نقش بازاریابی الکترونیکی بر، برندسازی شرکت های کوچک و متوسط

احمد دیواندری1 علیرضا نوری2

چکیده :
در دنیای امروز، سرمایة اصلی بسیاری از سازمان ها، برند آن سازمان است. از طرفی، داشتن كاركنان و مديران انعطاف پذير، ماهر، و چند مهارت، شايد براي هر سازماني و به طور كلي براي هر سيستمي يك آرزو باشد. توجه روز افزونی به نقش جهت گیری های کسب و کار در رابطه با اینکه چرا سازمان ها در اتخاذ بازاریابی الکترونیک متفاوتند ،وجود دارد. با این حال، شواهد کمی در زمینه بازاریابی الکترونیک در زمینه ها وجود دارد. بازاریابی الکترونیک، شرکت های کوچک و متوسط را قادر می سازد که پس از ایجاد حضور آنلاین، جهانی شوند. با توجه به اهمیت بازاریابی الکترونیک برای شرکت های کوچک و متوسط ، پژوهش هایی در حال انجام است تا سطوح اتخاذ و پیشآیندهای آن درک شوند؛ اکثریت این تلاش ها از جنبه نوآوری کلاسیک استفاده می کنند که تاثیر عوامل فناوری، داخلی و برونی، شامل پشتیبانی دولتی، بر اتخاذ بازاریابی الکترونیک را ارزیابی می کنند. با توجه به اهمیت جهت گیری بازاریابی الکترونیکی در ابعاد مختلف، در این مقاله به بررسی جهت گیری بازاریابی الکترونیکی در زمینه شرکت های کوچک و متوسط پرداخته می شود. پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و براساس روش تحقیق توصیفی و شیوه پیمایشی از نوع علی می باشد. همچنین از نظر روش تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی و از نرم افزار 24 SPSS برای آزمون میزان وابستگی روابط بین متغیرها استفاده شده است. برای انتخاب حجم نمونه از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شده است که نمونه آماری این تحقیق 385 نفر از مدیران و کارکنان شرکت های کوچک و متوسط غرب استان تهران می باشد که در این پژوهش پرسشنامه استفاده شده است که ابزاری برای روایی می باشد و با استفاده از الفای کرونباخ که مقدار آن برابر با 50/87 درصد می باشد و پایایی و روایی پرسشنامه مورد تایید قرار گرفت نتایج به دست آمده از تحلیل آماری حاکی از آن است کلیه فرضیات تحقیق مورد پذیرش قرار گرفته است.
کلمات کلیدی : شرکت های کوچک و متوسط، بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی، جهت گیری بازار.


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : صنعت
محل انتشار : اولین همایش ملی کارآفرینی با رویکرد تولیدات داخلی
آدرس وب سایت کنفرانس : nceuma.ir
ارسال کننده : احمد دیواندری
کد IOI مقاله : XEEE-HCHBA
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEEE-HCHBA

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. تهیه داروی گیاهی ضد سرطان از پوست انار و پوست موز
  2. فرمولاسیون محلول ضد ریزش موی آندروژنیک با بهره گیری از مایع تخمیری چای سبز(Green Tea) و پودر Minoxidil
  3. نوشیدنی موثر در کاهش علایم سندروم ترک مورفین از باکتری لاکتوباسیلوس پلانتارم و گیاهان جوی دوسر ، اسطوخودوس ، علف چای ، گل ساعتی و چای سبز
  4. نقش بازاریابی الکترونیکی بر، برندسازی شرکت های کوچک و متوسط
  5. بررسی راهکارهای استفاده از فناوری‌های دانش بنیان در سازمان‌ها: یک مرور نظام‌مند
  6. یادگیری کارآفرینانه: ضرورت و نقش آن در فرایند کارآفرینی
  7. محتواسازی و بهینه¬سازی آن در برندسازی از طریق اینستاگرام (ویژه کارآفرینان صنعت دکوراسیون داخلی در ایران)
  8. ساخت یک برند از طریق تکنیک های اینستاگرام (ویژه کارآفرینان)
  9. کارآفرینی و عوامل موثر بر کارآفرینی
  10. مدلسازی بازاریابی کارآفرینانه و نقش آن بر عملکرد غیرتجاری(مورد مطالعه: واحدهای فناورانه دانشگاه محقق اردبیلی)
  11. بررسی تاثیر فساد بر نرخ مشارکت اقتصادی زنان (رهیافت رگرسیون کوانتایل)
  12. اثر فساد بر بازار کار در ایران و کشورهای منتخب اسلامی: رهیافت رگرسیون کوانتایل
  13. نقش هوش هیجانی و مهارت‌های اجتماعی در پیش‌بینی کارآفرینی در کارکنان دانشگاه پیام نور شهر رشت، سیاهکل و سنگر
  14. بررسی ارتباط رضایت شغلی با عملکرد شغلی در معلمان شهر سیاهکل