ارایه یک مدل بومی برای بررسی عوامل موثر بر وفاداری به خرده فروش و قصد خرید مجدد با رویکردی آمیخته

لیلا مرادی1 بهرام خیری2

چکیده :
این پژوهش با هدف ارائه یک مدل بومی برای بررسی عوامل موثر بر وفاداری به خرده فروش و قصد خرید مجدد در بین مشتریان فروشگاه های خرده فروش در شهر تهران صورت گرفته است. این پژوهش بر مبنای رویکردی آمیخته سازماندهی شده است. جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی استاتید، مدیران فعال در حوزه بازاریابی و خرده فروشی بوده است که تعداد آنها 10 نفر بوده است و بر اساس مصاحبه هاای نیمه ساختار یافته و استفاده از روش کدگذاری باز و محوری اقدام به شناسایی مولفه های اساسی مدل عوامل موثر بر وفاداری به خرده فروش و قصد خرید مجدد شده است. نتایج بخش کیفی نشان داد 8 متغیر در بخش «شرایط»، 1 متغیر شامل 5 مولفه در بخش «عمل/تعامل»، و 6 متغیر در بخش «پیامد» شناسایی شدند. جامعه آماری در بخش کمی کلیه مشتریان فروشگاه های خرده فروش در سطح شهر تهران بوده است که بر این اساس تعداد 385 پرسشنامه توزیع و جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کمی از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی و نزم افزار SmartPLS2 استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داده است8 متغیر در بخش شرایط شامل ارزش ادراک شده فراگیر (قیمت)، دارایی های فیزیکی، دسترسی مناسب، ویژگی های شخصیتی خرده فروش،به عنوان شرایط علی ، چیدمان وتازگی اجناس به عنوان شرایط زمینه ای، نزدیکی به محل و رقابت بین برند فروشگاهی به عنوان متغیرهای تعدیلگر، متغیر ارزش ویژه برند با مولفه های (نگرش به برند خرده فروش، آگاهی از برند خرده فروش، تداعی برند خرده فروش، اعتماد به برند خرده فروش و کیفیت ادراک شده فراگیر (محصول) در بخش عمل/تعامل؛ و متغیرهای رضایت مشتری به عنوان متغیر میانجی در تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری؛ متغیر وفاداری مشتری با مؤلفه های وفاداری شناختی، وفاداری عاطفی، وفاداری ارادی و وفاداری رفتاری و قصد خرید مجدد شناسایی شدند.
کلمات کلیدی : وفاداری، قصد خرید مجدد، خرده فروشی.


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : کسب وکار
محل انتشار : نهمین کنفرانس بین المللی تکنیک های توسعه پایدار در مدیریت و مهندسی صنایع با رویکرد شناخت چالش های دائمی
آدرس وب سایت کنفرانس : bmbeconf.com
ارسال کننده : مجيد ظهيري
کد IOI مقاله : XBGD-DFDFF
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XBGD-DFDFF

مقالات مشابه
  1. بررسی سرمایه های اجتماعی و هویت فرهنگی درصلح وامنیت بین المللی
  2. بررسی تأثیر هوش رقابتی بر ارزش ویژه برند بانک انصار در شهرستان ارومیه
  3. حقوق ومسؤولیت زن وشوهردرخانواده
  4. شناسایی و اولویت بندی عوامل اثرگذار در ارزش دوره عمر مشتری(CLV) جهت رتبه بندی مشتریان با رويکرد ترکیبی DEMATEL و ANP فازی (مطالعه موردی: بانک كشاورزی استان البرز)
  5. رتبه بندی بخش های مشتريان بر اساس ارزش دوره عمر آنها (CLV) با رويکرد تصمیم گیری چند معیاره فازی (FMCDM) در بانک كشاورزی استان البرز
  6. تحلیل اهمیت-عملکرد (IPA) مولفه های رضایت مندی مشتریان در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک (مطالعه موردی: بانک پارسیان)
  7. ارائه مدل علي روابط جو اخلاقي و وفاداري نگرشي با تأکيد بر نقش واسطه اي اعتماد سازماني در ميان اعضا هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شيراز
  8. بررسی تاثیر خدمات نوین بانکی بر وفاداری مشتریان بانک صادرات شهرستان کاشمر
  9. بررسی تجربی رابطه میان اعتبار مدیر و تعهد سازمانی عاطفی کارکنان: مورد مطالعه شرکت های مهندسین مشاور
  10. بررسی رابطه میان تصویر برند و ارتباط موفق با مشتری(مطالعه موردی فروشگاه های کاله شهرستان قائمشهر)
  11. تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند دربخش نرم افزاری صنعت فناوری اطلاعات
  12. بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش و رضایت مشتریان آن
  13. جذب و رضایت مشتری در بانکها
  14. بررسی رابطه بین اعتماد سازماني وبعد رفتاری وفاداری سازمانی در ميان اعضا هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شيراز
  15. تاثیر تبلیغات تجاری بر وفاداری مشتریان نسبت به یک برند خاص (مطالعه ی موردی برند ال جی)
سایر مقالات محل انتشار
  1. تاثیر چرخه عمر بر محافظه کاری با تاکید بر توانایی مدیریت
  2. بررسی حوزه‌های اصلی تحول دیجیتال برای موفقیت کسب‌وکارها در اقتصاد دیجیتال
  3. The relationship between transformational leadership and organizational commitment: mediating role of empowerment
  4. بررسی تاثیر ریسک ادراک شده بر قصد مدیران بانکی بر برون سپاری فرآیندهای کسب و کار (موردمطالعه شعب بانک پاسارگاد استان لرستان)
  5. توانایی های طراحی استراتژی برند بعنوان عامل موثر بر اثربخشی اجرای استراتژی برند
  6. بررسی تأثیر ویژگی های شخصیتی و هوشمندی رقابتی بر تفکر استراتژیک مدیران ارشد صنایع استان گیلان
  7. تاثیر استراتژیک بازارگرایی بر عملکرد بانک های ایران با درنظر گرفتن نقش میانجی ارزش آفرینی بانک ها (مورد مطالعه: بانک های ملی شهر رشت)
  8. تقویت تصویر برند گروه صنعتی آرتا از طریق توجه به ویژگی های وبسایت
  9. ارایه یک مدل بومی برای بررسی عوامل موثر بر وفاداری به خرده فروش و قصد خرید مجدد با رویکردی آمیخته
  10. The impact of price bubble and loss aversion of shareholders on non-fundamental value of companies listed on TSE
  11. بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهره وری کارکنان
  12. بررسی تاثیر رهبری تحول‌آفرین بر بهره‌وری تیمی و رضایت‌مندی کاری کارکنان
  13. شناسایی عوامل پذیرش مدیریت منابع انسانی الکترونیک با رویکرد معادلات ساختاری
  14. توسعه و مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست (HSE) در صنعت نفت و گاز ایران
  15. بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و ترک خدمت پرستاران با نقش میانجی گر استرس شغلی و فرسودگی شغلی (مروری بر مقالات گذشته)