جستجو
تاثیر تلاش تحصیلی بر اشتیاق تحصیلی با در نظر گرفتن نقش میانجی هیجان پذیری در تدریس معلمان
ساره پوردارابی1 اعظم بختیاری رنانی2
چکیده :
هدف این پژوهش تاثیر تلاش تحصیلی بر اشتیاق تحصیلی با در نظر گرفتن نقش میانجی هیجان پذیری در تدریس معلمان بوده است. این پژوهش، از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ اجرا از نوع مطالعات همبستگی است که بصورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه شهر قلعه تل به تعداد 1800 نفر در سال تحصیلی 1401-1400 بود که از این تعداد 364 نفر بعنوان نمونه پژوهش با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای و با بهره گیری از جدول کرجسی مورگان انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده دراین پژوهش سه، پرسشنامه هیجان پذیری در تدریس ویلا ویسنسیو (2010)، پرسشنامه اشتیاق تحصیلی شافلی و همکاران (2002) و پرسشنامه تلاش تحصیلی رایت و مارین (2005) می باشد. براساس یافته¬های تحقیق، هیجان پذیری تدریس در ارتباط بین اشتیاق و تلاش تحصیلی دانش آموزان نقش واسطه ای دارد. بعلاوه نتایج نشان داد که هیجان پذیری در تدریس بر تلاش و اشتیاق تحصیلی و تلاش تحصیلی بر اشتیاق تحصیلی تاثیر مثبت، مستقیم و معناداری دارد. بنابراین به معلمان پیشنهاد می گردد که در ارائه تدریس به هیجانات خود توجه بیشتری نمایند.
کلمات کلیدی : هیحان پذیری در تدریس، اشتیاق تحصیلی، تلاش تحصیلی.
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : سایر موضوعات مرتبط
محل انتشار : دومین کنفرانس ملی آسیب های اجتماعی و روانی با تاکید بر علوم رفتاری
آدرس وب سایت کنفرانس : psysconf.ir
ارسال کننده : ساره پوردارابی
کد IOI مقاله : XEFD-HCFDH
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEFD-HCFDH
مقالات مشابه
- بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
- Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
- تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
- یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
- بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
- بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
- ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
- معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
- تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
- سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
- A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
- علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
- Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات ارائه دهنده
سایر مقالات محل انتشار
- شفافیت سازمانی حلقه مفقوده سازمانهای دولتی
- بررسی سیستماتیک موضوعی و قلمرو شمول دادرسی عادلانه از منظر عدالت اسلامی و قضایی
- بررسی نقش موثرخانواده در استراتژی های اصلاحی و درمانی کودکان و نوجوانان بزهکار استان هرمزگان
- تحلیل جرم کلاهبرداری در شکل سنتی و رایانه ای
- توجه به روشهای خلاقانه حل مسائل ریاضی در ارزشیابی تکوینی دانش آموزان
- بررسی ارتباط خستگی و استرس در روزمرگی های دانشجویان
- حقوق کاربران نوجوان در استفاده از اینترنت
- بررسی چگونگی آموزش مهارت پذیری مالی در خانواده ها
- پاسخگویی کیفری به موارد روانگردان در مقررات کیفری ایران
- تحلیل جرم سرقت اینترنتی
- ماهیت حقوقی بارنامه دریایی بر مبنای چک، حواله، قبض انبار و سند تجاری
- تاثیر تلاش تحصیلی بر اشتیاق تحصیلی با در نظر گرفتن نقش میانجی هیجان پذیری در تدریس معلمان
- بررسی نقش واسطه ای حساسیت معلمان در ارتباط بین خوش بینی علمی و مدرسه گریزی دانش آموزان
- بررسی نقش واسطه ای جو سازمانی مدارس در ارتباط بین اضطراب رایانه با پذیرش فناوری اطلاعات در دانش آموزان شهرستان آبادان
- نقش خانواده در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوجوانی