جستجو
آسیب شناسی آموزش زبان فارسی در آموزش و پرورش
مهین کشورخواه1 محمدرضا کشورخواه2 خدابخش اسداللهی3
چکیده :
هدف از این تحقیق بررسی آسیب های آموزش زبان فارسی در آموزش و پرورش می باشد. روش تحقیق به صورت توصیفی و تحلیلی بوده و نتایج تحقیق حاکی از آن است که مهمترین آسیب های وارده بر آموزش زبان فارسی عبارتند از این که هدف اصلی از تدریس این درس بـه فراموشی سپرده شده است و صرفا به انباشت مطالب دستوری حفظ معانی واژگان و اشعار بسنده میشود. شاید بتوان اصلی ترین دلیل فاصله گرفتن معلمان از اهداف تدریس این درس را نظام مبتنی بر ارزشیابی نمره محور، آزمونهای ورودی مدارس خاص آزمونهای هماهنگ و غیراستاندارد و کنکور دانست. عدم تفکیک مهارت خواندن از نوشتن، سردرگمی دانش آموزان به دلیل ناقص ماندن مطالب درسی، تفکیک بخش زبان شناسی از دستور و تحمیل اجباری قوانین زبان شناسی غرب بر زبان فارسی عیوبی آشکار بر درس زبان فارسی است. در انتخاب و گزینش معلمان آن طور که شایسته است دقت عمل نمی شود. مضاف بر اینکه پس از گزینش آنان نیز آموزشهای لازم صورت نمی پذیرد و انگیزۀ معلمی کمرنگ می گردد. همچنین تا زمانی که نگرش معلمان تغییر نکند و آنان روشهای جدید یاددهی- یادگیری را باور نداشته باشند، تغییر کتابهای درسی تأثیر بسزایی نخواهد داشت.
کلمات کلیدی : زبان فارسی ، آموزش و پرورش ، آسیب شناسی ، معلمان ، دانش آموزان
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : زبان و ادبیات فارسی
محل انتشار : دومین همایش ملی نگارش و ویرایش زبان فارسی
آدرس وب سایت کنفرانس : farsiuma2.ir
ارسال کننده : مهین کشورخواه
کد IOI مقاله : XEGB-HGDKF
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEGB-HGDKF
مقالات مشابه
- بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
- Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
- تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
- یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
- بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
- بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
- ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
- معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
- تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
- سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
- A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
- علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
- Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات ارائه دهنده
سایر مقالات محل انتشار
- بررسی ترجمه ردایی و پاینده از نهج الفصاحه بر اساس الگوی گارسس (1994)
- نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر ترویج کاربرد هنجارگریزی معنایی در گفتمان نوجوانان
- تاثیر زبان و ادبیات فارسی بر فرهنگ و ادبیات قدیم ترکیه
- نسخه شناسی دیوان صاحب مازندرانی
- اهمیت ویرایش و درستنویسی در خبر
- بررسی رویکرد نوآورانه شاعران معاصر ایران به زبان و ادبیات عامه در شعر معاصر
- ارائه فرهنگنامه اي مختصر از برابرهاي فارسي اصطلاحات فني در جامع الحكمتين ناصرخسرو
- بررسی خطاهای نوشتاری فارسی آموزان ترک زبان ترکیه در مقطع کارشناسی
- آسیب شناسی آموزش زبان فارسی در آموزش و پرورش
- مفاهیم اسطورهای و نمادین گیاهان در منظومۀ صدای پای آب سهراب
- الگوی معیار در شیوه نامه های نشریات علمی پژوهشی زبان و ادبیات فارسی
- الگوی معیار در شیوه نامه های نشریات علمی پژوهشی زبان و ادبیات فارسی
- بررسی خطاهای نحوی فارسی آموزان ترک زبان ترکیه در مقطع کارشناسی
- بازنمایی زن در رمان به سوی فانوس دریایی در چارچوب تحلیل گفتمان انتقادی فرکلاف
- بازتاب کودکان در داستانهای مرادی کرمانی