جستجو
کارآفرینی فرهنگی - نوآوری،کارآفرینی و توسعه اقتصادی
الهام صابری فر1
چکیده :
كارآفريني فرهنگي به معناي فرآيند توليد كالاها و خدمات فرهنگي با استفاده از عوامل مختلف توليد وخدمات است و مي تواند به گونه اي ويژه، ايده هاي فرهنگي را به سرانجام برساند. بر اساس رویکرد قیاسی ، تعریف کارآفرینی فرهنگی عبارت است از ارزش آفرینی فرهنگی و کارآفرین فرهنگی کسی است که بتواند ارزشی را در فرهنگ جامعه خلق نماید ، چه ارزش مادی و چه ارزش معنوی.
به دليل اهميت موسسه هاي فرهنگي- هنري كشور ما كه از دير باز مهد فرهنگ و ادب بوده است و سر پا نگه داشتن اين گونه موسسه ها، نياز به كارآفرينان فرهنگي و كارآفرين نمودن اين گونه موسسه ها احساس مي شود. براي تحقق اهداف از پيش تعيين شده هم نياز به برنامه ريزي دقيق و تبيين استراتژي است كه همواره به دنبال اجراي هر استراتژي، ارزيابي آن مطرح است.
در کنار واژهی مرکب کارآفرینی فرهنگی ، میتوان از کارآفرینی بومی یاد کرد . چنین مینماید که آنچه کارآفرینی فرهنگی را موفق میسازد ، کارآفرینی بومی است . هرگونه تعریف از کارآفرینی بومی ، نیازمند آمیختگی شناخت پویایی محیطی و آگاهی از شرایط اجتماعی و اقتصادی است . کارآفرینی بومی بر ایجاد ، اداره و گسترش فعالیتهای تازه کارآفرینانه و مخاطرهآمیز برای بهرهگیری افراد بومی دلالت دارد. پشتیبانی از ایدهی کارآفرینی بومی به نگه داشت هویت و پاسداشت میراث فرهنگی میانجامد.
کلمات کلیدی : کارآفرینی ، کارآفرینی فرهنگی ، کارآفرینی بومی ، ارزش آفرینی
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : نوآوري،كارآفريني و توسعه اقتصادي
محل انتشار : دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار
آدرس وب سایت کنفرانس : icmba.ir
ارسال کننده : حمیدرضا فولادگر
کد IOI مقاله : XYCF-ADGFG
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYCF-ADGFG
مقالات مشابه
- بررسی تاثیر پارک های علم و فناوری با نگاهی به جامعه
- نقش اقليم در معماري ابنیه سنتی و جذب گردشگري شهر يزد
- طراحی مجتمع فرهنگی-آموزشی خشت دارالعباده با رویکرد معماری پایدار
- بازآفرینی بافتهای تاریخی با تکیه بر احیاء عوامل و مؤلفههای هویتفرهنگی
- بررسی تأثیر مجموعه های تفریحی فرهنگی بر ارتقا سلامت روانی جوانان
- تحلیل فرهنگ ایرانی-اسلامی در شکل گیری طراحی فرهنگی معماری ایران
- نقش طراحی مجموعه های فرهنگی در جامعه بر اساس معماری پایدار
- بررسی سرمایه های اجتماعی و هویت فرهنگی درصلح وامنیت بین المللی
- Probing into Second Language Acquisition and Gender: A Descriptive Study
- بررسی نقش ذائقه موسیقایی بر سرمایه فرهنگی
- مطالعه ی مقایسه ای سبک زندگی جوانان و عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر آن مطالعه موردی، افراد شرکت کننده در طرح چهره به چهره استان گلستان
- میزان گرايش دانشآموزان دبيرستاني به هويت قومي در شهرستان خداآفرين وعوامل مرتبط با آن
- Applications of Vygotsky s Sociocultural Approach for Teachers Professional Development
- Humanizing L2 Instruction: ZPD Progression of L2 Learners’ Writing Development in Transcendence Tasks
- بررسی نقش شبکه های مجازی برمولفه های هویت فرهنگی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه
سایر مقالات ارائه دهنده
سایر مقالات محل انتشار
- مروری بر موانع هوشمند سازی مدارس در ایران
- بررسي رابطه ي ميزان عزت نفس با انتخاب رشته ي تحصيلي در بين دو گروه دانشجويان روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه پيام نور اروميه در سالتحصیلی
- بررسی تأثیر سیستم مدیریت منابع انسانی بر جهت گیری استراتژیک و عملکرد سازمانی (مطالعه موردی: شرکت ملی حفاری ایران- شعبه کیش)
- نقد نظریههای سازمان از موضع هستیشناسی، معرفتشناسی و انسانشناسی (مکتب عقلایی)
- نقش تدارکات الکترونیک بر عملکرد زنجیره تامین از طریق ارتباط با شرکاء
- بررسي درماندگی مالي و مديريت سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
- نقش خلاقیت و نوآوری در ایجاد کسب و کار کارآفرینانه
- بررسی رابطه بین تصمیمگیری مشارکتی با سلامت روانی معلمان زن مقطع دوره متوسطه دبیرستانهای دخترانه در شهرستان نقده
- اسب تروا هنوز در ميان ماست: راديو جوان و «راهبرد مهار» غربی شدن سبك زندگی جوانان ايرانی
- بکارگیری استانداردهای بین المللی راهی به سوی ارتقاء ارتباط موثر با سازمان تجارت جهانی
- بررسی نقش مديريت دانش در کسب و کارهاي کوچک و متوسط دانش بنيان
- بررسي امکان پذیری بيمه اسلامي (تكافل) به عنوان جایگزین بیمه متعارف درصنعت بیمه ایران
- شناسایی عوامل کلیدی در رتبه بندی شرکت های بیمه ای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
- پیش بینی بهره وری نیروی انسانی بر اساس مؤلفه های رفتارمدنی سازمانی در کارکنان مدارس ناحیه2تبریز
- تاثیر تولید چابک بر زنجیره تامین