سیستم های اطلاعات کسب و کار از سیستم اطلاعات مدیریت تا هوش کسب و کار

عبدالمحمد مهدوي1 علي رضا زندي2 سميه سادات حسيني3

چکیده :
امروزه با توجه به پیچیدگی های اجتماعي- اقتصادي و نوسان شرایط کسب و کار، سازمان¬ها به دنبال ابزارهایی برای پردازش و تحلیل موثر داده ها هستند تا بدین وسیله به کشف و مدیریت دانش و کاربرد آن کمک کنند و بتوانند در شرایط مختلف، واکنش خلاقانه و مناسبی نشان دهند. مدیران به منظور تصمیم گیری به هنگام و آگاهانه، باید به راحتی به اطلاعات قابل استناد دست یابند تا بتوانند تحلیل درستی از موقعیت سازمان داشته باشند. بدین ترتیب، سیستم های اطلاعات کسب وکار به وجود آمدند و با مدیریت عملکرد در قالب رویه هایی چون پیش بینی و طراحی برنامه های کاربردی، سازمان ها را برای انجام وظایف محوله یاری نمودند. سیر تحول سیستم های اطلاعات کسب و کار از سیستم های اداری خودکار تا سیستم هوش کسب و کار، فرآیند سلسله مراتبی منظمی در جهت دسترسی کاربران و مدیران ارشد سازمان ها به اطلاعات مورد نیاز آن ها می¬ باشد. در این مقاله ابتدا به بررسی سیستم های اطلاعات کسب و کار به ویژه سیستم های اطلاعات مدیریت و هوش کسب و کار پرداخته می شود و در انتها به تازه ترین مطالعات در زمینه سیستم¬های هوش کسب و کار اشاره می شود.
کلمات کلیدی : سیستم اطلاعات مدیریت، هوش کسب و کار، تصمیم¬گیری، حل مساله


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت سیستم ها و فناوری اطلاعات ، نوین
محل انتشار : سومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری
آدرس وب سایت کنفرانس : 3meaconf.com
ارسال کننده : عبدالمحمد مهدوي
کد IOI مقاله : XYAC-ZCAGA
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYAC-ZCAGA

مقالات مشابه
  1. بررسی تأثیر مدیریت زمان در پروژه های عمرانی با استفاده از تکنیکANP مطالعه موردی پارکینگ طبقاتی رفسنجان
  2. بررسی تأثیر رویکردهای مدیریت دولتی¬نوین به تعهد سازمانی در بانک کشاورزی اصفهان
  3. اثر بخشی درمان های شناختی رفتاری بر بهبود سازگاری اجتماعی و کاهش علایم در اختلال کم توجهی و بیش فعالی پسران ناحیه چهار شهر اصفهان
  4. رابطه سبک های تنظیم شناختی هیجان و سبک های مقابله با استرس با رضایت زناشویی در دانشجویان زن
  5. تاثیر روانشناسی گشتالتی بر نظریه‌های یادگیری
  6. رابطه بين هوش هيجاني وويژگيهاي شخصيتي باعملكرد تحصيلي دردانشجويان علوم پزشكي البرز
  7. تعیین سبکهای تصمیم گیری مدیران ورزشی در ایران
  8. مطالعه مروری تعارضات زناشویی در زوجین جوان
  9. بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای زندگی بر عملکرد خانواده زنان روستایی شهرستان ایلام
  10. بررسي رابطه بين كارايي سبك هاي تصميم گيري با عملكرد سازماني
  11. ارائه¬ی یک ساختار احتمالاتی برای تشخیص ساختمان¬ها در تصاویر هوایی و ماهواره¬ای
  12. ارزیابی عملکرد دانشگاههای غیرانتفاعی برمبنای رویکرد کارت امتیازی متوازن (BSC) به منظور تعیین اولویت های استراتژیک
  13. جایابی و بهینه سازی بانک های خازنی برای بهبود توان راکتیو،پروفیل ولتاژ و تلفات در سیستم های قدرت با استفاده از الگوریتم ژنتیک نسل دوم
  14. رویکردزمینه- محوردرآموزش علوم تجربی و مؤلفه های آن
  15. بررسي و رتبه بندی مؤلفه های هوش معنوی (مطالعه موردی اداره کل آموزش و پرورش استان قم)
سایر مقالات محل انتشار
  1. بررسی نتایج به کارگیری رویکرد آینده پژوهی برای برنامه ریزی استراتژیک حوزه حمل و نقل شهر تهران
  2. استقرار بازار آب گامی اساسی در مدیریت منابع آب (مطالعه موردی؛ دشت های ممنوعه شرق استان کردستان)
  3. بررسی رابطه ی علی بين رشد درآمد توريسم و رشد GDP در ایران
  4. کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش زبان انگلیسی
  5. بررسی تاثیر یادگیری مشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر بوانات در سال 91-90
  6. بررسی ارتباط بین بحران مالی موسسات واسطه گر مالی با حاکمیت شرکتها
  7. مطالعة رابطه بین ساختار راهبری شرکتی و درماندگی (بحران) مالی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران
  8. بررسي كاربري مدل FRO برتعيين سطح وفاداري مشتريان فروشگاههاي زنجيره‌اي شهروند
  9. Data Quality: A Critical Success Factor in Accounting Information Systems
  10. رویکردی نوین و جامع به تبلیغات دهان به دهان موثر
  11. مجمع تشخیص مصلحت نظام و استراتژی خط مشی گذاری عمومی
  12. بررسی مدیران کارآفرین و بهبود بهره وری سازمانی (مطالعه موردی دانشگاه پیام نور میناب و دانشگاه پیام نور بندرعباس
  13. بررسی رضایتمندی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نسبت به برون سپاری برخی فعالیت های سازمان به بخش خصوصی
  14. بررسی تاثیر محافظه کاری بر قابلیت اتکای اطلاعات و به موقع بودن افشاء در شرکتهای پذیرفته شده، بورس اوراق بهادار تهران
  15. ارزیابی سطح کارآفرینی و بررسی رابطه آن با هوش سازمانی و عملکرد شعب پست بانک تهران