بررسی رابطه صلاحیتهای حرفه ای معلمان ابتلا به کووید-19 با بهداشت روان آنها (مورد مطالعه معلمان ابتدایی شهر شیراز)

دنیا گندم کار1 محمد فیاض پور2 کرامت مسعودی3 ابراهیم نجفی نژاد4

چکیده :
مقاله حاضر با هدف بررسی رابطه صلاحیتهای حرفه ای با بهداشت روان مبتلایان به کرونا در بین معلمان دوره¬ی ابتدایی انجام گرفته است. در این نوشتار با توجه به مفهوم کلی صلاحیتهای حرفه ای ، بهداشت روانی معلمان دوره¬ی ابتدایی را مد نظر قرار داده و آن را به عنوان مهم¬ترین ویژگی¬های رفتاری و شخصیتی معلمان، مورد مطالعه قرار داده است. تردیدی نیست که هر گونه تحول اساسی در فرهنگ و جامعه ابتدا باید از معلمان و تعلیم و تربیت (به¬ویژه از دوره ابتدایی) آغاز گردد. بدون دسترسی به معلمان شایسته و با صلاحیت، نمی توان به توفیق در امر تعلیم و تربیت امیدوار بود. یکی از شرایط اساسی برای رسیدن به اهداف عالی آموزش و پرورش و به تبع آن نتایج مطلوب تعلیم و تربیت، دارا بودن معلمانی با صلاحیت است زیرا جامعه زمانی پیشرفت می¬کند که معلمان آن، توانمند، باصلاحیت و دارای ویژگی¬های لازم برای ایفای این نقش خطیر، باشند. ، روش اجراي پژوهش حاضر توصيفي و طرح پژوهشي همبستگي می باشد.جامعه آماری تحقیق حاضر معلمان ابتدایی شهر شیراز می باشد. یافته های تحقیق نشان داد که صلاحیت های حرفه ای معلمان ابتلا به کرونا با بهداشت روان آنها رابطه ی معنا داری دارد.
کلمات کلیدی : صلاحیت های حرفه ای،معلم ،آموزش ابتدایی،کووید 19


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : گروه علوم تربیتی
محل انتشار : دومین کنفرانس علمی پژوهشی روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی موناکو
آدرس وب سایت کنفرانس : pcesconf.com
ارسال کننده : دنیا گندم کار
کد IOI مقاله : XDAD-FBZDK
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XDAD-FBZDK

مقالات مشابه
  1. Designing and development practical model for climate change education
  2. بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
  3. تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
  4. بررسی ارتباط بین ابعاد کیفیت زندگی و شادکامی در معلمان ابتدایی
  5. بررسی رابطه بخشودگی با کمال گرايی معلمان ابتدايی
  6. در جستجوی اثربخشی: بررسی تطبیقی تحلیلی شایستگی‌های اجتماعی در میان معلمان ایران و جهان براساس اسناد بالا دستی
  7. تأثیر ویژگی های شخصیتی معلمان بر انگیزه پیشرفت در بین دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز سال 94- 93
  8. نقش عمل به باورهای دینی و خودکارآمدی معلمان در پیش بینی میزان رضایت شغلی
  9. اثربخشی آموزش الگوی ارتباط عاطفی پایدار بین معلم و دانش‌آموزان بر سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان دختر پایه دوم دوره متوسطه دوم
  10. ارائه مدل یادگیری اثربخش در آموزش از راه دور
  11. آموزش و ضروروت استفاده از تکنولوژی های نوین در کلاس
  12. مدیریت اثر بخش
  13. (روش ها تدریس : تأثیر انواع روش‎های تدریس در مدرسه بر یادگیری جامع‎پذیری دانش‎آموزان )
  14. بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری و اضطرابی در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی91-90
  15. بررسی رابطه میان الگوهای ارتباطی خانواده و خلاقیت
سایر مقالات محل انتشار
  1. کیفیت بخشی و بهبود آموزش مطلوب در تشخیص و کاربرد -ِ ربط و ( ی ) میانجی
  2. بررسی نقش دوره‌های مثبت اندیشی بر میزان تاب‌آوری و فرسودگی شغلی معلمان ابتدایی شهر گرگان
  3. نگاهی به اموزش از راه دور
  4. اثربخشی برنامه های صدا و سیما در کاهش آسیب های فضای مجازی
  5. نقش کمال گرایی در پیش بینی خودکارآمدی ریاضی دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه شهرستان سیب و سوران
  6. بررسی تاثیر اشتغال زنان در جدایی زوجین و فروپاشی بنیان خانواده
  7. اضطراب امتحان در دانش‌آموزان و روش‌های کنترل آن
  8. بررسی تفکر وحدت وجودی در دیوان شمس مولانا
  9. اثربخشی طرحواره درمانی گروهی بر کاهش طرحواره های طرد / رهاشدگی و نقص / شرم در افراد دارای اختلال هویت جنسی
  10. : بررسی رابطه سخت رویی، گرایش به اعتیاد در بین دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر فیروزآباد سال 98
  11. تحلیل محتوا سطح خوانایی کتاب فارسی ششم ابتدایی بر اساس شاخص سطح خوانایی گانینگ فوگ و فلش
  12. مقایسه تاب آوری و بهزیستی روانشناختی درزوجین متقاضی طلاق و عادی شهرستان رباط کریم
  13. معلمی و شیوه های آموزش در قرآن کریم
  14. ایران و ایرانیان در قرآن کریم
  15. رشد اجتماعی؛ تاب آوری روانی شهروندان و رسالت های آموزش و پرورش