تأثیر برند در شکل گیری گرافیک محیطی معماری داخلي فروشگاه هاي بنتون

پریسا پورعبدالهی نوید1

چکیده :
برند يا نام تجاری، مجموعه دلالت های ذهنی نشانه های مصرف شده یک محصول و تداوم این رمزگان برای دستیابی به ذهنیت واحد پیرامون یک مجموعه تولید بوده و یکی از مهم ترین دغدغه ها در زمینه طراحی و تولید کالاهای مصرفی، بخصوص در مد پوشاک است. مطالعه طراحی برند بنتون در کنار عوامل مختلف، تأثیر رنگ را بر رفتار مشتریان مشخص مي كند. فروشگاه هاي بنتون در شهرهاي مختلف باتوجه به مكان و شرايط خاص خود طراحي شده اند. طراحی گرافیک محیطی می تواند به تسهیل در ارتباط، ادراک محیط و ایجاد هویت بصری اشاره نمايد. گرافیک محیطی به تجسم نمودن مفاهیم عمومی و اختصاصی موضوعات مختلف در محیط های گوناگون، براي انتقال صریح مفاهیم به مخاطب با رعایت اصول زیبايي شناسی در هنر گرافیک مطرح است، به گونه ای که بتواند رفتاري مطلوب در فرد ايجاد كند. لوگو نيز عنصري گرافیکی برای شناسایی یک محصول بوده و مانند یک امضا مي باشد و اولین عنصر بصری است که مخاطب توسط آن، با برند ارتباط ايجاد می كند و به عنوان بخشی از کلیت معنایی برند، تفاوت و تأثیر در انتخاب برند را به دنبال دارد. هدف از این پژوهش، بررسی و یافتن تأثیر برند در شکل گیری گرافیک محیطی معماری داخلی فروشگاه هاي بنتون مي باشد. این پژوهش کاربردی بوده و از نوع تحلیلی- توصیفی و كيفي می باشد. ابزار مورد استفاده تحقیق کتابخانه ای، و استفاده از منابع موجود در دسترس و نمونه فروشگاه هاي بنتون می باشد. اين پژوهش نشان داده برند بنتون با استفاده از رنگ هاي متنوع و چيدمان خاص و لوگوي سبز مخصوص خود، توانسته حس همسان سازي و مشابهت را منتقل كند و با استفاده از پوستر مانكن هاي رنگين پوست، حس ضد نژاد پرستي و دوري از نفرت را القا كرده و فروش بيشتر و پايبندي مشتري را تقويت كند.
کلمات کلیدی : تأثیر برند، گرافیک محیطی، معماری داخلی، فروشگاه، لوگو، بنتون.


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : معماری و گرافیک
محل انتشار : دومین کنفرانس مدیریت شهری، شهرسازی و معماری
آدرس وب سایت کنفرانس : 2ncau.ir
ارسال کننده : پریسا پورعبدالهی نوید
کد IOI مقاله : XDDG-FDFDG
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XDDG-FDFDG

مقالات مشابه
  1. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  2. The Relationship between Online Shopping and Traditional Shopping (Shopping Trip), Case Study: The City of Tehran
  3. حضور طبیعت درفضاهای داخلی و ایجاد بستر برای دوام آنها
  4. بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش و رضایت مشتریان آن
  5. بررسی ارتباط میان متغیرهای مشتری‌گرایی، شایستگی‌های ویترین‌پردازی و عملکرد مالی در شهر اراک
  6. تاثیر تبلیغات تجاری بر وفاداری مشتریان نسبت به یک برند خاص (مطالعه ی موردی برند ال جی)
  7. Optimization multiple traveling salesman problem by considering the learning effect Function in skill and workload balancing of salesman with using the FireFly Algorithm
  8. تاثیر نوگرایی مصرف کنندگان محصولات سالم و ارگانیک بر سبک های تصمیم گیری خرید (مطالعه موردی: فروشگاه خانه به خانه)
  9. پیشایندها و پسایندهای کیفیت خدمات فروشگاه های اینترنتی
  10. بررسی عامل قیمت و ساختار ارائه خدمات بر رضایتمندی مشتریان در فروشگاههای زنجیره ای استان گیلان
  11. نقش ابعاد زیبایی شناسی در درک از جنسیت محصول
  12. بررسی چگونگی ارتباط مولفه های رضایتمندی از نام تجاری و تعهد و اعتماد به آن نسبت به وفاداری به نام تجاری در محصول شامپو (مورد مطالعه فروشگاههای رفاه شهر تهران )
  13. بررسی رابطه جو نوآوری شرکت با ارزش درک شده توسط مشتریان
  14. بررسی نگرش مصرف کننده نسبت به محصولات غذایی فراسودمند و تاثیر آن بر قصد خرید اینگونه محصولات
  15. Guidelines of Sensory Marketing: Effects of Vision & Smell on Consumer’s Behaviour
سایر مقالات محل انتشار
  1. تحلیل عملکرد لرزه ای میانقاب در بهبود رفتار سازه های میان مرتبه دارای نامنظمی در ارتفاع
  2. Color and Culture in Urbanism
  3. نقش مسیر پیاده گردشگری در باززنده¬سازی قطب تاریخی شهرری
  4. بررسی نقش رسانه ها در مدیریت بحران زلزله(مطالعه موردی :استان ایلام)
  5. رمز و رمز پردازی در معماری اسلامی از دیدگاه حکمت اشراق
  6. موضوع: مقاوم سازی لرزه ای سازه های بتنی بلند مرتبه
  7. ادراک مردم نسبت به دینی و معنوی بودن شهر: کاربست مدل کانتر ( مطالعه موردی: شهر مشهد)
  8. مطالعه ریخت¬شناسانه مرکب¬دان¬های شیشه¬ای ایران در قرن¬های 6-3 ه.ق
  9. مدل سازی و بررسی روش درجای کشیدن از سطح با به کارگیری نرم افزار آباکوس
  10. چسبندگی فیزیکی بین ملات تعمیری و بتن
  11. مواد مرکب و ویژگی های آنها
  12. راهکارهایی جهت طراحی خانه سالمندان با رویکرد افزایش حس تعلق به مکان
  13. بررسی عوامل موثر برارتقای کیفیت کالبدی پیاده روهای شهری نمونه موردی خیابان عفیف آباد شیراز
  14. تبیین رابطه مدیریت شهری وحقوق شهروندی در ایران
  15. بررسی روابط تئوری حاکم بر رفتار دیوارهای بنایی تقویت شده با الیافAFRP