI مقاله : XEFA-HAFHC
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEFA-HAFHC
مقالات مشابه
- بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
- Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
- تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
- یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
- بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
- بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
- ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
- معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
- تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
- سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
- A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
- علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
- Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات ارائه دهنده
سایر مقالات محل انتشار
- رابطه نیازهای بنیادی روانشناختی با رضایتمندی زناشویی زنان متاهل مراجعه کننده به مراکز مشاوره
- نقش سبک های دلبستگی در پیش بینی رضایتمندی زناشویی زنان متاهل مراجعه کننده به مراکز مشاوره
- اختلال افسردگی، پیشگیری ودرمان
- سنجش اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهبود وسواس فکری و عملی دانش آموزان دختر دبیرستانهای سروآباد
- اثربخشی برنامه آموزشی شفقت به خود توجه آگاهانه (MSC) بر اضطراب و افسردگی مادران دارای فرزند مبتلا به فنیل کتونوریا (PKU)
- مقایسه¬ی امنیت روانی و تاب¬آوری در بیماران رتینایتیس پیگمنتوزا و افراد عادی
- بررسی اثربخشی طرحواره درمانی بر بهبود خودپنداره نوجوانان دختر قربانی
- پیش بینی سلامت روان بر اساس سبک زندگی و تاب آوری در دوران کرونا
- همه¬گیرشناسی اقدام به خودکشی، سوء استفاده جسمی، جنسی و عاطفی در کودکان کار دختر سنین 7 تا 12 سال شهر شیراز
- ارزیابی دلایل علاقهمندی جوانان و نوجوانان به مصرف ماری جوآنا
- تاثیر متقابل بین انعطاف پذیری و بالابردن توانایی حل مشکلات زندگی و نشانه های آسیب شناسی روانی
- نقش استرس ادراک شده با سبک زندگی ارتقا دهنده سلامت در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائنات
- مقایسه صفات سایکوپاتیک در زنان دارای سبکهای عشق ورزی سالم و ناسالم
- اثربخشی آموزش گروهی ابراز وجود بر احساس تنهایی دانش آموزان دختر محروم از پدر
- مروری برتاثیر بازی درمانی بر اختلال نقص توجه_بیش فعالی