بررسی تاثیر کیفیت خدمات الکترونیک بر تعهد مشتریان در صنعت بانکداری(مطالعه موردی بانک تجارت استان زنجان)

فرامرز طهماسبی1 نادر محمد نیا2

چکیده :
سازمانهاي عصر حاضر ناگزيرند براي بقاي خود به كيفيت محصولات و خدمات خود توجه نمايند تا از اين طريق بتوانند مشتريان فعلي خود را راضي و خوشحال و مشتريان جديدي را جذب و منابع درآمدي خود را تضمين كرده و افزايش دهند. لذا هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر کیفیت خدمات الکترونیک بر تعهد مشتریان در بانک تجارت استان زنجان می باشد که برای این منظور 6 فرضیه طراحی گردیدکه برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که این پرسشنامه ها در بین مشتریان بانک تجارت استان زنجان توزیع گردید که با توجه به زیاد بودن حجم جامعه آماری از نمونه گیری تصادفی ساده و با توجه به میزان در دسترس بودن اعضای نمونه مورد مطالعه استفاده شد که حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر بدست آمد که نهایتاً با توجه به نرمال بودن متغیرها و مستقل بودن خطاها از رگرسیون تک متغیره برای آزمون فرضیات در نرم افزار Spss20 استفاده گردید که نتایج نشان داد که کیفیت خدمات الکترونیک بر لذت مشتری، اعتماد مشتری و تعهد مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین لذت بخش بودن خدمات بر تعهد مشتری و اعتماد مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد و اعتماد مشتری نیز بر تعهد مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد.
کلمات کلیدی : کیفیت خدمات الکترونیک، لذت بخش بودن خدمات، تعهد مشتری، اعتماد مشتری


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم رفتاری در مدیریت
محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری
آدرس وب سایت کنفرانس : 1meaconf.com
ارسال کننده : فرامرز طهماسبی
کد IOI مقاله : XYBZ-ZHZCG
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYBZ-ZHZCG

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. بررسی رابطه توانمند سازی کارکنان و غنی سازی شغلی بر مشتری گرایی در کارکنان بانک سپه
  2. بررسی چگونگی حقوق شهروندان و آلودگی هوا و صدا در ایران
  3. مبانی بهره وری ومولفه های افزایش آن درمکتب اسلام از منظرامام علی (علیه السلام)
  4. اهمیت رهبری و رفتار شهروندی سازمانی
  5. ابعاد کلیدی در نظریه مدیریت استراتژیک
  6. سرمایه گذاری و رشد اقتصادی در ایران
  7. بررسی اثر کیفیت حسابرسی بر بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  8. اولويت بندي شاخص هاي سرمايه فكري (انساني، مشتري، ساختاري) در بانكهاي دولتي و غيردولتي کشور جمهوری ‏اسلامی ایران
  9. مدلی جدید در انتخاب سبد پروژه با کاربرد در سازمان های سرمایه گذاری در محیط فازی با ارزش بازه ای
  10. تاثیر عدالت سازمانی بر موفقیت سازمان (مورد مطالعه : اداره امور مالیات شهرستان کوهدشت )
  11. بررسی تاثیر فرصت های رشد بر رابطه ی نقدشوندگی دارایی ها و نقدشوندگی سهام در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  12. بررسي موانع بكارگيري هزينه‌يابي بر مبناي فعاليت از دیدگاه تحصیلکردگان تحصیلات تکمیلی استان خوزستان
  13. بررسی اعتماد در کسب و کار الکترونیکی
  14. ریسک بدهی و بررسی تاثیر آن بر رابطه بین سود هر سهم و بازده سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  15. Futures studies of risks and crisis management, by looking at the global insurance industry