بررسي و مقايسه عوامل موثر بر ارزش ويژه نام تجاري

مهسا سید مصطفوی1

چکیده :
امروزه هويت نام تجاري همانند سرمايه براي سازمان و محصولات آن ارزش مي‌آفريند و از اين رو ارتقاي نام تجاري در بسياري موارد به استراتژي سازمان تبديل شده است. از نظر مصرف کننده هویت نام تجاری معرف پایه و اساس یک انتخاب مناسب و مطلوب است. مدیریت کارا و مناسب نام تجاری علاوه بر این که شخصیت آن را دربر می گیرد، در رسیدن به اهدافی مانند مشتری مداری، وفاداری و سوددهی نیز بسیار مؤثـر است. این تحقیق بر آن است تا به بررسی عواملی بپردازد که ارزش ويژه نام تجاری یک محصول را ارتقا می بخشد و باعث می گردد تا وفاداری مشتری نسبت به آن حفظ گردد. عواملی مانند کیفیت، رهبری بازار، تبلیغات، قیمت، تعهد مشتری، هویت، ارزش محصول و رضایت فاکتورهایی هستند که بهبود یا افت نام تجاری در نزد مصرف کنندگان را باعث می گردد و همین امر بر سرنوشت شرکت در بازار پر رقابت تاثیر مستقیم دارد. در اين تحقيق به منظور بررسي مدل ارزش ويژه نام تجاري، مدل آكر بر روي محصول LCD ال جي در شهر تهران بررسي شده كه نتايج تحقيق بيانگر تائيد مدل آكر مي باشد.
کلمات کلیدی : نام تجاري، ارزش ويژه نام تجاري، عوامل موثر


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت بازرگانی
محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی مدیریت ، اقتصاد و علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : icmeh.org
ارسال کننده : مهسا سید مصطفوی
کد IOI مقاله : XYCH-AECAF
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYCH-AECAF

مقالات مشابه
  1. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  2. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  3. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  4. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  5. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  6. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  7. بررسی عوامل موثر بر حاشیه نشینی در شهر ارومیه
  8. گردشگری پایدار دراستان ایلام و ارتباط آن با معماری
  9. ارزیابی مکان یابی شهرک مسکونی به منظور دستیابی به توسعه پایدار (نمونه موردی شهرک پارس جنوبی عسلویه)
  10. خلوت و تعامل اجتماعی در مجوعه های مسکونی شهرهای جدید(نمونه موردی: فاز دو شهر جدید پرند)
  11. بررسی عوامل موثر بر ایجاد حس دلبستگی در کودکان بی¬سرپرست نسبت به محل سکونتشان
  12. تمایلات مردم نسبت به فضاهای باز یا فضاهای باغشهری در طراحی مجتمع های مسکونی با معیار مقایسه ای (نمونه موردی شهرستان ماهشهر)
  13. Health issue in neighborhood level (case study: Motahary neighborhood)
  14. بررسي الگوي رفتاری در محيط مدارس مدرن ( نمونه ي موردی: دبيرستان جهان علوم استان اردبیل )
  15. طیف های خطر یکنواخت برای پنج منطقه مختلف شهرستان بندرانزلی
سایر مقالات محل انتشار
  1. تبیین مشکلات مالیات بر ارزش افزوده با روش دلفی و رتبه¬بندی آنها با فرآیند تحلیل رتبه¬ای
  2. مطالعه عوامل موثر بر رضایت مؤدیان مالیاتی از سیستم مالیات الکترونیکی
  3. تعیین کننده های سلامت سازمانی در مدرسه: تحلیل مضمون
  4. مطالعه کودک آزاری از نظر ریز سیستم خانواده و عوامل مرتبط به آن (با تاکید بر مداخلات مددکاری اجتماعی)
  5. ایجاد نوآوری؛ بهبود و رضايت در سازمان از طریق بکارگیری فناوری اطلاعات در مدیریت مشارکتی
  6. اولویت بندی عوامل موثر بر کانال های توزیع صنعتی در راستای افزایش تولید و دستیابی به اقتصاد پایدار با استفاده از تحلیل شبکه ای فازی
  7. تجارت خارجی و الزامات پیوستن به سازمان تجارت جهانی در هزاره سوم
  8. بررسی رابطه بین دینداری و گرایش به ارتکاب جرم
  9. بررسی تاثیر جهانی شدن بر تغییر الگوی تغذیه
  10. بررسی تاثیر تصمیمات ساختار سرمایه مورد انتظار (هدف) بر روی عدم تقارن اطلاعاتی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  11. بررسي تاثير حسابرسي عملكرد بر كارايي فعاليت ها در شهرداري ها (مورد مطالعه مناطق و سازمان هاي تابعه شهرداري كرج)
  12. پیشگیری از جرایم سازمان یافته; رویکرد اسناد بین المللی و اینترپل
  13. ارزیابی رابطه بین نرخ رشد دارایی‌ها و نرخ رشد سود انباشته بر نوسانات پیش‌بینی سود شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران
  14. بررسي رابطة بين کیفیت خدمات و میزان رضایت مشتریان در شرکت مخابرات شهر کرمانشاه با استفاده از مدل سروکوال
  15. بررسی تأثیر R&D بر دستمزد نیروی کار در صنایع ایران (صنایع با تکنولوژی بالای ایران)