جستجو
بررسی نقش خلاقیت هیجانی در اشتیاق تحصیلی با میانجیگری انگیزش درونی دانش آموزان دوره دوم متوسطه
ملیحه الماسیان1 زهرا بهفر2
چکیده :
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی نقش خلاقیت هیجانی در اشتیاق تحصیلی با میانجیگری انگیزش درونی دانش آموزان دوره دوم متوسطه بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان منطقه سه مشهد (5666 نفر) می¬باشند. و نمونه نیز به صورت خوشه¬ای انتخاب شد که تعداد 358 نفر طبق جدول مورگان از از دانش آموزان انتخاب شدند. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از بعد روش تحقیق، توصیفی- تحلیلی و از نوع همبستگی است و ابزار مورد استفاده در آن پرسشنامه اشتياق تحصيلي فريدريكز و همكاران (2004)، و پرسشنامه خلاقیت هیجانی آوریل و همکاران(1999) و پرسشنامه انگیزش والرند و همکاران(1993) است که روایی و پایایی آن¬ها در پژوهش ها مختلف تأیید شده است. نتایج حاصل از بررسی یافته¬های این پژوهش حاکی از آن است که انگیزش درونی در رابطه بین خلاقیت هیجانی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان نقش واسطه¬ای دارد. تلاش برای هدایت دانش آموزان به سمت علاقمندی ها و کارهایی که برایش انگیزش درونی دارند باعث می¬شود اشتیاق تحصیلی بالاتری داشته باشند. از آنجا که داشتن اشتیاق تحصیلی نقش بسیار مهمی در موفقیت تحصیلی دانشآموزان دارد، و سبب کشش و جذب آنها به یادگیری مفاهیم درسی میگردد، پس نیاز است بیشتر مورد دقت نظر قرار گیرد.
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: خلاقیت هیجانی، اشتیاق تحصیلی، انگیزش درونی، دانش آموزان
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : آسیب شناسی روانی و انتظام اجتماعی
محل انتشار : سومین همایش ملی آسیب شناسی روانی
آدرس وب سایت کنفرانس : asruma3.ir
ارسال کننده : ملیحه الماسیان
کد IOI مقاله : XEFA-HBFEK
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEFA-HBFEK
مقالات مشابه
- بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
- Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
- تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
- یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
- بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
- بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
- ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
- معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
- تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
- سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
- A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
- علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
- Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات ارائه دهنده
سایر مقالات محل انتشار
- رابطه نیازهای بنیادی روانشناختی با رضایتمندی زناشویی زنان متاهل مراجعه کننده به مراکز مشاوره
- نقش سبک های دلبستگی در پیش بینی رضایتمندی زناشویی زنان متاهل مراجعه کننده به مراکز مشاوره
- اختلال افسردگی، پیشگیری ودرمان
- سنجش اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهبود وسواس فکری و عملی دانش آموزان دختر دبیرستانهای سروآباد
- اثربخشی برنامه آموزشی شفقت به خود توجه آگاهانه (MSC) بر اضطراب و افسردگی مادران دارای فرزند مبتلا به فنیل کتونوریا (PKU)
- مقایسه¬ی امنیت روانی و تاب¬آوری در بیماران رتینایتیس پیگمنتوزا و افراد عادی
- بررسی اثربخشی طرحواره درمانی بر بهبود خودپنداره نوجوانان دختر قربانی
- پیش بینی سلامت روان بر اساس سبک زندگی و تاب آوری در دوران کرونا
- همه¬گیرشناسی اقدام به خودکشی، سوء استفاده جسمی، جنسی و عاطفی در کودکان کار دختر سنین 7 تا 12 سال شهر شیراز
- ارزیابی دلایل علاقهمندی جوانان و نوجوانان به مصرف ماری جوآنا
- تاثیر متقابل بین انعطاف پذیری و بالابردن توانایی حل مشکلات زندگی و نشانه های آسیب شناسی روانی
- نقش استرس ادراک شده با سبک زندگی ارتقا دهنده سلامت در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائنات
- مقایسه صفات سایکوپاتیک در زنان دارای سبکهای عشق ورزی سالم و ناسالم
- اثربخشی آموزش گروهی ابراز وجود بر احساس تنهایی دانش آموزان دختر محروم از پدر
- مروری برتاثیر بازی درمانی بر اختلال نقص توجه_بیش فعالی