بررسی و مقایسه ویژگی‌های شخصیتی دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه2، با کاربری بالا، پایین و متوسط شبکه‌های مجازی اجتماعی

بررسی و مقایسه ویژگی‌های شخصیتی دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه2، با کاربری بالا، پایین و متوسط شبکه‌های مجازی اجتماعی

مجتبی فرهمند1 اسماعیل جعفری2 الهام داودی فارسانی3 طیبه شریفی4

1) دکترای حقوق کیفری و جرم شناسی استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد،شهرکرد ،ایران.
2) دانشجوی دکتری حقوق کیفری و جرم شناسی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد،شهرکرد ،ایران
3) کارشناسی ارشد روان شناسی،دانشگاه آزاد اسلامی
4) دکترای روانشناسی عمومی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد..

محل انتشار : اولین کنفرانس روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری(iscps.ir)
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش بررسی و مقایسه ویژگی‌های شخصیتی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه2، با کاربری بالا، پایین و متوسط شبکه‌های مجازی اجتماعی شهر فارسان بود. روش تحقیق حاضر توصیفی و از نوع علی –مقایسه ای و جامعه آماری آن شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه 2، شهر فارسان در سال تحصیلی 94-93 می باشد (کل دانش آموزان 1721 نفر ، 801 دانش آموز پسر و 920 دانش آموز دختر) که براساس محاسبات جدول مورگان برای جامعه آماری 920، حجم نمونه برابر با 276 نفرکفایت می کند. که به صورت تصادفی منظم ، ازبین لیست اسامی دانش آموزان مدارس دخترانه شهر فارسان نمونه مورد نظر انتخاب گردید. ابزارهای پژوهش پرسشنامه‌های تیپ شناسی مایرز بریگز، و پرسشنامه محقق ساخته کاربری شبکه های مجازی اجتماعی بودند. تحلیل یافته ها نشان داد بین ویژگی‌های شخصیتی (تفکری، احساسی، داوری کننده و ملاحظه کننده) دختران مقطع متوسطه 2 با کاربری بالا، متوسط و پایین تفاوت معنی داری وجود دارد. بین ویژگی‌های شخصیتی (برونگرایی، درونگرایی، حسی و شمی) دختران مقطع متوسطه 2 با کاربری بالا، متوسط و پایین تفاوت معنی داری وجود ندارد. بین ویژگی های شخصیتی دانش آموزان با توجه به ویژگی های دموگرافیک (سن، معدل، رتبه تولد و ...) تفاوت معنی داری وجود دارد.
کلمات کلیدی : ویژگی های شخصیتی شبکه‌های مجازی اجتماعی شخصیت فارسان