ارائه مدلی برای توسعه حرفه ای معلمان مقطع متوسطه دوم شهر بالاده استان فارس

دنیا گندم کار1 عباس قلتاش2

چکیده :
توسعه حرفه اي منابع انسانی متضمن پیامد های فردی و سازمانی است. فرد بر اثر بهسازی به یکی از سرمایه های فکری، عاطفی، یا اجتماعی تبدیل می شود و سازمان به دنبال بهسازی منابع انسانی خود، به توسعه پایدار، مزیت رقابتی و موفقیت نائل می شود. توفيق برنامه¬هاي نظام آموزشي هر كشور بسته به وجود معلماني است كه از صلاحيتهاي علمي و مهارت¬هاي شغلي و حرفه¬اي لازم برخوردار باشند. زیرا برجسته¬ترين و مهم¬ترين نقش در يادگيري كودكان به عهده معلم است همچنین معلم سازنده و فراهم آورنده شرايط و محيط آموزش براي دانش¬آموز است. هدف از تحقيق حاضر ارائه مدلی برای توسعه حرفه ای معلمان مقطع متوسطه دوم شهر بالاده استان فارس است. جامعه آماري تحقيق شامل كليه معلمان مقطع متوسطه دوم شهر بالاده استان فارس مي باشد. ابزار تحقيق پرسشنامه بوده است. يافته هاي تحقيق حاكي از آن است که قابلیتها و مهارتهای معلمان به عنوان مولفه های عوامل فردی بر توسعه و ارتقای حرفه ای معلمان تاثیر مثبت و معنی دار دارد. همچنين در حوزه عوامل سازمانی نتايج نشان داد که مولفه های فرهنگ سازمانی، آموزش، مشارکت، ارتباطات سازمانی بر توسعه حرفه¬ای مدرسین تأثیر مثبت و معناداری دارند.
کلمات کلیدی : توسعه حرفه اي، عوامل فردي، عوامل سازماني، معلمان


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم انسانی
محل انتشار : کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : icmhconf.com
ارسال کننده : دنیا گندم کار
کد IOI مقاله : XYCK-AEGGA
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYCK-AEGGA

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. تعیین واولویت بندی دوره های آموزشی و شاخص های عملکرد آن ها در شرکت گاز استان اصفهان بر اساس نیازمندی های شغلی با استفاده از فن گسترش کارکرد کیفیت (QFD) -مطالعه موردی شرکت گاز استان اصفهان
  2. نقاشی به عنوان بازنمایی اختلال روانی «پی تی اس دی»، نمونه مطالعاتی ؛آثار هانی نجم
  3. بررسی راههای افزایش مهارت انسانی دربین مدیران مدارس ابتدایی شهرمیناب
  4. تقویم توریسم استان کرمانشاه با استفاده از شاخص TCI
  5. تجزیه و تحلیل و بررسی نتایج تحریم بر حقوق بشر، دموکراسی و امید به زندگی، 1978-2012
  6. چالشها و راهکارهای مدیریتی تبلیغات شهری در راستای اهداف برنامه ریزی زبان
  7. بررسی توزیع مخارج آموزش و بهداشت بر خانوارهای ایران
  8. پیش بینی سهم شرکتهای هواپیمایی فعال در فرودگاه تبریز با استفاده از مدل مارکوف
  9. بررسی رابطه بین ویژگیهای هیات مدیره ؛ مدیریت سود ؛ با کیفیت افشا اطلاعات در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  10. تاثیر متغییرهای ساختار سازمانی و ویژگی های کاری بر عملکرد شغلی کارمندان شرکت نفت(فلات قاره)
  11. بررسی رابطه رفتار فروش اخلاقی، کیفیت ارتباطات و وفاداری مشتریان(مطالعه موردی: شعب بیمه ایران شهرستان سنندج)
  12. بررسی رابطه علی نرخ سود کوتاه مدت و درآمد ملی در ایران
  13. شناخت مخاطب،برگ برنده تبلیغات اثربخش
  14. طبقه بندی زيرساخت‌هاي لازم برای استقرار شهرالکترونيک مبتني بر هوش تجاري در شهر تهران با استفاده از منطق رادار
  15. بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی وهوش هیجانی کارکنان ( مطالعه موردی : شرکت آب و فاضلاب روستایی اصفهان )