(روش ها تدریس : تأثیر انواع روش‎های تدریس در مدرسه بر یادگیری جامع‎پذیری دانش‎آموزان )

فاطمه سیفی1

چکیده :
وجود شهروندانی که دارای سلامت روحی و روانی لازم برای حضور در جامعه هستند امروزه مسئله‎ی بسیار مهمی برای جهان است . شهروندانی که نه در زندگی اجتماعی آسیب ببینند و نه عامل تحدید و آسیب برای جامعه باشند . جامع پذیری به عنوان فرایندی که این امر را محقق می‎سازد مورد توجه و تأکیید است . محیط های خانواده و آموزش رسمی نقش مهمی را در این امر دارند . در این بین مدرسه با توجه به این که دانش آموزان وقت زیادی را در آن سپری می‎‎کنند می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند . تأثیر نظام آموزشی و مدرسه بر رفع نیاز های اجتماعی افراد طی فرایند یادگیری، تحت تأثیر عوامل دخیل و اثر گذار بر یادگیری برسی شود. که با توجه به گستردگی عوامل، تمرکز اصلی بر برسی روش ها و آموزش های تأثیر گذار بر یادگیری برخی از مهارت های اجتماعی است . آنچه به عنوان نتیجه دریافت شد این بود که ، يك معلم موثر بايد گنجينه اي ازالگوها و روشهاي تدريس مختلف داشته تا به هنگام ضرورت و بر حسب نوع درس و شرايط تدريس يك يا برخي از آنها را به كارگيرد. و با بهره‎گيري از انواع الگوهای فعال تدريس موجبات كسب مهارت ها لوازم زندگي را در دانش آموزان، شهروندان آينده ي اين دهكده ي جهاني به وجود آورد.
کلمات کلیدی : جامع پذیری روش تدریس مدرسه نهاد اجتماعی یادگیری


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : دومین کنفرانس بين‌المللی علـوم انسـانـی، روانـشـنــاسـی و علوم اجتمـاعی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2hpsconf.com
کد IOI مقاله : XYZD-ZZEHE
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZD-ZZEHE

مقالات مشابه
  1. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  2. بررسی تاثیر طبیعت بر تعاملات اجتماعی در میدان های شهری (نمونه های موردی: میدان های شهر تهران)
  3. گونه شناسی معماری آرامگاهی ایران در دوران سلجوقی ، ایلخانی اشاره موردی گنبد علویان همدان
  4. بررسي الگوي رفتاری در محيط مدارس مدرن ( نمونه ي موردی: دبيرستان جهان علوم استان اردبیل )
  5. تحلیل خلوت واجتماع پذیری وارتباط دومولفه در پارک های شهری
  6. ضرورت بهره گیری از سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان( BIM ) در آموزش معماری ایران .
  7. بررسی و تحلیل برنامه های شهر دوستدار کودک با استفاده از مدل swot (نمونه مورد مطالعه:منطقه 6 تهران)
  8. بررسی تاثیر راهکارهای اقلیمی معماری بومی شهر اراک بر شرایط آسایش اقلیمی مدارس اراک
  9. بررسی میزان تاثیر سایه انداز بر نورروز وارد شده به کلاس
  10. مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
  11. ارزیابی میزان پایداری هنرستان¬های نوساخت بر اساس روش¬های اجرایی و مصالح به کار رفته در ساختمان
  12. نقش حیاط و تاثیر ان براقلیم (معماری سنتی ایرانی)
  13. اصول طراحی محوطه مهدکودک براساس ارتقاء خلاقیت کودکان
  14. توسعه ومدیریت منابع انساني در سازمانها
  15. بررسي تطبيقي توسعه پايداري در معماري بازارهای سنتی و جدید: (نمونه موردی: بازار وكيل و مجتمع تجاري خليج فارس شيراز)
سایر مقالات محل انتشار
  1. بررسی جرم شناختی سوء استفاده جنسی از زنان در محیط کار (با تأکید بر حقوق ایران)
  2. A comprehensive meta-analysis of effectiveness of therapeutic interventions to improve the symptoms of autism in Iran (2005-2013)
  3. بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و امکانات آموزشی و امکانات نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان شوش دانیال
  4. « خود » شناسی در رویکردهای مختلف (با تاکید بر رویکردهای روان شناختی و دینی-فلسفی)
  5. بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
  6. تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
  7. اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
  8. بررسی تأثیر رویکردهای مدیریت دولتی¬نوین به تعهد سازمانی در بانک کشاورزی اصفهان
  9. بررسی ارتباط بین ابعاد کیفیت زندگی و شادکامی در معلمان ابتدایی
  10. بررسي نظام حقوقی اشغال نظامی از منظر حقوق بين‌الملل با تاکید بر جنگ عراق علیه ایران
  11. بررسی رابطه بخشودگی با کمال گرايی معلمان ابتدايی
  12. اصول تربیت دینی از منظر نهج الفصاحه
  13. در جستجوی اثربخشی: بررسی تطبیقی تحلیلی شایستگی‌های اجتماعی در میان معلمان ایران و جهان براساس اسناد بالا دستی
  14. The Effect of Emotionally-Focused Therapy (EFT) on marital adjustment of discord couples
  15. بررسی پیامدهای هیدروپلتیکی بحران آب در منطقه غرب آسیا