اولویت بندی عوامل موثر در ارتباط میان استراتژی های بازاریابی و ارائه خدمت با استفاده از رویکرد تصمیم گیری چند معیاره (مطالعه موردی: بانک سپه کرمانشاه)

نسیم پرچمی1 احد محمود زاده2

چکیده :
در این پژوهش به منظور پشتیبانی از انطباق استراتژیک واحدهای خدمات و بازاریابی، از روش تصمیم گیری چند معیاره ( MCDM) استفاده شده است. با بررسی جامع ادبیات مربوط به آنها و همچنین مصاحبه با کارشناسان و اساتید این حوزه، تعداد 6 مزیت رقابتی مطرح در مبحث استراتژی ارائه خدمت مورد شناسایی قرار گرفته است. به منظور بررسی تطبیق این شاخص ها با توجه به شرایط بومی کشورمان، پرسشنامه اول طراحی و بین کارشناسان مربوطه توزیع و جمع آوری گردید. پس از تجزیه و تحلیل پرسش نامه اوّل هر 6 شاخص مورد تأیید قرار گرفت. بررسی و تعیین میزان اهمیت این شاخص ها منجر به تهیه پرسش نامه دوم گردید، که شامل جداول مقایسات زوجی شاخص ها و استفاده از داده های حاصل از آن به منظور رتبه بندی شاخص ها در روش های AHP، TOPSIS، SAW است. با توجه به اینکه محصول مورد نظر در مرحله بلوغ از چرخه حیات قرار دارد لذا با نظر کارشناسان امر استراتژی های بازاریابی مناسب این مرحله تعیین گشت. به منظور تعیین میزان اهمیت این استراتژی ها پرسش نامه سوم طراحی گردید، که شامل جداول مقایسات زوجی استراتژی هاست و استفاده از داده های حاصل از آن به منظور رتبه بندی استراتژی های بازاریابی در روش های AHP، TOPSIS، SAW می باشد. از آنجا که نتایج بدست آمده از سه روش فوق در مواردی با یکدیگر متفاوت است، برای تفوق بر این وضعیت از روش های ادغام ( روش میانگین رتبه ها، روش بردا و روش کپ لند) استفاده شد تا رتبه بندی واحدی حاصل شود. در نهایت استراتژی بازاریابی «حفظ مزیت رقابتی» و به طور خاص استراتژی بازاریابی «تمرکز بر هزینه» به عنوان استراتژی های مناسب شرکت مورد شناسایی قرار گرفت.
کلمات کلیدی : استراتژی، بازاریابی، تصمیم گیری چند معیاره، بانک سپه


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مهندسی صنایع
محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و تکنولوژی
آدرس وب سایت کنفرانس : 4rstconf.com
ارسال کننده : میلاد عزیزی
کد IOI مقاله : XYBD-ZKEAB
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYBD-ZKEAB

مقالات مشابه
  1. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  2. بررسی برج های خورشیدی در قالب معماری پایدار
  3. سازه ی مقاوم در مقابل موج انفجار به کمک طبقه نرم کنترل شده و ستون های با عملکرد گهواره ای
  4. مدیریت کاربری اراضی شهری به منظور کاهش خطر‌پذیری زلزله، نمونه موردی شهر کابل
  5. Environmental Architecture: the Role of Sustainable Structure “Comparing the Futuristic Purposes in some Case Studies”
  6. طراحی پل فرهنگ با تکیه بر ارتباط بین معماری قدیم و معاصر دزفول
  7. نقش برنامه ریزی کالبدی شهری در تأمین نیازهای شهروندان
  8. بررسی تونل تاسیسات با آزمایش میز لرزان و شبیه سازی عددی تحت زلزله ورودی
  9. Formulating Environmental Strategies for Socio-economic Development Using Comparative Analysis, SWOT Model and AHP
  10. کاربرد مدیریت استراتژیک منابع انسانی درشرکتهای بزرگ
  11. تجزیه و تحلیل و اثرات توسعه صنعت گردشگری سلامت در استان مازندران
  12. برنامه‌ریزی توریسم شهری با تأکید بر توسعه پایدار با استفاده از مدل SWOT مطالعه موردی: شهر سردشت
  13. نقش توریسم شهری در توسعه استراتژیک شهر اراک
  14. انتخاب سیستم مناسب آب شیرین کن در یک نیروگاه گازی
  15. بکارگیری داده کاوی در بهبود فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری
سایر مقالات محل انتشار
  1. تحولی در ساختمان سازی با استفاده از سیستم های هوشمند
  2. Evealuation of Drought Tolerance in Barley Doubled Haploid Lines Using Drought Tolerance Indices
  3. بررسی نماد رنگ در چهره آرایی تئاتر
  4. fuzzy differential equations
  5. بررسی نحوه کنترل سنسورها با استفاده از همجوشی و ترکیب داده ها در نرم‌افزارهای اتوماسیون
  6. اقلیم هشتم سهروردی و نمود آن در نگارگری ایرانی
  7. ‌‌‌بحران خاور ميانه و مسئله حقوق پناهندگان در حقوق بين‌الملل
  8. بررسی تاثیرات مخرّب شبکه های اجتماعی (ماهواره) بر ذهنیّت خانواده های امروزی
  9. تاریخ انقلاب فرانسه در زمان سلطنت لوئی شانزدهم
  10. احداث نیروگاه خورشیدی شناور بروی سطح دریاچه های دز و کرخه شهرستان اندیمشک
  11. بررسی تطبیقی نقوش پارچه های دوره سلجوقی با قاجار
  12. توسعه مدل MLP درشبکه عصبی مصنوعی برای پیش بینی خرج ویژه درمعدن آهن سنگان
  13. ارزیابی ویژگی های معماری خانه های سنتی ایرانی
  14. ادبیات جهان
  15. بررسی اثر تاریخ کاشت بر برخی صفات توده های کاهوی ایرانی در شرایط گلخانه