بررسی تأثیر تصویر فروشگاه بر رضایت ،کیفیت ادراک شده و وفاداری مشتریان (مطالعه موردی فروشگاه های شهروند در شهر تهران)

مهدی علیزاده1

چکیده :
یکی از عوامل مهم در جهت حفظ و رشد یک برند،ایجاد رضایت و وفاداری در نگرش ها ،رفتارها و باور های مشتریان است.باتوجه به چالش های حاکم بر فضای کسب وکار،شرکت ها تنها به دنبال جذب مشتریان جدید نیستند،بلکه استراتژی حفظ مشتریان فعلی و ارتقای وفاداری آنان را در پیش گرفته اند.در نتیجه دیگر رضایتمندی مشتریان کافی نبوده و بازاریابان باید زمینه بهبود و ارتقای وفاداری مشتریان را بیشتر از قبل فراهم کنند.از این رو در این تحقیق برند شهروند به عنوان یکی از اولین و بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای برای ارزیابی تاثیر تصویر فروشگاه بر وفاداری مشتریان مد نظر قرار گرفته است. جامعه آماری این تحقیق را تمام مشتریان فروشگاه شهروند در شهر تهران تشکیل می دهد.داده های لازم با پرسشنامه 18سوالی از 150 نفر از مشتریان(که به روش نمونه گیری غیر احتمالی از نوع ساده انتخاب شدند)گردآوری شد.برای آزمون مدل از روش کم ترین مربعات جزئی و نرم افزار Smart PLS 2 استفاده شد. نتایج بدست آمده حاکی از آنند که تصویر فروشگاه بر رضایت مشتریان و کیفیت ادراک شده تاثیر مثبت و معناداری دارد و کیفیت ادراک شده بر وفاداری مشتریان تاثیری مثبت و معنادار دارد.همچنین رضایت مشتریان بر رضایت مشتریان و وفاداری مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد.
کلمات کلیدی : تصویر فروشگاه، کیفیت ادراک شده ، رضایت مشتریان ، وفاداری مشتریان


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2icmsconf.com
ارسال کننده : مهدی علیزاده
کد IOI مقاله : XYAZ-ZBADH
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYAZ-ZBADH

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. اثر بخشي قصه و بازي درماني گروهي بر كاهش نشانگان اختلالات رفتاري كودكان دبستاني
  2. Measuring and explaining the underlying factors for implementing knowledge management in Research and Development Centers. Case Study: Research Institute of Petroleum Industry (RIPI)
  3. آنالیزتبلیغات محیطی با بکارگیری تکنیک ردیابی چشم (مطالعه موردی: شرکت بیمه معلم)
  4. بررسی و شناسایی عوامل موثر بر توسعه بازاریابی ورزش بانوان استان اردبیل
  5. بررسی وضعیت امنیت بانکداری الکترونیکی و ارائه الگوی مناسبی برای افزایش آن ( مطالعه موردی: بانک های دولتی شهرستان ارومیه)
  6. اثربخشي گروه درماني شناختي بر سازگاري اجتماعي و خودكارآمدي در زندانيان اردبيل
  7. Investigating The Effect of Brand Community on Customer Centric Model And Its Effect on Brand Trust Which Finally Leads to W.O.M Advertising
  8. Strategic Performance Changes Measurement in a Dynamic Strategy Map
  9. An overview on effect of investment period on performance of investment funds accepted in Tehran stock exchange (2009-2013)
  10. بررسی رابطه بین میزان سرمایه اجتماعی با فرایند تسهیم دانش ضمنی در بین کارکنان مخابرات استان تهران
  11. عوامل موثر بر انتقال دانش در ميان شرکت‌هاي مستقر در پارک علم و فناوري مطالعه موردی : پارک علم و فناوری خليج فارس
  12. نزاریان اصفهان و روابط با سلجوقیان با تکیه بر نقش شاهدژ در پیشگامی فرقه نزاریه در ایران
  13. بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر مهارت‌های ارتباطی کارکنان
  14. رهبری کارآفرینانه و تاثیر کارآفرینی بر یادگیری، خلاقیت و نوآوری در سازمان
  15. برسی تاثیر فناوری اطلاعات و تاثیرات آن بر رشد و توسعه کارآفرینی