بررسی نقش ویژگی های شخصیتی بر توانایی عملیاتی جذب مصرف کننده دربازاریابان

رامین فتح اله زاده دیزجی1

چکیده :
این تحقیق با هدف بررسی نقش ویژگی های شخصیتی بر توانایی عملیاتی در جذب مصرف کننده در بازاریابان شکل گرفت. این پژوهش مبتنی بر یک مطالعه آمیخته اکتشافی بود که جامعه آماری در بخش کیفی افراد متخصص و صاحب نظر و کارشناس در حیطه الگوی مدیریتی، بازاریابی، الگوی بازاریابی در شرکت های حسابداری و... بود که با روش نمونه گیری ملاکی شامل ملاک های تخصص، سابقه عملیاتی، تدریس و... که پس از مصاحبه با 13 نفر اشباع حاصل شد. در بخش کمی این تحقیق نمونه 385 نفر از بازاریابان و سرپرست های بازاریابی در تحقیق مشارکت یافتند. در نتایج حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی در زمینه متغیرهای اثر گذار بر توانایی عملیاتی در جذب مصرف کننده در بازاریابان 144 کد باز شناسایی شد که با مقوله بندی و محور بندی حول مقوله مهمتر 41 نشانگر و 5 عامل اصلی شناسایی شد. بر این اساس و بر اساس مصاحبه نیمه ساختار یافته در این زمینه 5 مقوله هوش هیجانی، روابط بین فردی، بازارشناسی، جنبه های حسابداری / مدیریتی، استراتژی محوری بر بر توانایی عملیاتی در جذب مصرف کننده در بازاریابان نقش دارد. پس از این مرحله بر مبنای مضمون ها و زیر مضمون های شناسایی شده پرسشنامه ای محقق ساخته طراحی گردید که روائی محتوایی این پرسشنامه از طریق اساتید فن به اثبات رسید و همسانی درونی ماده های آزمون از طریق آلفای کرونباخ سنجیده و تایید شد. در بررسی تبیینی و استنباطی بر اساس معادلات ساختاری ،یافته ها نشان داد مولفه های شناسایی شده اثری شاخص و معنادار بر جذب مصرف کننده بر اساس الگوی بازاریابی دارد، همچنین در بررسی ویژگی های شخصیتی به جز روان نژندی که رابطه مشخصی با توانایی عملیاتی در جذب مصرف کننده در بازاریابان نداشت اثر بقیه ویژگی های شخصیتی در این زمینه تایید گردید. بر اساس نتایج بدست آمده و برازش مطلوب مدل طراحی شده؛ از این مدل می توان در زمینه نقش ویژگی های شخصیتی بر توانایی عملیاتی در جذب مصرف کننده در بازاریابان بهره برد.
کلمات کلیدی : واژه‌هاي كليدي: ویژگی های شخصیتی، بازاریابی، هوش هیجانی، حسابداری مدیریت، برون گرائی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : حسابداری
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش در حسابداری، مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : meaconf.com
ارسال کننده : رامین فتح اله زاده دیزجی
کد IOI مقاله : XGEE-KAFKZ
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XGEE-KAFKZ

مقالات مشابه
  1. بررسی رابطه هوش هیجانی با همدم طلبی و دوری گزینی در دختران نابینا مقطع دبیرستان شهر شاهرود
  2. رابطه هوش هیجانی و سازگاری اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر
  3. بررسی رابطه هوش هیجانی، سبک زندگی و سازگاری اجتماعی در دانشجویان
  4. نقش هوش عاطفی و خودکارآمدی عاطفی در بهزیستی روانشناختی دانشجویان
  5. رابطه بين هوش هيجاني وويژگيهاي شخصيتي باعملكرد تحصيلي دردانشجويان علوم پزشكي البرز
  6. تبيين نقش واسطه گري تاب آوري در رابطه هوش هيجاني و سازگاري
  7. بررسی جایگاه بازاریابی سبز در رفتار خرید مصرف‌کنندگان کالاهای ورزشی با استفاده از تاپسیس
  8. هوش هیجانی(روانشناسی اجتماعی)
  9. رابطه بین ویژگیهای پنجگانه شخصیت ، شادکامی و کمال گرایی در دانشجویان
  10. اثربخشی آموزش مهارتهای تنظیم هیجانی بر هوش هیجانی، پرخاشگری، خشم و خصومت زنان متاهل شهر تهران
  11. ارتباط بين ويژگيهاي پنج گانه شخصيت، جهت‌گيري هدف و پيشرفت تحصيلي در دانشجويان
  12. بررسی تاثیر مزیت های رقابتی در راستای جذب مشتریان در سیستم بانکی
  13. بررسی رابطه¬ی بین رقابت، تفویض اختیار و تغییرات سیستم¬های حسابداری مدیریت با عملکرد شرکت¬ها بر اساس مدل تحلیل مسیر
  14. بررسی رابطه صفات شخصیتی و انگیزشی مدیران با ارزیابی آنان از میزان موفقیت‌شان در سازمان‌های غیر دولتی تهران
  15. تحلیل مقایسه ای نظریات پست مدرنیسم و اسلام در عرصه بازاریابی
سایر مقالات محل انتشار
  1. مروری عوامل رفتاری موثر بر پیاده سازی موفق استراتژی در سازمان های ایرانی به روش فراترکیب
  2. تاثیر تمایل سرمایه گذاری بر پذیرش سیستم های گزارشگری امن و کیفیت گزارشگری مالی
  3. مروری بر مدیریت زنجیره تامین در چارچوب مدیریت پروژه
  4. تبیین مدل ساختاری مدیریت دانش(شاهد تجربی: شرکت ایران خودرو)
  5. بررسی موانع مشارکت دانشجویان پسر در فعالیت‌های ورزش همگانی مطالعه موردی (دانشگاه محقق اردبیلی)
  6. بررسی حقوق املاک مجاور و مقابل در زمان اجرای پروژه های عمرانی از منظر ایمنی و بهداشت
  7. بغی چیست و باغی کیست؟
  8. تحلیل و بررسی تاثیر و نقش مالیات در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور
  9. Comparing the attitude of Iranian EFL learners about online learning and face-to-face learning during the COVID-19 pandemic and post COVID-19
  10. بررسی اجمالی تأثیر هنر نقاشی کلاسیک و موسیقی سنتی در اقتصاد ایران
  11. The effect of teaching leadership skills on the knowledge and performance of hospital nursing service managers
  12. بررسی نقش میانجی مدیریت منابع انسانی دانش محور در تاثیرگذاری فرهنگ سازمانی بر عملکرد شغلی کارکنان در سازمانهای دولتی کشور
  13. شناخت و مطالعه ای بر دلایل ارائه مشاوره شغلی در مدارس
  14. تحليل محتواي كتاب علوم تجربی ششم ابتدایی
  15. The Effect of Facilitating Conditions and Social Effects on the Willingness to Use Social Networking Sites in Small Guest Houses in Iran