جستجو
طراحی بهینه یک موتور هیبرید آهنربای دائم-هیسترزیس سرعت بالا
عباس نوایی1 حامد گرگین پور2 مجتبی نجفی3
چکیده :
عیب اساسی موتورهای هیسترزیس که برای کاربردهای خاص دور بالا استفاده میشوند جریان مغناطیس کنندگی بالا، ضریب توان پائین و بازده کم میباشد. از طرفی موتورهای PM که امروز بطور وسیعی استفاده میشود و دارای مزایای بازده بالا، ضریب توان بالا و پایداری نسبی بالاتر در سرعت سنکرون هستند از مشکل نداشتن گشتاور راهاندازی و نوسانات گشتاور و سرعت رنج میبرند. لذا در این مقاله، برای غلبه بر مشکل موتورهای هیسترزیس و PM و ایجاد یک مصالحه بین مزایا و معایب این نوع موتورها،یک ساختار ترکیبی تحت عنوان موتور ترکیبی سنکرون هیسترزیس-PM برای داشتن مزایای هر دو ماشین پیشنهاد شده است. در روند طراحی این ماشین، از مدلهای مدار معادل الکتریکی استفاده شده و یک موتور سرعت بالا با استفاده از الگوریتم بهینهسازی رقابت استعماری برای داشتن مشخصههای عملکردی مناسب طراحی میشود. صحت عملکرد ماشین بهینه طراحی شده نیز به کمک شبیهسازی اجزای محدود اثبات میشود.
کلمات کلیدی : موتور ترکیبی سنکرون هیسترزیس-PM، بهینهسازی، آلگوریتم رقابت استعماری، آنالیز اجزای محدود
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم مهندسی
محل انتشار : کنفرانس بین المللی مهندسی و علوم کاربردی
آدرس وب سایت کنفرانس : iceasconf.com
ارسال کننده : عباس نوایی
کد IOI مقاله : XYCZ-AADHC
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYCZ-AADHC
مقالات مشابه
- یک الگوریتم کلونی مورچگان برای کنترل توپولوژی در شبکههای حسگر بیسیم چندپخشی مبتنی بر کدگذاری شبکه
- A New Hybrid Algorithm for Determining the Optimal Number of Clusters Based on ICA, Hill Climbing and K-means Algorithms to Prolong WSN Lifetime
- A New Approach for Proposing an Improved ICA Algorithm
- Deflection Limit Evaluation of Concrete Beams Reinforced with Glass Fiber-Reinforced Polymer Bars
- ﮔﺴﺘﺮش ﻃﻮل ﻋﻤﺮ ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎي ﺣﺴﮕﺮ ﺑﯽ ﺳﯿﻢ ﭘﻮﯾﺎ ﺗﻮﺳﻂ اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢ رﻗﺎﺑﺖ اﺳﺘﻌﻤﺎري
- Experimental and Numerical Simulation of Flat Nosed Projectile Impact into AL 5083 Plates
- Reconfiguration optimization of the distribution network to improve reliability by ICA
- رفتار لرزه ای و ضریب رفتار سازه های صنعتی فلزی آسیاب سیمان
- مقایسه عملکرد لرزه ای انواع هندسه برش در اتصالات کاهش یافته
- رهیافتی از انعطاف پذیری به معماری پایدار در طراحی مجتمع های مسکونی
- Finite element analysis of thermo-mechanical stresses in diesel engines cylinder heads using a two-layer elastic-viscoplatic model with considering viscosity effects
- ارائه یک روش ایستا جهت نگاشت وظایف در معماری های چندهسته ای با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری
- Development of an Analytical Model for RC Beam-Columns under Blast loading
- مقاومسازي پايه بتني پل تحت اثر بار انفجار
- بررسی تاثير اندرکنش شمع و خاک تحت بار ديناميکي
سایر مقالات محل انتشار
- سنجش سطح توسعه یافتگی دهستان های بخش مرکزی شهرستان هشترود
- Comparison vitamin D serum levels in allergic rhinitis patients with normal population
- قطعهبندی تصاویر پردازش شده توسط رادار سار
- بررسی انواع روش های موقعیت یابی در ربات های متحرک
- مقایسه عملکرد تکنیکهای کلید زنی SPWM و SVPWM در اینورتر سه فاز از لحاظ هارمونیکی
- بررس ونقش بادگیروعملکردآن در مناطق گرم خشک کاشان (مطالعه موردی نمونه خانه آل یاسین)
- Variability, Heritability and Genetic Advance in Kenaf Accessions (Hibiscus cannabinus L.)
- یک روش جدید رمزنگاری تصویر با استفاده از نگاشت لوجستیک، نگاشت ارنولد، نگاشت فوق آشوب و DNA و مقایسه آن با الگوریتم های مشابه گذشته
- بهینه سازی کیفیت سرویس مسیریابی در شبکه های رادیوشناختگر براساس الگوریتم ژنتیک
- Synthesis and Preparation of LaNiMgO4 Green Nano Catalyst Recyclable by ultrasonic Co-precipitation Method
- بررسی رابطه بین رشد اقتصادی و سرمایه سلامت در ایران
- بررسی رابطه بین رشد اقتصادی و توزیع درآمد در ایران
- زمانبندی در محیط ابرهای فدراسیونی
- بررسی اهمیت ژئوپلیتیک زیست محیطی خلیج فارس
- افزایش امنیت غذایی با استفاده از کودهای آلی در تولید گیاه دارویی شوید (Anethum graveolens L.)