ارزیابی روکش کامپوزیت سیمانی مهندسی و الیاف CFRP بر روی رفتار تیر بتن مسلح

سامان افزا1 سیدمحمدحسین رضوی2

چکیده :
مقاوم سازی سازه های بتنی با استفاده از کامپوزیت FRP و چسب پلیمری از منظر آتش سوزی سازه با مشکلاتی مواجه می باشد. این تکنولوژی تنها به شرایطی محدود می گردد که از خطر آتش سوزی کمی برخوردار می باشد. گرچه ماده ی چسبنده ی سیمانی مقاومت بهتری در برابر آتش سوزی در مقایسه با چسب پلیمری دارا می باشد، اما با مشکلاتی نظیر تردی در دمای بالا مواجه می باشد. این پایان نامه یک سیستم ترکیبی از CFRP-ECC را به منظور مقاوم سازی سازه های بتنی پیشنهاد می کند. این سیستم ترکیبی متشکل است از مخلوط CFRP ای که در ملات ECC محصور گردیده است. CFRP به عنوان المان اصلی باربر عمل می نماید در حالی که ECC به عنوان لایه ای چسبنده جهت محافظت از CFRP و انتقال بار مابین سازه ی بتنی و CFRP مدنظر می باشد. ECC در کشش رفتاری شکننده داشته و عملکرد آن در مقابل آتش را بدون تردی برروی مواد سیمانی نرمال ارتقا می دهد. در این پزوهش مدل سازی با استفاده از نرم افزار آباکوس صورت گرفته است. نتایج نشان داده که طول پیوند موثر CFRP در ECC بیش از 170 میلی متر بوده است. زمانی که از مخلوط CFRP-ECC برای مقاوم سازی تیر بتنی استفاده گردید، که در نتیجه ی آن، رفتار تیر بتنی در خمش ارتقا یافت.
کلمات کلیدی : ارزیابی عددی، آسیب، هیسترزیس ، ورق CFRP ، کامپوزیت سیمانی مهندسی شده


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مهندسی سازه ، زلزله و بهسازي لرزه اي
محل انتشار : سومین کنفرانس مهندسی عمران، معماری و شهرسازی
آدرس وب سایت کنفرانس : 3cau.ir
ارسال کننده : سامان افزا
کد IOI مقاله : XHBF-KAAFK
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XHBF-KAAFK

مقالات مشابه
  1. دهکده آرامش بانوان مناطق شمال ایران بارویکردروانشناسی محیط
  2. Effect of Shear Walls on the Seismic Behavior of the Cast-In-Site Reinforced Concrete Buildings
  3. مدیریت بحران برای شریان های حیاتی در برابروقوع زلزله
  4. مدیریت کاربری اراضی شهری به منظور کاهش خطر‌پذیری زلزله، نمونه موردی شهر کابل
  5. میان افزا و نوسازی حوزه های درون شهری
  6. پایداری در فضاهای سبز شهری؛ با تاکید بر اقشار آسیب پذیر اجتماع
  7. ارزیابی روانگرایی و پارامترهای تأثیرگذار بر این پدیده در سازه‌های زیرزمینی
  8. بهینه سازی شکل شیارها جهت جلوگیری از وقوع کاویتاسیون و کاهش خسارات ناشی از آن
  9. تاثیر حمل و نقل شهری در آلودگی هوا و تاثیر مترو در کنترل آن(تهران، پکن، بارسلونا)
  10. نقش مصالح نوین در راستای تحقق معماری پایدار
  11. تعیین ضریب رفتار و مقاومت نهایی قابهای فولادی سرد نورد شده با بتن سبک توسط تستهای آزمایشگاهی
  12. سازمان فضایی شهر و نقش پدافند غیر¬عامل در شکل گیری آن(استتار و پراکندگی)
  13. آسیب شناسی سازه های ناسازگار شهری با تکیه بر سازه های شهری شاهرود
  14. Assesment of interdependency between Near – Field seismic acceleration parameters and overall structural damage index in the concrete buildings
  15. concurrent assessment of linear and nonlinear behavior of sub-base and base layers on flexible pavements with mechanistic-empirical method
سایر مقالات محل انتشار
  1. (نقش فضاهای کالبدی و محیط دانشکده¬های معماری در ماهیت یادگیری طراحی (مطالعه موردی: آتلیه¬های طراحی دانشجویان معماری دانشگاه رازی کرمانشاه))
  2. ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش زمان و هزینه پروژه های عمرانی
  3. بازآشنایی با جنبه های مختلف سبک خراسانی
  4. تحلیل تطبیقی شاخص های پایداری در شهرهای امروز و شهرهای آینده
  5. ارزیابی رفتار نمودار اندرکنشی نیروی محوری-لنگرخمشی در تیر-ستون بتن مسلح با محصورشدگی ECC
  6. نقش جاذب های ارزان قیمت در جذب سطحی فلزات سنگین از منابع آبی
  7. تبیین مولفه های مدیریت در آموزش طراحی معماری
  8. بررسی تاثیرات مولفه های روانشناسی محیط در طراحی فضاهای آموزشی با رویکرد رضایت مندی دانش آموزان
  9. تحلیلی بر مدیریت سیستم های حمل و نقل و تاثیرآن بر توسعه پایدر شهری
  10. آرمان شهر از دیدگاه قرآن و نهج البالغه
  11. ارزیابی روکش کامپوزیت سیمانی مهندسی و الیاف CFRP بر روی رفتار تیر بتن مسلح
  12. Drawing Conceptual Model of SAAL s Supply Chain Strategy and Its Performance Measurement System
  13. صفحه نمای فولادی
  14. نانو ذرات مغناطیسی
  15. الزامات گودبرداری و مراحل اجرایی بتن ریزی فوندانسیون