جستجو
Structural Model of the Family Function with Cognitive Vulnerability: Mediating Role of Emotional Regulation in Wide Spread of Covid-19
Hassan Jozi1 Farzaneh Ramazanpour2
Abstract :
تعارض بین والدین و فرزندان خردسال یکی از چالش برانگیزترین مسائلی است که خانواده های دارای تعداد فرزندان بیشتر با آن مواجه می شوند که می توان دلایل زیربنایی برای آن ذکر کرد. پژوهش حاضر با هدف ایجاد یک مدل ساختاری مرتبط با عملکرد خانواده با آسیبپذیری شناختی انجام میشود. هدف ثانویه بررسی نقش میانجی تنظیم هیجان در گسترش گسترده کووید-19 است. با توجه به هدف تحقیق و روش توصیفی مورد استفاده، پژوهش حاضر را می توان به ترتیب در دو دسته تحقیقات کاربردی و همبستگی طبقه بندی کرد. جامعه پژوهش شامل کلیه دانش آموزان 15 تا 18 ساله ساکن لرستان در سال تحصیلی 98-98 می باشد. نمونه پژوهش شامل 400 دانش آموز دبیرستانی استان مذکور در ایران می باشد. نمونهگیری از آنها با استفاده از نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انجام شد. آنها مقیاس محیط پویای خانواده (کیم و همه، 2007)، مقیاس دشواری در تنظیم هیجان (گریتز و همه، 2004) و نظرسنجی کوتاه آسیب پذیری شناختی (Derogoites و همه، 2004) را پر کردند. پس از جمعآوری دادههای تحقیق، پژوهش به تجزیه و تحلیل دادههای بهدستآمده با استفاده از نرمافزارهای بسته آماری علوم اجتماعی (SPSS، 26) و نرمافزار Amos-21 پرداخت. همچنین برای اهداف تحلیلی از همبستگی محصول پیرسون و مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) استفاده شد. . مدل مورد نظر مناسب بود. نتایج تحلیل ها نشان داد که محیط پویا خانواده می تواند 22 درصد از مشکلات تنظیم هیجانی را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این، محیطهای پویای خانواده و مشکلات در تنظیم هیجان میتوانند تنها 38 درصد از واریانس آسیبپذیری شناختی را تشکیل دهند. در نهایت، رابطه بین متغیرهای بیرونی با متغیر تعدیلکننده، غیرمستقیم بود تا مستقیم که میتواند توسط تأثیر ناشی از مشکلات در تنظیم هیجان بر آسیبپذیری هیجانی ایجاد شود. با توجه به مدل ساختاری تایید شده، می توان به بینش آسیب شناختی در رابطه بین والدین و فرزندان دست یافت. بر این اساس، با انجام مداخلات مبتنی بر چند بعدی می توان از آسیب پذیری شناختی پیشگیری کرد.
Keywords : : محیط خانواده پویا، آسیب پذیری شناختی، مشکل در تنظیم هیجان، کووید 19.
زبان مقاله : انگلیسی
محور مقاله : علوم انسانی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان
آدرس وب سایت کنفرانس : huconf.com/2nd
ارسال کننده : حسن جوزی
کد IOI مقاله : XECD-GDGBD
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XECD-GDGBD
مقالات مشابه
- بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
- Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
- تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
- یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
- بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
- بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
- ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
- معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
- تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
- سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
- A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
- علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
- Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات ارائه دهنده
- بازتوانی شناختی با استفاده از کامپیوتر در کاهش نقص توجه کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی (از نوع نقص توجه
- Structural Model of the Family Function with Cognitive Vulnerability: Mediating Role of Emotional Regulation in Wide Spread of Covid-19
- بررسی رابطه انگیزش خود تعیین گری و یادگیری خود راهبر با درگیری تحصیلی با نقش میانجی احساس انسجام در دانش آموزان دوره متوسطه شهر مشهد
- اثربخشی پرخاشگری و احساس تنهایی بر آموزش تاب¬آوری دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان دلفان در سال تحصیلی400– 99
- بررسی نقش باورهای فراشناختی و فرسودگی تحصیلی با میانجی گری اهمال کاری تحصیلی و ادراک تحصیلی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری شهر تهران
- بررسی میزان مسئولیت پذیری و سرمایه روانشناختی با جامعه پذیری در حیطه خانواده و جامعه بین دانش آموزان دخترو پسر مدارس دولتی و غیر دولتی شهرستان دلفان
سایر مقالات محل انتشار
- بررسی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری در راستای پایداری و توسعه جوامع روستایی (مطالعه موردی: دهستان زیرراه)
- تحول حقیقى و بنیانى در آموزش و پرورش
- بررسی اختلالات یادگیری در دانش آموزان دوره ابتدایی در آموزش و پرورش
- The Impact of Implementing and Establishing Customer Relationship Management in a Case Study: Digi Kala Company
- آسیب شناسی مدیران سمی در سازمان ها
- تحلیل و بررسی توسعه و کیفیت مبلمان شهری و سنجش میزان رضایت شهروندان(مطالعه موردی شهر خورموج)
- خشونت علیه خبرنگاران و دسترسی به عدالت در نظام بین الملل
- تأثیر آموزش تاب آوری بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان شرکت کننده در آزمون کنکور 1399
- surveying the if sicial responsibility on client satisfaction of welfare organization in east of tehran
- Structural Model of the Family Function with Cognitive Vulnerability: Mediating Role of Emotional Regulation in Wide Spread of Covid-19
- بررسی تاثیرتبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر قصد خرید آنلاین با توجه به نقش میانجی تصویر برند در بین خریداران پوشاک زنانه در شبکه های مجازی
- ارتباط بین راهبردهای مدیریت تعارض مدیران با عدالت سازمانی از دیدگاه کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل
- ارتباط بین مدیریت تنوع با بالندگی سازمانی از دیدگاه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل
- بررسی مدیریت بهینه پروژه های مهندسی به روش تدارکات - ساخت (ای پی سی)
- رابطه سرسختی روانشناختی و خودتنظیمی هیجان و مقابله مذهبی دانشجویان